Gå til innhold

Søvnløshet og Orfiril

Anbefalte innlegg

Først vil jeg takke deg for svaret på julaften...Jeg hadde da hatt diagnosen i nesten et halvt år, men av en eller annen grunn ville de ikke seponere Cipralexen(ikke før denne akuttinnleggelsen)

men uansett...vi endte ikke opp med seroquel...så nå sitter jeg med morgendosen:600mg Orfiril, 83mg Lithionit, 100mikrogram Levaxin. Kveldsdose: 900mg Orfiril, 124,5mg Lithionit...

Er det medisindoseringene som gjør at jeg overhodet ikke får sove???

eller har sykdomsbildet endra seg i takt med medisinendringa...slik at jeg nå på oppturer ikke lenger får sove...har kanskje bare 5 netter med søvn siden nyttår(og de da med enten alkohol eller truxal som sovemedisin)Må nesten sies at jeg har vært sånn passe oppe siden nyttår også- ikke så mye at folk reagerer, men jeg føler meg nesten speeda eller noe i perioder...

Håper du kan hjelpe meg med å finne en fornuftig løsning på dette problemet...om det "bare" er doseringa eller om jeg må gjøre andre tiltak...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296626-s%C3%B8vnl%C3%B8shet-og-orfiril/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ingen grunn til at det er medisinene som gjør deg søvnløs.

Du er kanskje litt høy og burde ha mer dempende medisiner som feks Truxal på kveldstid.

Ok...Tusen takk for svar!!!

Da har nok sykdomsbildet endra seg litt, for jeg fikk i det minste sove _litt_ selv om jeg var høyere før...

Jeg skal be legen om Truxal(som jeg vet fungerer)for jeg har hørt risikoen ved å ikke få sove med en

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...