Gå til innhold

Utbytte av innleggelse?

Anbefalte innlegg

Hva slags utbytte kan jeg egentlig vente å få av en kort innleggelse nå? Jeg tenker ikke på noen lang innleggelse, bare til jeg er over det verste. Vil det være hjelp på annen måte enn at jeg ikke får tatt livet mitt mens jeg er innlagt?

Hvordan vil en sånn innleggelse være? Blir det en mulighet for å komme litt til krefter og komme meg på beina igjen, eller blir det et mer intenst behandlingsopplegg? Må jeg ev. regne med full gjennomgang av medisiner og det meste i livet? Eller blir det en slags "pause"?

Er det noen som har erfaring med innleggelser i situasjoner som denne, kortvarige innleggelser på grunn av selvmordsfare?

Jeg må ta et valg senest fredag formiddag, enten si ja til en innleggelse eller legge bort alle tanker på selvmord. Det siste vet jeg ikke om jeg kan klare, helga kan bli veldig lang. Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296175-utbytte-av-innleggelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en venninne du kan reise til...?

Eller venner du kan avtale ting med, slik at du slipper å være alene?

Evt. sette opp en liste:

Kl.8.30 - gå til bibliotekt....sitter der og lese aviser til kl...?

Kl. 13.00. gå i svømmehallen.....

osv.

osv.

Bestem deg for at alt SKAL gjennomføres - uansett!!

Ikke tenk....bare gå fra det ene til det andre....stryk ut og gi det selv en stjerne etter at du er ferdig med "aktiviteten"

Bare et forslag. Har prøvd det selv og det hjalp meg.....

Har du en venninne du kan reise til...?

Eller venner du kan avtale ting med, slik at du slipper å være alene?

Evt. sette opp en liste:

Kl.8.30 - gå til bibliotekt....sitter der og lese aviser til kl...?

Kl. 13.00. gå i svømmehallen.....

osv.

osv.

Bestem deg for at alt SKAL gjennomføres - uansett!!

Ikke tenk....bare gå fra det ene til det andre....stryk ut og gi det selv en stjerne etter at du er ferdig med "aktiviteten"

Bare et forslag. Har prøvd det selv og det hjalp meg.....

Det er på den måten jeg har kommet meg gjennom de siste to månedene eller noe sånn, det er ikke nok lenger.

Det er på den måten jeg har kommet meg gjennom de siste to månedene eller noe sånn, det er ikke nok lenger.

Skjønner.

Da ville jeg sterkt vurdere en innleggelse.

Verre kan det vel neppe bli for deg nå...(?)

Sender deg varme tanker.

Og om det kan trøste deg: det vil bli bedre!

Jeg vil anbefale en innleggelse for deg, før selvmordstankene blir så sterke at de tar overhånd. Det er for sent for mamma å få hjelp. Når du har gjort det, er det ingen vei tilbake. Tenk på familien din. Det er mange som bryr seg.

Hvordan en eventuell innleggelse vil være kommer vel an på hva slags avdeling du får tilbud om å komme på. Selv har jeg et slags stående tilbud om at jeg kan komme på en korttidsavdeling på DPS som er beregnet på opphold i en ukes tid, dersom det skulle bli nødvendig for å komme meg litt og føle meg trygg. som jeg har forstått er det ingen intensiv behandling på en slik avdeling, men mer et trygt sted å være.

Heldigvis har jeg ikke trengt å benytte meg av tilbudet, men det er godt og trygt at tilbudet er der.

Annonse

Kondolerer Orio.

Hvor mye du vil få ut av en akutt innleggelse kan nok variere, tenker jeg. Det blir vel mest "brannslukking"…

Behandling skjer vel mest og best ved polikliniske samtaler, og/eller en planlagt innleggelse.

Uansett hva du velger, Lykke til :-)

Jeg har egentlig ikke ønske om noe annet enn "brannslukking", noe annet orker jeg ikke gå i gang med foreløbig, og en lang innleggelse ser jeg ikke som noe alternativ. Men jeg må på en eller annen måte komme gjennom den nærmeste tiden, uten å forsøke å ta livet av meg.

Hvordan en eventuell innleggelse vil være kommer vel an på hva slags avdeling du får tilbud om å komme på. Selv har jeg et slags stående tilbud om at jeg kan komme på en korttidsavdeling på DPS som er beregnet på opphold i en ukes tid, dersom det skulle bli nødvendig for å komme meg litt og føle meg trygg. som jeg har forstått er det ingen intensiv behandling på en slik avdeling, men mer et trygt sted å være.

Heldigvis har jeg ikke trengt å benytte meg av tilbudet, men det er godt og trygt at tilbudet er der.

Jeg tror det er noe tilsvarende det er snakk om for min del. Jeg vet ikke så mye om avdelingen, men det du beskriver høres ut til å være det jeg har behov for akkurat nå. Jeg foretrekker at behandlingen skjer poliklinisk, synes ikke lange innleggelser har hatt noe for seg for min del, men nå trenger jeg å komme gjennom dette på et vis, uten selvmordsforsøk.

Jeg vil anbefale en innleggelse for deg, før selvmordstankene blir så sterke at de tar overhånd. Det er for sent for mamma å få hjelp. Når du har gjort det, er det ingen vei tilbake. Tenk på familien din. Det er mange som bryr seg.

Jeg tenker mye på familien min og andre som bryr seg om meg. Veldig mye. De er grunnen til at jeg har holdt ut mange ganger. Jeg er sikker på at moren din tenkte det samme, hadde hun sett noen som helst annen utvei ville hun ikke påført dere den smerten dere opplever nå. (Men det er vel ingen trøst å høre det.)

Jeg har frist til fredag, da må jeg bestemme meg for om jeg vil legges inn eller ikke. Hvis jeg ikke er 100% sikker på at jeg ikke vil prøve selvmord skal jeg legge meg inn. (Av forskjellige grunner er det "trygt" inntil videre.) Jeg har også vært ærlig om at innleggelse er det siste jeg ønsker, og avtalt med legen at hun skal spørre rett ut hvis jeg prøver å vri meg unna spørsmålene.

Hvilke muligheter har du for å diskutere "innholdet" av innleggelsen på forhånd?

Er det ting du vet vil hjelpe eller virke negativt om du legges inn?

Skriv gjerne ned slike ting på forhånd og ta med til legen. Blir du eventuelt lagt inn så ha med deg noe ferdigskrevet.

mvh

Jeg har egentlig ikke ønske om noe annet enn "brannslukking", noe annet orker jeg ikke gå i gang med foreløbig, og en lang innleggelse ser jeg ikke som noe alternativ. Men jeg må på en eller annen måte komme gjennom den nærmeste tiden, uten å forsøke å ta livet av meg.

Skjønner at du har det fryktelig vondt nå, Orio. Tror det er lurt av deg og takke ja til en innleggelse.

Sender deg mange varme støttetanker, og håper du får ei så god natt som mulig :-)

Skjønner at du har det fryktelig vondt nå, Orio. Tror det er lurt av deg og takke ja til en innleggelse.

Sender deg mange varme støttetanker, og håper du får ei så god natt som mulig :-)

Føler ikke jeg har så mye valg lenger, ting er egentlig blitt verre i dag enn de var i går.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...