Gå til innhold

cipralex-økt matlyst-panikk!

Anbefalte innlegg

Gjest Ellipse

Jeg begynte med cipralex for litt over 3 uker siden. Føler overhodet ingen bedring avdepresjonen. Det eneste er at jeg opplever økt trang til å spise!! En bivirkning jeg absolutt IKKE vil ha, siden jeg lider av bulimi. Suget er absolutt uutholdelig om dagene. Jeg er livredd for å legge på meg.

Eneste grunnen til at jeg vågetå prøve denne medisinen var forsikringer om at den vanligvis ikke leder til vektoppgang. Nå har jeg panikk og vil slutte tvert med pillene. Kreves nedtrapping av medisinen når jeg har gått på den så kort tid? TAr 10 mg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296126-cipralex-%C3%B8kt-matlyst-panikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det trengs ingen nedtrapping. Går helt fint etter så kort tid.

Men ikke ta helt skrekken da! Gå løs på et av de andre SSRiene hvis du sliter. Så kan du heller kutte på samme måte hvis det også ikke fungerer. De aller fleste får ikke vektoppgang selv om du ble blant de potensielt uheldige denne gangen.

Gjest Ellipse

Men ikke ta helt skrekken da! Gå løs på et av de andre SSRiene hvis du sliter. Så kan du heller kutte på samme måte hvis det også ikke fungerer. De aller fleste får ikke vektoppgang selv om du ble blant de potensielt uheldige denne gangen.

Tusen takk for svaret! Jeg har prøvd fontex tidligere, men uten å få effekt. Men den påvirket ikke appetitten i det minste. Fontex og cipralex er vel de som reknes for å påvirke vekten minst, er det ikke? Så det gjenstår vel ingen å prøve...:-( Sukk.

Jeg vil jo gjerne bli bedre av depresjonen,men jeg blir ikke det hvis vekten går opp, så da er jeg like langt. Valget står mellom pest eller kolera liksom.

Gjest sliten i dag

Tusen takk for svaret! Jeg har prøvd fontex tidligere, men uten å få effekt. Men den påvirket ikke appetitten i det minste. Fontex og cipralex er vel de som reknes for å påvirke vekten minst, er det ikke? Så det gjenstår vel ingen å prøve...:-( Sukk.

Jeg vil jo gjerne bli bedre av depresjonen,men jeg blir ikke det hvis vekten går opp, så da er jeg like langt. Valget står mellom pest eller kolera liksom.

Det går ikke an å si at fontex og cipralex er de som påvirker det mest, og så trekke konklusjonen at det da ikke er vits å prøve et annet SSRI. For deg kan cipramil være det beste. Etter seroxat, zoloft.

Jeg la ekstremt på meg av seroxat og gikk over til fontex. Jeg gikk ned mange kilo. Så fontex er vektnøytral på meg.

Men....og det er et men....

Jeg har ikke like god effekt av fontex, verken på depresjon eller angst. Men det holder akurat....så jeg velger disse pillene tross alt. Jeg blir så utrolig deppa av å bli flodhest også.

Så får jeg heller ha med meg en vival i lomma :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...