Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt en imovane, men har nå våknet og får ikke sove igjen. Finnes det noe annet jeg kan bruke i en akutt situasjon? Eller går det an å kombinere med noe annet? Eller ta en høyere dose? (Bruker 7,5 mg) Eller finnes det andre måter å få sove på? Jeg er nødt til å få sove.

Skrevet

Hei, jeg er våken Orio, og jeg tenker på deg.

Jeg tenker at det kanskje er en idé å ta enten halv Imovane, og så legge seg ned å i alle fall hvile kroppen. Hvis jeg ikke husker feil er det delestrek på den.

I en situasjon som den du er i, er det antagelig ikke mulig å sovne sånn skikkelig, men det å få hvilt kroppen gir nok en viss effekt. Du trenger selvsagt alt du kan innhente av krefter til morgendagen.

Hvis du har noe benzo du har fått foreskrevet, ville jeg alternativt tatt det var jeg deg.

Jeg håper nå inderlig at du får hvilt kroppen din selvom tankene sikkert jobber overtid.

Det er godt å høre at du er sammen med familien din. I slike tilfeller kan det oppstå et merkelig fellesskap i det å bare være stille sammen.

Skrevet

Orio, jeg har nettopp vært innom Felleskatalogen. Der står det at 7,5 mg Imovane er høyeste dose. Da er antagelig alternativ 2 med benzo det beste hvis det kan kombineres med medikamentne du forøvrig tar.

Gjest nemia80
Skrevet

Phenergan, vallergan, tolvon, truxal, osv? Kan være noe å kombinere med imovanen? Den er vel helst en innsovingstablett. Kanskje du trenger noe som også forlenger søvnen i denne perioden?

Stå på, Orio. Tenker på deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...