Gjest taaren Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei. Vet ikke helt hva jeg vil med dette brevet, eller om det er noen vits i å skrive.. Er bare så redd! Jeg går til psykolog, har alvorlig depresjon. Forsøkt å ta selvmord før, men får nå hjelp. Det som er problemet er at jeg er så utrolig sliten og lei fortiden.. Jeg har også store problemer med selvskading, og er nå verre enn noen gang før! Jeg vet ikke hva som går av meg, og klarer ikke stoppe det.. Får ikke sove om natta, men om dagen orker jeg ingenting. Sitter bare på rommet mitt alene. Klarer ikke å studere, være med venner eller noe. Jeg bruker all energien min i løpet av skoledagen.. PÅ å late som at alt er ok! Men det er så utrolig slitsomt å gå med denne maska.. Ikke kunne ta den av. Jeg satt på toget på veg til høgskolen i dag, plutselig oppdaget jeg at det jeg hadde skrevet i boka mi var et brev... Et selvmordsbrev! Jeg orker ikke mer, det er så utrolig tungt og slitsomt. Skal ikke se terapeuten på en mnd. Men vet jeg vil gjøre meg selv noe snart. Klarer ikke stoppe meg selv, dette er ikke meg.. det er sykdommen. Men jeg er jo sykdommen, så er så forvirra.. Vet ikke hva jeg kan gjøre.. Jeg klarer ikke å tenke til tider. Bare går inn i en transe. Et slags anfall, der jeg nesten slutter å puste, får hjertebank, og faller ut. Ingen klarer å få kontakt med meg, og jeg enten ikke husker noe, eller kan se alt sammen, men er helt lammet.. får ikke gjort noe liksom.. Det er som om det ikke er meg som styrer kroppen, det er depresjonen. Hatt så mange angst anfall etc. i det siste, og hver eneste gang jeg tar toget for å komme meg til studier etc. Sitter jeg og er kjempe kvalm og redd. Orker ikke å sitte der med alle menneskene, vil bare hjem og under dyna igjen. Eneste gangene jeg får sove er på dagtid når noen er hjemme og går rundt i huset. Ellers har jeg bare mareritt og klarer ikke å sovne, eller våkner hele tiden. Har fått innsovningstabletter og har AD, men det virker ikke som de virker. Har nå sluttet å ta dem, astma medisinen min etc. for orker ikke mer, ser ikke vitsen. Vil ikke mer.. Er redd for å dø, men jeg orker ikke å leve heller.. redd jeg vil kutte for dypt eller ta overdose, hoppe eller noe. Jeg har prøvd før, og vet nå hva som må til for at det ikke skal gå galt igjen. Hjelp! Jeg klarer ikke stoppe megselv tror jeg.. Jeg tror jeg har gitt opp... Dette er mitt siste rop om hjelp! Hva kan jeg gjøre? Jeg er så redd og ensom.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296220-selvmords-faren/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cilag Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Har du sluttet med både AD og innsovningstabletter, det kom ikke helt klart frem. Medisiner kan hjelpe deg godt. Ring til terapeuten din og forklar situasjonen. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296220-selvmords-faren/#findComment-2390653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Det er leit å lese at du har det så vanskelig. Jeg forstår at det er spesielt vondt nå som behandleren din er utilgjengelig. Når du har det som slik som du beskriver, vil jeg foreslå at du kontakter fastlegen din som kan hjelpe deg med å få løst situasjonen her og nå. Måten det kan skje på er enten at fastlegen henviser deg til DPSn du sogner til. Der vil du kunne få øyeblikkelig hjelp av en psykiater. Alternativt kan fastlegen selv hjelpe deg medikamentelt eller med samtaler frem til behandleren er på plass igjen. Det er vondt å slite som du gjør nå, og det er absolutt på sin plass å be om hjelp. Hvis du har guts til det, ville jeg tatt med det du her har skrevet, og vist det til din fastlege. Det er ikke alltid så lett å få uttrykt hvor fortvilet man egentlig er når man sitter der ansikti til ansikt med en kanskje halvfremmed fastlege. Jeg ønsker deg i alle fall lykke til og håper du får den hjelpen du trenger ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296220-selvmords-faren/#findComment-2391309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest taaren Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Har du sluttet med både AD og innsovningstabletter, det kom ikke helt klart frem. Medisiner kan hjelpe deg godt. Ring til terapeuten din og forklar situasjonen. Lykke til Ja, sluttet med all medisin! Legen vet det ikke enda, men jeg orker ikke leve.. Orker ikke å være i denne tilstanden der det er medisiner som styrer meg, ikke mine egne tanker! Skjønner du hva jeg mener? Jeg har på en måte gitt opp. Håper vel på en måte at jeg skal bli så syk... At det vil gå dårlig, sånn at jeg ikke vil kune få hjelp, men dø... For da gjør jeg ikke skam på familien.. Og ikke blir det noe sladder etc. som kan "ødelegge" dem! Vil ikke såre dem, men orker ikke leve heller.. Er så sliten! Denne evige sårheten, minnene etc. Hvorfor oss? Hva har vi gjort galt? Hvorfor blir vi straffet sånn?? Jeg hater det jeg har gjort, som har ført meg til denne situasjonen. Hadde jeg bare stoppet han, familien etc.. tidligere... Hadde det ikke vært slik... Jeg kune levd, hatt det morsomt.. Vært som en annen j i 20 års alderen.. Dette er ikke den jeg vil være! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296220-selvmords-faren/#findComment-2392130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.