Gå til innhold

Jobber du bak kassen i matbutikk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hater dårlig serviceinnstilling

Jeg tror de aller fleste mennesker synes om at folk er hyggelige mot dem, altså også de som sitter i en eller annen kasse et sted.

De som sitter i en kasse og ikke liker at folk sier hei til dem er meste sannsynlig svært utrivelige mennesker selv og har egentlig svært lite å gjøre i akkurat den kassa i den butikken. De skal sannsynligvis ikke sitte i noen kasser, i noen butikk.

Bare synd det ikke er gjort i en håndvending å sparke dem på ræva ut av både butikk og stilling.

Gjest Vinterstorm

Det har jeg faktisk ikke tenkt over, jeg sier alltid hei og smiler til kunden når han kommer til kassa. Eller når jeg møter kunden i butikkområdet. Det er ikke sjeldent jeg opplever å få et "ja" når jeg sier hei. En annen ting jeg er veldig dårlig på, det er småprating med kundene. Jeg svarer alltid på tiltale, men er dårlig på å ta initiativ til småprating.

For å være ærlig synes jeg at serviceinnstillingen er mer enn bra nok. Det er av og til litt slitsomt når man må forholde seg til alle i kassen med smil og hilsing. Jeg er kanskje i overkant lite sosial enkelte stunder. Men vennlighet er jo alltid kjekt da.

Gjest Hater dårlig serviceinnstilling

Det har jeg faktisk ikke tenkt over, jeg sier alltid hei og smiler til kunden når han kommer til kassa. Eller når jeg møter kunden i butikkområdet. Det er ikke sjeldent jeg opplever å få et "ja" når jeg sier hei. En annen ting jeg er veldig dårlig på, det er småprating med kundene. Jeg svarer alltid på tiltale, men er dårlig på å ta initiativ til småprating.

Ikke så viktig at du småprater.

Det som synes godt er hvis du sørger for å se kunden rett inn i øynene når du prater til ham/henne og smiler eller virker blid når du først prater.

Noe som også er pent er å si takk (når du får penger for.eks.) og vær så god (når du gir penger tilbake ol)

Skal ikke så mye til, men gjør mye

Annonse

Jeg har jobbet 6 år i matbutikk, og det betyr faktisk en del at kunden sier "hei".

Det er såpass mange gretne kunder innom hver dag, at alle som har et smil til overs til den som sitter bak kassen må gjerne bruke det.

De bak kassen skal selvfølgelig være serviceinnstilt, men det finnes de som prøver å strekke den strikken vel langt....og da kan hvem som helst bli en smule grumpy.

En annen ting at kunder ikke behøver å bli gretten hvis han/hun bak kassen ikke smiler fra øre til øre og ser de dypt inn i øynene...(satt litt på spissen)....det kan faktisk hende vedkommende har sittet der i 7 timer allerede...og begynner og bli matt...., men for all del....vanlig høflighet er et must.

Jeg synes det er fint at du ikke småprater. Småprat med butikkansatte er slitsomt synes jeg.

Et hyggelig "hei" derimot, er bare fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...