double Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Visste ikke helt hva jeg skulle sette som overskrift, men det ble vel det som kom nærmest Jeg får panikk hvis føttene mine blir innestengt, under dyna f.eks. Klarer ikke ha føttene lenge under dyne eller teppe før de må utenfor og få luft på seg. Hvis det tar langt tid å få dem ut fra dyna kjenner jeg at panikken kommer. Soveposer er rene fotfeller og jeg kan ikke stikke føttene nedi før jeg er sikker på å ha en åpning å slippe dem ut av i andre enden. Jeg la meg en gang i en sovepose uten å ha åpnet ved føttene først. Da jeg skulle dra opp glidelåsen og lage åpning, så satt den fast, svetten begynte å komme, det ble tungt å puste og jeg holdt på å klikke helt. Jeg klarer heller ikke bli for varm på føttene og må flere ganger i løpet av dagen ta av sokkene for å regulere temeraturen. Strømpebukser kan jeg ikke bruke for da er jeg "fanget". Varme og innestengte føtter virker inn på hele meg og gir en klaustrofobisk følelse. Finnes det noe eget navn på dette? Vet du hva som gjør at det blir sånn (har vært sånn så lenge jeg kan huske)? Har det noen betydning/sammenheng med at jeg har asperger? Tenker da på at jeg er veldig sensitiv for varme generelt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296138-nhd-fotklaustrofobi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.