Gå til innhold

kunne jeg ha dødd?

Anbefalte innlegg

frihetskjemperen

i romjulen gjorde jeg noe helt utrolig dumt. Jeg tok en overdose på 250 cipralex 10 mg. Jeg ble lagt inn på sykehuset,ventrikkelskylt og jeg lå på hjerteovervåkning et døgn. jeg hadde tachykardi (rask hjerterytme) på 115 noen timer etter at jeg ble ventrikkelskylt. Jeg fikk beskjed om at det var en livsfarlig dose,men kunne jeg ha dødd av det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296575-kunne-jeg-ha-d%C3%B8dd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overdosering/Forgiftning: Kliniske data er begrenset. I de fleste tilfellene er milde eller ingen symptomer rapportert. Fatale tilfeller er sjelden rapportert for escitalopram alene; i de fleste tilfellene er flere legemidler involvert. Doser på 400-800 mg escitalopram alene, er tatt uten alvorlige symptomer. Symptomer: Hovedsakelig relatert til sentralnervesystemet (fra svimmelhet, tremor og agitasjon til sjeldne tilfeller av serotoninergt syndrom, kramper og koma), gastrointestinale (kvalme/oppkast) og hjerte-karsystemet (hypotensjon, takykardi, QT-forlengelse og arytmier) og elektrolytt/væskebalanse (hypokalemi/hyponatremi). Behandling: Intet spesifikt antidot. Etabler og oppretthold frie luftveier, adekvat oksygenering og ventilering. Maveskylling og bruk av medisinsk kull bør vurderes. Maveskylling bør utføres så raskt som mulig etter oralt inntak. Overvåkning av hjertefunksjonen og vitale funksjoner sammen med generell symptomatisk behandling anbefales

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...