Gå til innhold

NHD/Evt andre

Anbefalte innlegg

Hei

Har i snart 3 år slitt med angst/depresjon. Det startet med et panikkanfall våren 2005. Siden har tilstanden min stabilisert med Cipralex 20 mg. Har både fullført utdanning og er i jobb.

Men; jeg får stadige tilbakefall. Kjenner hele tiden at de vonde følelsene ligger der og ulmer, og ca. et par ganger i halvåret kommer de ganske kraftig. Dette kan utløses på bare noen minutter.Har klart å komme meg ovenpå hver gang, men angsten begynner å øke merkbart for at jeg skal bli like dårlig som jeg var sommeren 2005.

Jeg lurer på om kognitiv behandling kan være noe for meg? Jeg har som sagt veldig angst for nettopp de vonde tankene, og bare det å lese vonde historier her på doktoronline får meg i enda ondere sirkel. Jeg er en ung mann på 24 med mange venner, sunne interesser og et godt sosialt nettverk. Allikevel har moren og faren min vært gjennom en skilsmisse det siste året som sikkert har tært på meg.

Alt om diagnoser og medisiner får jeg også litt angst for. Kan plutselig få angst for at jeg har en type bipolar lidelse, til tross for at jeg aldri har hatt hypomani eller mani. Det er de gjentatte tilbakefallene som gjør at jeg frykter dette...

Håper noen kan svare meg på evt. behandlinger som vil kunne endre tankemønsteret mitt. Jeg er innstilt på å jobbe beinhardt for å bli bra/kunne leve med de tankene jeg har...

Mvh

Erik

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296093-nhdevt-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...