Gå til innhold

NHD: Skrubbsulten hele tida på Orfiril

Anbefalte innlegg

Gjest blir vel snart feit?

Spørsmål:

1) Hva hjelper mot sultfølelsen annet enn å spise og å drikke vann? Eneste jeg ellers kan gjøre er å konstant være i aktivitet slik at jeg glemmer sultfølelsen.

2) Jeg har bipolar 1. Hvilket medikament anbefales utenom Litium og Orfiril.

Psykiateren min foreslår Lamictal når jeg er ferdig med ammingen. Han mener at medikamentet kan forebygge manier, men utfra hva jeg har lest her så fungerer Lamictal best på depresjon. Jeg tror jeg har mest tilbøyelighet til å bli hypoman, manisk og psykotisk heller enn depressiv. Er også mest redd for å bli manisk fordi jeg har en baby å ta vare på.

3) Hva gjør at en legger på seg av Orfiril? Har fått svar fra andre brukere av forumet fra før.

Det ene svaret var at en kunne få matkick og det andre svaret var at det kunne være at det kunne henge sammen med hormoner?

4) Er vektøkning til å unngå om en er "flink" med mat og aktivitet?

Har gått på 300 mg på kvelden en måneds tid og det kjennes som at jeg er skrubbsulten hele tida. Til og med rett etter at jeg har spist er jeg sulten. Det er ubehagelig å ha det sånn.

Er nå ca 10 kg over min idealvekt pga fødsel for 2 måneder siden, noe som er helt greit og ikke sånn aller verst ift BMI. Om jeg ikke finner en måte å takle sultfølelsen på så vil jeg bli skikkelig overvektig er jeg redd... Ble også tykk av Litium, men dette medikamentet er uansett uaktuelt nå pga amming.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...