Gå til innhold

Ferie i Italia, men til hvilken by?


hunnybunny

Anbefalte innlegg

Jeg ville anbefale Sorrento og Amalfi-området. Disse blir av mange betegnet som noe av det mest romantiske/pittoreske. Mange velger å reise på bryllupsreise dit, mange gifter seg der også :).

Jeg var der 6 dager i høst, og det var kjempeflott!

Der er det gamleby, flotte utsiktspunkter, små badebrygger og/eller strender... Kjempegod mat. Kort vei til Vesuv og Pompei. En tur langs selve Amalfikysten er også et "must". Veldig mye fint å se og gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Samme her. :) Vi ble også veldig glade i Pienza, Cortona og Montalcino. Det blei nesten litt nedtur med all turismen vi møtte på i Siena. ;) Hvor var dere?

Vi bodde i en landsby som knapt stod på noe kart, og denne var nesten det hyggeligste stedet av dem alle :-). Fartet mye rundt i de nærmeste landsbyene, samt i de litt større, som Montepulciano. Har glemt mange navn, må i hvertfall ha et kart eller noe for å komme på dem. Var jo også i San Giminiano (husker ikke skrivemåte), nydelig by, men dessverre alt for mye turister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde i en landsby som knapt stod på noe kart, og denne var nesten det hyggeligste stedet av dem alle :-). Fartet mye rundt i de nærmeste landsbyene, samt i de litt større, som Montepulciano. Har glemt mange navn, må i hvertfall ha et kart eller noe for å komme på dem. Var jo også i San Giminiano (husker ikke skrivemåte), nydelig by, men dessverre alt for mye turister.

Finn ut hva den lille byen het, a!

*lengter tilbake til Italia*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Finn ut hva den lille byen het, a!

*lengter tilbake til Italia*

Tror ikke den bittelillle byen var så annerledes enn mange andre, men vi ble kjent der, og folk ble litt kjent med oss, dermed ble den annerledes. Kan fortelle deg mer om du gir meg en (anonym) mailadresse ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den bittelillle byen var så annerledes enn mange andre, men vi ble kjent der, og folk ble litt kjent med oss, dermed ble den annerledes. Kan fortelle deg mer om du gir meg en (anonym) mailadresse ;).

Gjerne. :)

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

''Men de absolutte høydepunktene på alle måter i Italia finnes i sør, mener jeg da:)''

Riktig ja!

Byene i nord som Milano og Torino, har ingenting av det varme og folkelige som preger det "Italianske" miljø og lynne, da kan en like godt reise til New York, Paris eller London.

Totalt pregløst.

Sicilia og Napoli området (fks. Procida, nær Capri), kanskje det ikkje er syd nok men Toscana området (nær Firenze) har de fleste av de mulighetene du etterlyser (ikkje minst har de "Uffizi" galleriet).

Roma har jo det meste av det positive, men også (desverre) mye av det negative også (Turistene).

Det var da svært så kategoriserende. Har du i det hele tatt vært på landbygda i Toscana, Piemonte eller noen av de andre områdene i nord?

Finnes perler over alt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært så kategoriserende. Har du i det hele tatt vært på landbygda i Toscana, Piemonte eller noen av de andre områdene i nord?

Finnes perler over alt :-)

Eg bare syns Milano og Torino, er helt null etter mitt hjerte, eg elsker "Fellini`s" Italia !

Men eg skreiv: ''...kanskje det ikkje er syd nok men Toscana området (nær Firenze) har de fleste av de mulighetene du etterlyser (ikkje minst har de "Uffizi" galleriet).''

mvh Sandro Botticelli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...