Gå til innhold

om å skrive en bok

Anbefalte innlegg

Gjest min første bok
Skrevet

Jeg tenker å skrive en bok om en person. Må jeg ha denne personens tilatelse for å skrive boken, og bruke hans fulle navn, og historie? Og isåfall hvilke godkjenninger trenger jeg?

Fortsetter under...

trollemor;o)
Skrevet

Aner ikke, men jeg ville vel ikke satt pris på om noen skrev en bok om meg med fult navn uten min godkjennelse.

Gjest kallas
Skrevet

Det vil jeg da tro! Skal du skrive en slags biografi må jo hovedpersonen ha noe å si i saken. Uansett hadde jeg satt svært liten pris på om noen skrev om mitt liv uten tillatelse.

Skrevet

Det vil jeg da tro! Skal du skrive en slags biografi må jo hovedpersonen ha noe å si i saken. Uansett hadde jeg satt svært liten pris på om noen skrev om mitt liv uten tillatelse.

Om jeg skulle skrive en bok om f.eks. Brad Pitt da? Måtte jeg hatt godkjenning da?

Skrevet

Om jeg skulle skrive en bok om f.eks. Brad Pitt da? Måtte jeg hatt godkjenning da?

Tja, regner med han vil ha litt av pengene du tjener på boken. Tror du ikke? Hør med et forlag eller noe?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...