Gå til innhold

Klatremus - diskriminerende?

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

''Det hender mannen min ser på Tv 2-sporten kun for å få et glimt av Guro Fostervold ;)''

Tror ikkje ho har vært på TV2 sporten på et par år, men det er kommet ei ny ei som er dønn lik (nesten), kanskje mannen din ikkje ser forskjell på de?

Eg har ikkje sansen for ho, ho tyter noe inn i grannskauen, dessuten er ho like sexy som ei utstoppa ugle.

Du har rett i at det var ei der som ligner enormt på Guro, men hun er altså tilbake igjen etter lang tids fravær.

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

13

• Babette

9

• Lillemus

6

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Guro er tilbake.

Ok, lenge siden eg har sett på tv.

AneM1365380603
Skrevet

Ja, hun virker som ei kjekk jente. Hun som vikarierte for henne et år var også veldig fin å se på (Annemarta Giske?), og det samme er ei blond ei i Nrk-sporten som er forholdsvis ny. Og alle disse er veldig dyktige og spiller ikke på sitt utseende i det hele tatt, synes jeg.

Det er ei trønderdame på Nrk som virker utrolig koselig. Jeg er dårlig på navn, men Lars Berger hadde en spøk med henne som ikke gikk upåaktet hen. Sportsdamene er veldig proffe, ja :)

Skrevet

Du har rett i at det var ei der som ligner enormt på Guro, men hun er altså tilbake igjen etter lang tids fravær.

Javel, eg hadde mer sans for kopien enn for originalen. :)

Skrevet

Det er ei trønderdame på Nrk som virker utrolig koselig. Jeg er dårlig på navn, men Lars Berger hadde en spøk med henne som ikke gikk upåaktet hen. Sportsdamene er veldig proffe, ja :)

Husker ikkje navnet eg heller.

Men husker spøken, og den takla ho veldig fint.

Skrevet

Jeg vet hvem du mener, men hun er faktisk ikke trønder. Bardudialekten kan høres ut som trønder. Hun heter Ingerid Stenvold, tror jeg. Og er altså fra Troms. Jeg leste en gang at hun er oppvokst i Finnsnes, men foreldrene er fra Bardu, derav dialekten.

Annonse

AneM1365380603
Skrevet

Ingerid Stenvold. Googlet litt :)

Skrevet

Og etterpå tulla hun med episoden som gjest i Nytt på nytt. Hun heter Ingerid Stenvold. "Det vil jeg ikke ta i min munn", sa hun før hun brølte av latter.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg vet hvem du mener, men hun er faktisk ikke trønder. Bardudialekten kan høres ut som trønder. Hun heter Ingerid Stenvold, tror jeg. Og er altså fra Troms. Jeg leste en gang at hun er oppvokst i Finnsnes, men foreldrene er fra Bardu, derav dialekten.

Du har nok helt sikkert rett i det. Jeg så jo en gammel reportasje med henne fra Norge rundt da hun var kanskje 17 år. Fin dialekt har hun nå i allefall :)

AneM1365380603
Skrevet

Og etterpå tulla hun med episoden som gjest i Nytt på nytt. Hun heter Ingerid Stenvold. "Det vil jeg ikke ta i min munn", sa hun før hun brølte av latter.

Sa hun virkelig det?-) Nå måtte jeg le her, og hun fikk enda en til stjerne :)

Skrevet

Veldig sjarmerende jente.

Mye mindre "Barbie" enn TV2 jentene.

Skrevet

Du har nok helt sikkert rett i det. Jeg så jo en gammel reportasje med henne fra Norge rundt da hun var kanskje 17 år. Fin dialekt har hun nå i allefall :)

Javisst. Og hun er meget dyktig på direktesendinger.

Skrevet

Veldig sjarmerende jente.

Mye mindre "Barbie" enn TV2 jentene.

Hun er veldig sympatisk og sjarmerende, ja. Men det synes jeg Guro og de andre i TV2-sporten også er.

Annonse

Skrevet

Hvis noen mener det er diskriminerende kommer det garantert i avisene i morgen ;)

Det hender mannen min ser på Tv 2-sporten kun for å få et glimt av Guro Fostervold ;)

Hvordan i all verden oppstår navn som Fostervold, Hanevold o.l.? Det er jo litt egentlig litt underlige konstruksjoner?

Jeg er inngiftet med noen Hanevoldelige, derfor har jeg tenkt litt på dette tidligere. Fostervold er jo hakket verre / merkeligere.

Skrevet

Synes ikke det er så galt, men jeg kan likevel skjønne hva du mener. Da synes jeg det var verre med dagens Laffen eller hva det nå var, bakpå dagens VG (fritt etter hukommelsen): Hillary tapte valget, nå ser det svart ut.

AneM1365380603
Skrevet

Hvordan i all verden oppstår navn som Fostervold, Hanevold o.l.? Det er jo litt egentlig litt underlige konstruksjoner?

Jeg er inngiftet med noen Hanevoldelige, derfor har jeg tenkt litt på dette tidligere. Fostervold er jo hakket verre / merkeligere.

Du har rett i det, det er noen merkelige sammensetninger. Jeg sjekket kryssord/synonymordboka mi for å finne ut om "vold" kan bety noe annet, men det var kun slik vold som vi tenker på. Satt sammen med Foster og Hane blir det jo litt merkelig. Fostervold er faktisk veldig stygt når jeg "smaker" på det.

En lærer jeg hadde en gang heter Volden. Han viste oss masse avisutklipp der hans etternavnavn var med. Kanskje ikke så kjekt når det er negativt.

Gjest noe sånt?
Skrevet

Du har rett i det, det er noen merkelige sammensetninger. Jeg sjekket kryssord/synonymordboka mi for å finne ut om "vold" kan bety noe annet, men det var kun slik vold som vi tenker på. Satt sammen med Foster og Hane blir det jo litt merkelig. Fostervold er faktisk veldig stygt når jeg "smaker" på det.

En lærer jeg hadde en gang heter Volden. Han viste oss masse avisutklipp der hans etternavnavn var med. Kanskje ikke så kjekt når det er negativt.

Kan det være -voll-, ikke vold? Det er i alle fall en betegnelse på et sted her. (Som i jordvoll) Foster først høres uansett ikke bra ut. Hanevold gir en mening da. Et sted der det var mange haner, kanskje? En kamphaug, liksom.

Skrevet

Det er vel bedre å bli kalt Klatremus enn Jordjaug?

AneM1365380603
Skrevet

Kan det være -voll-, ikke vold? Det er i alle fall en betegnelse på et sted her. (Som i jordvoll) Foster først høres uansett ikke bra ut. Hanevold gir en mening da. Et sted der det var mange haner, kanskje? En kamphaug, liksom.

Ja, det gir bedre mening :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...