Gå til innhold

Får innvandrere ekstra støtte til bolig?

Gjest så tar jeg det uten signatur

Anbefalte innlegg

Cookiemonster

Nei, som jeg skrev så er det nok ikke alltid at de kommer svært mye heldigere ut enn nordmenn.

Men jeg vet med sikkerhet at de både kan få riktig gode summer til etablering, svært god støtte til etablering av egen business osv.

At dere som døve skulle få noe ekstra støtte ser jeg ingen ting galt i. Har aldri tenkt slik at dere og andre får masse gratis hjelp, tvert i mot.

Det er som jeg også skrev, i følge egen mening, ganske rasisme den "gale vegen", at innvandrere kan få svært mye mer hjelp enn jeg mener en god del av oss norske i norge burde få.

Slik som f.eks. dere i deres situasjon.

"Men jeg vet med sikkerhet at de både kan få riktig gode summer til etablering, svært god støtte til etablering av egen business osv."

Støtte til etablering av egen virsomhet får også nordmenn. Dette har ingenting med hvor man kommer fra å gjøre, og reglene for denne støtten er lik for alle.

"Vet med sikkerhet"-uttalelser er ikke så interessante når de stort sett kommer fra folk som kun har "hørt det fra noen som jobber med det" o.l., og som ikke kan dokumentere en eneste påstand.

"at innvandrere kan få svært mye mer hjelp enn jeg mener en god del av oss norske i norge burde få. Slik som f.eks. dere i deres situasjon."

Jepp. Og nordmenn kan få mye mer hjelp enn det de fleste andre nordmenn får, eller hva regelverket innbærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cookiemonster

"Evt. støtte for å starte egen business er nok støtteordninger som nordmenn har vel så stor tilgang på"

Som skrevet: jeg har både opplevd, sett og hørt at dette slettes ikke alltid stemmer. Det forekommer rasisme "den andre vegen" i gangske stor skala flere steder.

Og nordmenn bør slettes ikke få brøkdelen av støtte og hjelp til å starte eget som en innvandrer får.

"Og nordmenn bør slettes ikke få brøkdelen av støtte og hjelp til å starte eget som en innvandrer får."

Hva i all verden prøver du å si med den setningen der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Både sett, opplevd og hørt

"Men jeg vet med sikkerhet at de både kan få riktig gode summer til etablering, svært god støtte til etablering av egen business osv."

Støtte til etablering av egen virsomhet får også nordmenn. Dette har ingenting med hvor man kommer fra å gjøre, og reglene for denne støtten er lik for alle.

"Vet med sikkerhet"-uttalelser er ikke så interessante når de stort sett kommer fra folk som kun har "hørt det fra noen som jobber med det" o.l., og som ikke kan dokumentere en eneste påstand.

"at innvandrere kan få svært mye mer hjelp enn jeg mener en god del av oss norske i norge burde få. Slik som f.eks. dere i deres situasjon."

Jepp. Og nordmenn kan få mye mer hjelp enn det de fleste andre nordmenn får, eller hva regelverket innbærer.

""Vet med sikkerhet"-uttalelser er ikke så interessante når de stort sett kommer fra folk som kun har "hørt det fra noen som jobber med det" o.l., og som ikke kan dokumentere en eneste påstand."

Når jeg skriver "vet med sikkerhet" at det her forekommer "rasisme" den andre vegen så er det fordi jeg selv har vært i opptil flere situasjoner selv hvor innvandrere har blitt behandlet svært anneledes enn meg og andre norske rundt meg.

Det har forekommet fra kommunen, støtte til åpning av business, det har forekommet på arbeidsplasser i forhold til hvordan føre seg og behandle sin stilling på arb.plassen etc.

Jeg sier med sikkerhet fordi jeg har opplevd det opptil flere ganger og i forskjellige settinger, det forekommer, og ikke rent sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og nordmenn bør slettes ikke få brøkdelen av støtte og hjelp til å starte eget som en innvandrer får."

Hva i all verden prøver du å si med den setningen der?

Med det mener jeg at det forekommer, desverre, at norske som søker støtte og hjelp til å åpne eget kan få avslag eller svært liten støtte i forhold til innvandrere.

Jeg har selv vært borti dette, så her er jeg bastant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiemonster

""Vet med sikkerhet"-uttalelser er ikke så interessante når de stort sett kommer fra folk som kun har "hørt det fra noen som jobber med det" o.l., og som ikke kan dokumentere en eneste påstand."

Når jeg skriver "vet med sikkerhet" at det her forekommer "rasisme" den andre vegen så er det fordi jeg selv har vært i opptil flere situasjoner selv hvor innvandrere har blitt behandlet svært anneledes enn meg og andre norske rundt meg.

Det har forekommet fra kommunen, støtte til åpning av business, det har forekommet på arbeidsplasser i forhold til hvordan føre seg og behandle sin stilling på arb.plassen etc.

Jeg sier med sikkerhet fordi jeg har opplevd det opptil flere ganger og i forskjellige settinger, det forekommer, og ikke rent sjelden.

Det forekommer også, ikke så rent sjeldent, at nordmenn får mye mer enn andre nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Både sett, opplevd og hørt.

Det forekommer også, ikke så rent sjeldent, at nordmenn får mye mer enn andre nordmenn.

Selvsakt skjer det, ofte nok, at noen nordmenn får mer enn andre.

Men det har da ingen ting med denne tråden å gjøre siden det handler om hva innvandrere får/ikke får mer enn nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cookiemonster

Selvsakt skjer det, ofte nok, at noen nordmenn får mer enn andre.

Men det har da ingen ting med denne tråden å gjøre siden det handler om hva innvandrere får/ikke får mer enn nordmenn.

Og min påstand er at innvandrere ikke får mer enn nordmenn når det gjelder ting alle har krav på. For hver invandrer du nevner som får mer enn de andre, så kan jeg vise deg en nordmann som får mer enn andre. Case closed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og min påstand er at innvandrere ikke får mer enn nordmenn når det gjelder ting alle har krav på. For hver invandrer du nevner som får mer enn de andre, så kan jeg vise deg en nordmann som får mer enn andre. Case closed.

*ler* Og det var også en snerten måte å liksom få/ha rett på.

Går ikke på den der du, men okey...case closed :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiemonster

*ler* Og det var også en snerten måte å liksom få/ha rett på.

Går ikke på den der du, men okey...case closed :)

Her er det ikke snakk om ha rett eller feil. Det er snakk om at dine løsrevne og udokumenterte påstander kun duger til å piske opp stemningen hos folk som allerede sitter med et forvridd syn på hva som er virkelighet og sannhet, skapt av VG og Dagbladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke snakk om ha rett eller feil. Det er snakk om at dine løsrevne og udokumenterte påstander kun duger til å piske opp stemningen hos folk som allerede sitter med et forvridd syn på hva som er virkelighet og sannhet, skapt av VG og Dagbladet.

Hvis jeg pisker noe som helst så har jeg ikke dårlig samvittighet for det.

Jeg kan selvsakt ikke gi deg dokumentasjon på det jeg sier, da må jeg jo utlevere meg selv som person.

Men det hadde vært veldig okey å klaske enkelte ting i fleisen på deg som er så bastant. Jeg har både navn på arbeidsplasser, personer, byer, butikker, kommuner og til og med tall, så jeg vasser ikke rundt med vås.

Du kan værne om så mye du vil.

Slike som meg, som vet, klarer du alikavel ikke å snu hue rundt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiemonster

Hvis jeg pisker noe som helst så har jeg ikke dårlig samvittighet for det.

Jeg kan selvsakt ikke gi deg dokumentasjon på det jeg sier, da må jeg jo utlevere meg selv som person.

Men det hadde vært veldig okey å klaske enkelte ting i fleisen på deg som er så bastant. Jeg har både navn på arbeidsplasser, personer, byer, butikker, kommuner og til og med tall, så jeg vasser ikke rundt med vås.

Du kan værne om så mye du vil.

Slike som meg, som vet, klarer du alikavel ikke å snu hue rundt på :)

JEG er bastant? Hører du hva du selv skriver?

SELVSAGT forekommer det at innvandrere kan få mer i støtte enn man har krav på. Akkurat som at det forekommer at nordmenn får mer. Men det er ingen regel som sier at innvandrere skal få mer, så disse tilfellene er ene og alene snakk om individuell behandling. Og det skjer med både nordmenn og innvandrere, som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...