Gå til innhold

Røde prikker/flekker, kviselignende


cathus

Anbefalte innlegg

Hei. På innsiden av begge lårene har jeg 4 - 5 røde prikker/ flekker. Til tider kan disse bli hissige og røde. Det er ikke noe smerte eller lignende. Det er gjerne bare en av dem som blir hissig om gangen og da kan dette minne om en rød kvise. Det kommer ikke ut væske når jeg prøver å knipe på den. De andre vil da ikke være hissige. Håper noen kan svare meg på hva dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Litt vanskelig å si hva du har ut fra beskrivelsen uten å ha sett det. Vet heller ikke hvor gammel du er. Jeg tenker på om det du har kan være noen utvidete blodkar som ligger øverst i huden , men det passer ikke så godt med at de varierer i intensitet. Har også tenkt på om det kan være en form for vorter, noe som kalles molluscer, som er hyppigst hos barn , men også kan forekomme hos unge og voksne . Molluscer kan bli irritert av og til og være kviselikende da. Slike kan evt fjernes ved en form for bortskraping hos legen For å få oppklart mysteriet må du kanskje oppsøke en hudlege for kyndig undersøkelse. Mvh Hudlegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...