Gjest Elpina Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg er en jente i begynnelsen av 20-årene. I mange år har jeg vært deprimert og slitt med anoreksi. Har lagt på meg såpass at jeg er normalvektig nå, men sliter fryktelig med at jeg føler meg feit. Jeg har prøvd å ta livet mitt 3 ganger, ulike metoder. I mai i fjor var jeg sikker på at jeg kom til å dø så jeg skrev avskjedsbrev til alle og kastet masse papirer som jeg ikke ville at andre skulle se osv. Jeg ble funnet for tidlig og var tvangsinnlagt en lang periode og det hjalp meg veldig så nå har jeg levd et helt greit liv i over et halvt år. Nå er jeg på vei ned igjen. Jeg har i et halvt år tenkt at jeg skal klare å leve, men nå er jeg igjen på vei inn i den negative tankegangen som sier at jeg ikke ønsker å leve lengre. Foreløpig klarer jeg å styre lysten, men kjenner at jeg nærmer meg. Jeg er redd for at jeg kan komme til å gi opp innen noen uker. Jeg går i behandling hos en psykolog, men hun er borte til i begynnelsen av februar. Jeg har prøvd mange forskjellige typer av SSRI og antipsykotika og stemningsstabiliserende, men ingenting hjelper. Nå trenger jeg virkelig hjelp før jeg ikke klarer å be om hjelp! Jeg kan selvsagt gå til legevakta og be om en innleggelse, men jeg er ikke aktivt suicidal ennå så er usikker på om de vil forstå alvoret. Denne gangen ønsker jeg virkelig hjelp før det er for sent! Hva gjør jeg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296343-suicidalitet-nhd-og-alle/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela26 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Du gaar til legen din og sier akkurat det samme som du har skrevet her! Saa faar han ta det ansvaret og skaffe deg hjelp, naa!! Det er innmari bra av deg aa ha den innsikten og soeke hjelp! Haaper du faar den hjelpa du trenger saa fort som mulig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296343-suicidalitet-nhd-og-alle/#findComment-2391677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deora den suicidale.. Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Du gaar til legen din og sier akkurat det samme som du har skrevet her! Saa faar han ta det ansvaret og skaffe deg hjelp, naa!! Det er innmari bra av deg aa ha den innsikten og soeke hjelp! Haaper du faar den hjelpa du trenger saa fort som mulig! Hei! Ville bare ønske deg lykke til!! Håper alt går bra med deg..?! Vet så alt for godt hvordan du har det! Jeg er i samme krise som deg. Skjebne? psykologen er borte til Februar, og jeg er mer nede nå enn noen gang før. Ikke gjør noe dumt! Please!! Sammen kan vi komme oss gjennom dette! Jeg har også forsøkt å ta livet av meg flere ganger og slitt med spiseforstyrrelser.. Har i de siste dagene tenkt mer og mer på døden etc. Men vet ikke hvorfor, men det å skrive hit og til kirkens sos har stoppet meg fra å gjøre noe dumt. det er håp, du har jo hatt det godt i en periode nå, og før du ble syk? Tenk på de bedre stundene, hold deg fokusert på andre ting. Selv om du ikke orker å gå noe sted, se på en dvd eller noe. Prøv å sloss mot de vonde tankene når de kommer. Event. ring til noen (Kirkens sos tlf 815 33 300) Prat med dem, de vil kunne skaffe deg hjelp, hvis du er veldig suicidal, og vil kunne prate med deg for å stoppe deg! Forhåpentligvis.. Uansett, LYKKE TIL!! Jeg vet du kan klare det! Vet du hva? Jeg har tro på oss alle, vi har insett at vi trenger hjelp, og at vi er syke. Beste vegen man kan gå mot å bli frisk! Håper jeg. Så for oss og de andre der ute, håper jeg vi får den hjelpen vi trenger FØR det går galt! "Klem" fra en fortapt sjel i angst for seg selv, til en annen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296343-suicidalitet-nhd-og-alle/#findComment-2392123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Skriv ut ditt innlegg og mitt svar og ta det med til fastlegen. Denne vil ta ansvar for å skaffe deg den psykiatriske hjelp du trenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296343-suicidalitet-nhd-og-alle/#findComment-2392190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elpina Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Skriv ut ditt innlegg og mitt svar og ta det med til fastlegen. Denne vil ta ansvar for å skaffe deg den psykiatriske hjelp du trenger. Takk! Får håpe at jeg klarer å få legen og sekretæren til å gi meg en time litt fort da... Og at han kommer med noen gode forslag for jeg aner ikke hva jeg trenger nå. Synes ikke at jeg er dårlig nok til å bli innlagt nå så jeg vet ikke helt hva legen kan gjøre for meg heller. Jeg sier at jeg trenger hjelp, men så vet jeg ikke hva jeg trenger. Føler meg litt dum... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296343-suicidalitet-nhd-og-alle/#findComment-2392240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.