neelie (ferri) Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Så jeg møtte psykiatern min for første gang på Onsdag. Det gikk fint. Han sa han skulle prioritere meg nå. (men det sier vel alle psykiatere) Han var grei, jeg likte ham - Kanskje han lærer meg noe spansk også? Ikke at klarer og lære noe som helst Han er ikke fra Norge altså. Men whatever, så lenge jeg forstår ham! Men de vil legge meg inn på Dikemark - for utredning... Moren til en bekjent er psykiatrisk sykepleier der.. Og bekjente sier at det er bare de "værste" som kommer til Dikemark.. "folk som har kuttet opp folk på trikken med kniv...etc.." hennes ord.. Og jeg liker bare ikke Ordet heller.. Dikemark.. setter en fæl smak i munnen.. Psykiatern sa han hadde sjekket; og det var laang kø for og bli innlagt der nå.. Og lang kø for ham var til uti april-mai eller noe sånt.. Så har litt tid til og snu på egget.. Først så sa legen til meg at Modum kanskje var noe.. Men pga økonomien til kommunen så sa psykiatern at det ikke var en mulighet....... bummer... Begrunnelsen til psykiatern er at han kjenner de som arberider på Dikemark, og har hatt ett nært sammarbeid med de som jobber der før. Så det høres jo fornuftig ut! Jeg skrev mail til psyk.sykepleier hvor jeg luftet litt tanker om at jeg ikke var sikker på om jeg ville bli innlagt, og at jeg hadde lyst til og reise til Arendal og bli innlagt der.. (ja, vet lol:) Men Mormor!!! Men det er altså snakk om en utredning på Dikemark.. Har jeg noen valg om hvor jeg vil bli utredet- er Dikemark det rette stedet? Leste litt på internet, men fant ikke så veldig mye.. 120 passienter.. hallo i mengden? Det blir så veldig stort for meg, selv om det er mange avdelinger.... uff, det var mange..!! Maler det vel litt sort for megselv.. megselv, men det legger seg en klump i magen når jeg tenker på Dikemark. Jeg er jo bare Isolerings ekspert, ikke spinn spenna blodøks gal. Har jeg ingen valg om hvor jeg vil bli innlagt da? Hva må jeg si om jeg ikke vil på Dikemark, men helst vil et annet sted? Eller må jeg bare godta det de som vet mere foreslår? Føler meg litt som en fjær i vinden.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296490-har-man-noen-valg-n%C3%A5r-man-skal-p%C3%A5-utredning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg tror at det er avdelinger på Dikemark som kan være et svært godt alternativ for deg. Det er bare tull at det kun er de aller dårligste som kommer til Dikemark, men det er kanskje sånn at Dikemark i en del tilfeller er et av de få stedene i Oslo-psykiatrien hvor folk fortsatt kan få bruke den tiden som trengs for å finne ut av ting. Jeg kan ikke se at en akuttavdeling er noe poeng. Har heller ingen tro på Modum. En ikke-akutt avdeling på Dikemark, har jeg derimot tro på. At psykiateren har et godt samarbeid med enkelte av avdelingene der ute, er et godt alternativ. Jeg synes det er tull at du evt. reiser til Arendal for utredning og behandling. Hvis det skal være håp om å få til endringer som monner litt i forhold til din livskvalitet, så er det viktig at det behandlingsapparatet som blir kjent med deg ikke er 20 mil unna. Har ingen tro på at kjappe endringer er mulig for deg, neelie. Til det har dette pågått i altfor, altfor mange år. Bruk energien din på å ta i mot tilbudet psykiateren har lagt frem for deg. Ikke bruk tid og energi på å tulle. God natt:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296490-har-man-noen-valg-n%C3%A5r-man-skal-p%C3%A5-utredning/#findComment-2393031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mohikaneren Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Du trenger ikke ha så mye kontakt med de som er der hvis du ikke ønsker. Du er der for din del, og for å få hjelpen du trenger. Det som er bra, er jo at man kan være akkurat som man er med angst og det som hører med, for det er jo derfor man er der ;-) Dikemark har nok mange avdelinger, fra avdelinger med de tyngste tilfellene, til lettere tilfeller, tror jeg. Det høres ut som om du blir tatt på alvor, og prioritert. Det er bra! Ellers, er jeg litt enig med frosk. :-) Lykke til neelie (ferri). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296490-har-man-noen-valg-n%C3%A5r-man-skal-p%C3%A5-utredning/#findComment-2393073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
neelie (ferri) Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg tror at det er avdelinger på Dikemark som kan være et svært godt alternativ for deg. Det er bare tull at det kun er de aller dårligste som kommer til Dikemark, men det er kanskje sånn at Dikemark i en del tilfeller er et av de få stedene i Oslo-psykiatrien hvor folk fortsatt kan få bruke den tiden som trengs for å finne ut av ting. Jeg kan ikke se at en akuttavdeling er noe poeng. Har heller ingen tro på Modum. En ikke-akutt avdeling på Dikemark, har jeg derimot tro på. At psykiateren har et godt samarbeid med enkelte av avdelingene der ute, er et godt alternativ. Jeg synes det er tull at du evt. reiser til Arendal for utredning og behandling. Hvis det skal være håp om å få til endringer som monner litt i forhold til din livskvalitet, så er det viktig at det behandlingsapparatet som blir kjent med deg ikke er 20 mil unna. Har ingen tro på at kjappe endringer er mulig for deg, neelie. Til det har dette pågått i altfor, altfor mange år. Bruk energien din på å ta i mot tilbudet psykiateren har lagt frem for deg. Ikke bruk tid og energi på å tulle. God natt:-) God morgen, solstråle!! Jeg var hoss psykepleier i går, og hun sa nesten det samme som du hadde skrevet At det bare var tull at de værste var sammlet på Dikemark liksom- som hadde skremt meg litt. Vet at dette faller under tulle kategorien, men det som gjør at jeg gruer meg mest er forholdet til andre passienter der tror jeg, at jeg gruer meg til og måtte forholde meg til dem på en måte. Er så redd for at de ikke skal like meg, eller at jeg føler meg utillpass.Vet ikke.. Jeg må jo bare kaste meg ut i dette da... når tilbudet kommer. Men det skremmer meg jo litt og bli innlagt ett sted. Tror det føles litt ut som om jeg misslykkes litt.. Men sånn må jeg jo slutte og tenke. Det blir jo en stor forbedring for meg fra hvor jeg er nå! Og ett steg på veien!! Sånn må jeg bare tenke ! Først skal jeg bli litt mere kjent med Psykiatern, har mange avtaler med ham fremmover nå - sånn at han får bestemme hva slags behandling som blir best for meg. Fikk vite at i fjor så hadde de pratet om og legge meg inn ett sted(husker ikke hvor), men at psykepleier hadde avist det da - fordi hun trodde jeg ikke var klar for det, og det kanskje riktig. Jeg får bare holde ut, og ikke kutte meg opp så mye! Har det veldig vondt for tiden.. men men..... Det går fremmover!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296490-har-man-noen-valg-n%C3%A5r-man-skal-p%C3%A5-utredning/#findComment-2397072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.