Gå til innhold

Angstanfall eller stressymptomer.

Gjest Tror nok jeg strekker strikken litt for langt.

Anbefalte innlegg

Gjest Tror nok jeg strekker strikken litt for langt.

I forbindelse med noen ubehagelige symptomer hos meg selv så tenkte jeg å spørre her i tilfelle det kunne ha noe psykisk å gjøre.

Jeg har anfall, kan kalle det det, hvor jeg føler det trangt bak i nesen, svelget. Jeg tetner til i brystet og får problemer med surstoff. Må dra pusten dypt ned i brystet flere ganger, ganske jevnt, for å få nok surstoff.

Dette kan vare rundt fire timer eller så.

I kveld har jeg hatt det sånn. Nå etter at pusten har blitt normal igjen så har jeg litt vondt i brystet. Litt til venstre fra midten av brystet. Jeg er sliten og litt trøtt. Drar pent dypt etter pusten ennå.

Kan dette være relatert til nerver å gjøre?

Jeg har svært pressende omgivelser for tiden og har hatt litt problemer med nerver, depresjon før.

Har ingen problemer utenom dette, ingen svette, høyere puls el.

Kan dette være angst, nerver?

Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296486-angstanfall-eller-stressymptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tror nok jeg strekker strikken litt for langt

Kan det ligne stress/angstanfall altså.

Har alltid hatt for meg at det har vært mer "panisk", med svetting, hjerteklapp osv.

Jeg føler liskom at en del av nese/svelg, helt der bak i halsen, liksom snøres sammen. Slik at jeg nesten "peser" litt når jeg puster.

Og selv om jeg puster normalt så føles det som om det ikke kommer surstoff nok ned i brystet, derfor jeg må dra pusten skikkelig.

Blir nesten litt "prikkete", svimmel og sliten mens det holder på også.

Merkelig. Får kanskje sjekke opp i dette, greit å vite hva det er og hva jeg kan gjøre for å roe dette. Det er veldig slitsomt.

Kunne trodd det var astma, men jeg trener og får aldri problemer med pusten da f.eks.

Så vidt jeg vet har jeg ingen kjente allergier, ingen problemer med lunger, svelg, ingen sykdommer eller lyter som kan tilsi dette.

Men jeg har presset meg selv veldig langt og er nok ganske tynnslitt mentalt for tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...