Gå til innhold

Utleie og måking


Åsemor

Anbefalte innlegg

Kanskje fordi hun får så inn i granskauen irriterende svar på innleggene sine av og til?

:P

Ja, det har jeg lagt merke til at hun har fått ved flere anledninger. Det er jævlig synd at folk må komme med dumme spørsmål. Det beste er å stille spørsmål angående ting man faktisk lurer på, og ikke bare komme med en masse usammenhengende vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    10

  • Åsemor

    9

  • Jølsen

    7

  • morsan

    4

Mest aktive i denne tråden

Hvorfor er du så sur da?

Det bør du i tilfelle bare ta personlig. ;)

Eller komme med eksempler. Jeg vet ikke hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp, de kan pålegge deg deg som er huseier. Men det står ikke noe om hvor nøye du må måke da:-) Men her er vel sunn fornuft som gjelder.

Ok, takk for svar.

De har en trapp ute som blir rene akebakken hvis den ikke blir måkt, så da får vi fortsette å gjøre det. Snøfreseren funker dårlig i trapp, så det må gjøres med spaden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør du i tilfelle bare ta personlig. ;)

Eller komme med eksempler. Jeg vet ikke hva du snakker om.

Jeg tar ingenting personlig :-)

Jeg har ingen eksempler, det var bare en påstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ingenting personlig :-)

Jeg har ingen eksempler, det var bare en påstand.

Men jeg sier du BØR ta det personlig. Ingen andre her inne syns jeg er gretten, nemlig. Bare morsom, hyggelig og kul. Så de gangene jeg er gretten er det bare fordi du er teit.

Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg sier du BØR ta det personlig. Ingen andre her inne syns jeg er gretten, nemlig. Bare morsom, hyggelig og kul. Så de gangene jeg er gretten er det bare fordi du er teit.

Hehe...

Når har jeg sagt at jeg ikke er teit? Og når har jeg sagt at du ikke er kul og morsom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at vi ikke kan pålegge dem å måke - og nå som de har bodd der i flere år med måke-service, så blir det jo umulig å få dette inn i kontrakten.

Jeg har slått meg til ro med at vi må måke for dem, men det irriterer meg fremdeles at voksne mennesker ikke tar i et tak.

Tenk å være en voksen mann og stå å se på at en høygravid dame måker oppkjørselen din....? Er ikke det bare helt utrolig???

''Tenk å være en voksen mann og stå å se på at en høygravid dame måker oppkjørselen din....? Er ikke det bare helt utrolig???''

Omtrent like utrolig som at 2 mannfolk og en voksen dame står og ser på en høygravid skifte et punktert dekk på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har jeg sagt at jeg ikke er teit? Og når har jeg sagt at du ikke er kul og morsom?

Nei du er bare vanskelig av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er bare vanskelig av deg.

Jeg er ikke vanskelig i det hele tatt. Jeg har mine meninger, og de ytrer jeg mer enn gjerne. Men jeg kan si at du er en av de få jeg faktisk liker her inne, så det sier litt.

Håper ikke babyn din ligger på gulvet fremdeles da, det har jo gått en stund nå :-)

Sjalabajs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, så lenge dere ikke har det i kontrakten at de skal måke så er _dere_ som huseiere ansvarlige for å måke vil jeg tro.

Ikke lov å ha det med i kontrakten lenger at leier skal måke.

Men det kan gjøres en avtale om det på frivillig basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasola

Jeg bor i et hus med 8 leiligheter, og jeg måker selv ved innkjøringa til min bil og parkeringsplass. Det sa han jeg leier av da jeg skulle leie. Men er det egentlig HAN som skal måke? Hmmm.... Synes ikke det er noe stress jeg, særlig siden jeg har en snill nabokar som måker for meg og. :) Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

punky brewster

Ok, takk for svar.

De har en trapp ute som blir rene akebakken hvis den ikke blir måkt, så da får vi fortsette å gjøre det. Snøfreseren funker dårlig i trapp, så det må gjøres med spaden. ;)

Kan du ikke spørre på en pen måte om de kan holde trappa fri for snø, så holder dere resten, litt hjelp er bedre enn ingen hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

punky brewster

Ikke lov å ha det med i kontrakten lenger at leier skal måke.

Men det kan gjøres en avtale om det på frivillig basis.

står det noen plass? vil gjerne lese det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

punky brewster

Ja, det har jeg lagt merke til at hun har fått ved flere anledninger. Det er jævlig synd at folk må komme med dumme spørsmål. Det beste er å stille spørsmål angående ting man faktisk lurer på, og ikke bare komme med en masse usammenhengende vås.

finnes ikke dumme spørsmål , bare dumme svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det kan du visst det

Dere har ikke anledning til å pålegge dem og måke. Det betyr at dette ditt ansvar. Du kan inngå en frivillig avtale med dem, men ikke pålegge dem.

Joda, det kan man gjøre. Se her f eks:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=32370

Du finner det også på flere steder at man kan ta det med i kontrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den vi også brukte. Forsåvidt var det ett fett for oss om de måkte eller ikke, vi hadde ikke bruk for å bruke deres parkeringsplass eller deres vei til inngangsdøra - så lot de snø være snø måtte de sjøl vasse.

I over ett år hadde vi en leieboer som var et absolutt A-menneske, så før vi sto opp om morgenen hadde han måkt hele gårsdsplassen hvis det kom snø i løpet av natta. Gud, det var herlig!

...kanskje ikke så rart han bodde der bare et år....? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tenk å være en voksen mann og stå å se på at en høygravid dame måker oppkjørselen din....? Er ikke det bare helt utrolig???''

Omtrent like utrolig som at 2 mannfolk og en voksen dame står og ser på en høygravid skifte et punktert dekk på bilen.

''Omtrent like utrolig som at 2 mannfolk og en voksen dame står og ser på en høygravid skifte et punktert dekk på bilen.''

Det er nå vel ikkje utrolig, det var vel bare ett dekk som var punktert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tenk å være en voksen mann og stå å se på at en høygravid dame måker oppkjørselen din....? Er ikke det bare helt utrolig???''

Omtrent like utrolig som at 2 mannfolk og en voksen dame står og ser på en høygravid skifte et punktert dekk på bilen.

Ja det finnes mange tankeløse, gitt.

En historie fra da jeg var høygravid (om enn ikke om hardt fysisk arbeid for den gravide *S*):

Mannen min og jeg hadde vært på besøk hos noen som bodde et stykke unna, og da vi var på vei hjem sent om kvelden, kokte bilen. Det viste seg at en slange hadde røket, og alt vannet hadde rent ut.

Vi kjørte inn til veikanten mot en gangsti, og mens mannen min gikk av gårde til en kafé et stykke unna for å hente vann, sto jeg der ved bilen med stoooor mage, åpent panser og dampskyen høyt til værs.

Jeg hadde jo ikke behov for hjelp, men fant ut at jeg skulle teste forbipasserende litt ved å stille meg opp og kikke opp i motoren, fremfor å se ut som en som venter på mannen sin.

Mange gikk forbi, men ikke en kjeft _spurte_ en gang om jeg trengte hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at vi ikke kan pålegge dem å måke - og nå som de har bodd der i flere år med måke-service, så blir det jo umulig å få dette inn i kontrakten.

Jeg har slått meg til ro med at vi må måke for dem, men det irriterer meg fremdeles at voksne mennesker ikke tar i et tak.

Tenk å være en voksen mann og stå å se på at en høygravid dame måker oppkjørselen din....? Er ikke det bare helt utrolig???

Ja, virkelig helt utrolig!!

Men de er kanskje unge?? Veldig mange unde skjønner jo ikke engang at gamle folk kan ha behov for setet deres på bussen, så hvorfor skulle de forstå at de kanskje burde ta over snømåkinga fra den høygravide??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står det noen plass? vil gjerne lese det:)

Den nye husleieloven, som jeg tror kom rundt 2000, så ble dette endret. Du kan gjerne inngå en slik avtale, men du har ikke lov til å forlange det ved utleie.

Leietager har ansvaret for vedlikeholdet som gjelder inennfor husets fire vegger, se punkt 7.42 i vedlagt link.

http://www.dinside.no/filer_for_nedlasting/dokumenter/Boligleie.doc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...