Gå til innhold

Bivirkninger, ap

Anbefalte innlegg

Gjest Mohikaneren
Skrevet

Hvor lang til tar det før jeg vet om bivirkninger gir seg, har brukt abilify i tre dager. Sløret syn, kvalme, insomnia/veeeeldig trøtt. Svettetokter.

Bivirkninger, kan de være for "alltid"? Når vet jeg det?

Beklager maset, men jeg er veldig usikker, kan så lite om det.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er annerledes på AP enn antidepressiva, som er det jeg har brukt. Men hos meg har det vært ganske ille opptil et par uker.

Gjest Mohikaneren
Skrevet

Jeg vet ikke om det er annerledes på AP enn antidepressiva, som er det jeg har brukt. Men hos meg har det vært ganske ille opptil et par uker.

Nei, jeg vet heller ikke. Synes ap er mer skummelt enn ad, på zoloft drev jeg og kastet opp og skalv i tre ukers tid. Likevel er jeg nervøs i fh til ap. Mye mer enn jeg var i fh til ad. Liker ikke disse bivirkningene.

Håper noen vet i fh til ap.

Gjest Mohikaneren
Skrevet

Bivirkninger, betyr det; for alltid, eller forbigående.... vet du noe om det?

Skrevet

Bivirkninger, betyr det; for alltid, eller forbigående.... vet du noe om det?

Det kan bety begge deler. De fleste er forbigående. Noen beholder en, men bare så vidt det er. Noen opplever at enkelte bivirkninger ikke gir seg, og da må en vurdere bivirkningen opp mot virkningen ellers.

Men mange av de en sliter med i starten forsvinner veldig ofte. Hvis ikke en hadde håp om det er det mye tyngre å komme seg gjennom opptrappingsfasen.

Gjest Mohikaneren
Skrevet

Det kan bety begge deler. De fleste er forbigående. Noen beholder en, men bare så vidt det er. Noen opplever at enkelte bivirkninger ikke gir seg, og da må en vurdere bivirkningen opp mot virkningen ellers.

Men mange av de en sliter med i starten forsvinner veldig ofte. Hvis ikke en hadde håp om det er det mye tyngre å komme seg gjennom opptrappingsfasen.

Takk :-)

Jeg får håpe de forsvinner, å ha disse er ikke et alternativ. Vanskelig å lese. Kvalm.

Får bare holde ut litt til da!

Ha en fin kveld keira.

Skrevet

Takk :-)

Jeg får håpe de forsvinner, å ha disse er ikke et alternativ. Vanskelig å lese. Kvalm.

Får bare holde ut litt til da!

Ha en fin kveld keira.

En fin kveld til deg også:o) Hang in there!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kan ta opp til 2-3 uker.

Gjest Mohikaneren
Skrevet

Det kan ta opp til 2-3 uker.

Ok, takk for svar. Er litt bedre i dag faktisk! :-)

Natten er full av oppvåkninger pga kvalme osv., i natt tok jeg en halv sobril, det virket som om det fungerte for jeg sov helt til vekkerklokken ringte. Kan jeg fortsette å gjøre det hvis jeg våkner på natten? Det står jo at det ikke skal blandes med benzo.

Forøvrig har jeg vallergan, stillnocht og immovane. Likevel gir sobril meg minst bivirkninger. Trenger å sove.

*masekopp* ;-)

Skrevet

Ok, takk for svar. Er litt bedre i dag faktisk! :-)

Natten er full av oppvåkninger pga kvalme osv., i natt tok jeg en halv sobril, det virket som om det fungerte for jeg sov helt til vekkerklokken ringte. Kan jeg fortsette å gjøre det hvis jeg våkner på natten? Det står jo at det ikke skal blandes med benzo.

Forøvrig har jeg vallergan, stillnocht og immovane. Likevel gir sobril meg minst bivirkninger. Trenger å sove.

*masekopp* ;-)

Temmelig sikker på at det er greit å bruke litt sobril for å få sove. Det er jo vanlig å skrive ut litt sobril til en del mennesker i opptrappingsfase. Mener dette gjelder både AD og AP.

Gjest Mohikaneren
Skrevet

Temmelig sikker på at det er greit å bruke litt sobril for å få sove. Det er jo vanlig å skrive ut litt sobril til en del mennesker i opptrappingsfase. Mener dette gjelder både AD og AP.

Takk for svar. Jeg kom på at psykiateren sa at jeg kunne ta sobril osv av og til. Så da gjelder det vel også for abilify. Når det er sagt, merker jeg virkelig ingen forskjell fra før jeg begynnte med medisiner, lurer nesten på om denne har effekt i det hele tatt, er som "før" medisinering på denne. Hm.......

Får ta det opp med psykiateren neste gang. Var nå ergelig at jeg skulle legge sånn på meg av zyprexa som fungerte strålende ellers da....! Urk :-/ Jaja.

Takker igjen for svar keira. (Bugge, sant?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...