Gå til innhold

Ritalin og forkjølelse

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk diagnosen ADHD tidlig i desember 07, og startet samtidig behandling med Ritalin. Symptomene mine før behandling er mer rettet mot ADD, da jeg er svært lite hyper - men mer energifattig. Jeg merket umiddelbar virkning fra første pille i opptrappingen (altså en halv pille da opptrappingen er 3 dager med 3x halv pille, tre dager med 3x hel pille, tre dager med 3x halvannen pille, og tre dager 3x2 piller). Den første uken opplevde jeg som fantastisk, da effekten av Ritalin var langt bedre enn jeg hadde turt håpe på. Men samtidig ble jeg forkjølet, og ukene etter virket det som effekten av Ritalin avtok drastisk. Pr. i dag kjennes virkningen som minimal, og jeg føler meg som før behandlingen startet. Forkjølelsen har jeg hatt mer eller mindre konstant siden opptrappingen.

Har noen erfaring med at Ritalineffekten avtar ved forkjølelse/sykdom? Kan det være at Ritalin ikke virker på meg, men at jeg hadde en innbilt forbedring den første uken? Eller kan det være at jeg nå har for høy dose, og burde ligge på 3x en halv pille?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295943-ritalin-og-forkj%C3%B8lelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...