Gå til innhold

Sosial angst

Anbefalte innlegg

Her er litt om meg:

- før besøk hos kjente eller ukjente, er jeg irritabel, svetter, har hjertebank, gleder meg til å komme hjem igjen,

-under besøkene, til og med i juleselskap til min egen mor der mine søsken med familie er, er jeg veldig utilpass, svetter, rødmer, hjertebank, av og til sjelven, trekker meg unna, sier minst mulig

-gruer meg til pausene på jobben der vi er alt fra 2-3 til 13-14 personer. Likeså til ulike møter på jobben der vi er fra 7-23 personer. Samme symptomer som ved et besøk.

-har så stor respekt for enkelte med sterk personlighet på jobben, at jeg fryser nærmest fast når de kommer inn i samme rom som meg.

-har alltid "gode" unskyldninger for å ikke dra bort på besøk. F.eks "det kan jo hende de ikke orker besøk etter en dag på jobb".

-er veldig redd for å dumme meg ut, liker ikke oppmerksomhet,

-har ingen problem med å handle på butikken, men liker ikke å spørre om hjelp. Ser da an om det er mye folk rundt den butikkansatte jeg har sett meg ut til å spøre.

-går ikke med angst for å dø eller bli skadet

Kommer jeg inn under kategorien sosial angst?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296272-sosial-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mohikaneren

''''under besøkene, til og med i juleselskap til min egen mor der mine søsken med familie er, er jeg veldig utilpass, svetter, rødmer, hjertebank, av og til sjelven, trekker meg unna, sier minst mulig''''

Ja, det høres ut som sosial angst. Dette kan du få hjelp til :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296272-sosial-angst/#findComment-2391229
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...