Gå til innhold

Hår på mage

Anbefalte innlegg

Gjest flautflaut
Skrevet

Har siden jeg var rundt 20 til nå (31) vært plaget med at det vokser hår fra "tissen" og opp til navlen, ja faktisk vokser det litt over navlen og, i et bredere felt, men noe lysere og finere hår, bortsett fra noen få mørke. Fra navlen og ned vokste det før kun noen få i en slags stripe nedover, men nå føler jeg den har blitt bredere? Hårene er mørke, av og til har de en tendens til å vokse inn under huden.

Syns dette er flaut, ser jo modeller med bare mager... helt glatt. Jeg viser aldri magen min pga dette. Har prøvd hårfjerningskremer, men de bare irriterer huden og det virker ikke som de løser opp håra akkurat der, samme med hårfjerningsvoks. Høvel har jeg og prøvd, men da vokser det jo enda fortere virker det som.

Nå må jeg gå over med pinsett sånn annenhver dag, ja det vokser faktisk så fort ut igjen selv om jeg napper det ut med roten.

Er det vanlig dette problemet?

Jeg syns det er flaut å gå til en profesjonell for å få hjelp og, vise frem min hårete mage liksom, må vel spare håret litt da så det blir lettere å fjerne alt liksom.

Har hørt om elektrolyse, og da bør håra være mørke, noe de jo er.

Har sett i postordrekataloger at de selger slike apparater som man kan bruke hjemme, men er de noe tess?

Om jeg skulle fjerne på salong, har det langvarig effekt?

Fortsetter under...

Gjest Spekepølse
Skrevet

Det er vel ikke akkurat uvanlig at menn har hår på magen???

Regner med du er mann siden du snakker om "tissen".

Skrevet

Tror h*n er kvinne.

Skrevet

Jeg ville enten gått til hudpleiesalong og få det vokset regelmessig, om sommeren iallfall. Aner ikke hva det koster, da. Eller fått elektrolyse, men det er sikkert dyrt, og jeg ville aldri gjort det selv, men fått gjort det profesjonelt.

Gjest flautflaut
Skrevet

Er dame ja

Gjest Spekepølse
Skrevet

Er dame ja

Da var denne litt merkelig

''det vokser hår fra "tissen" og opp til navlen''

Du har ikke pcos da?

'

Annonse

Skrevet

''Syns dette er flaut, ser jo modeller med bare mager... helt glatt. Jeg viser aldri magen min pga dette''

Jeg synes at det høres ut til å være en sak legen kan hjelpe deg med. Altså henvise til permanent fjerning som kan dekkes av trygdekontoret. Det er kanskje noe de (legene) kan gjøre med hormonene også? Har du snakket med legen om dette?

Men jeg vil også si at modeller er modeller..... folk flest ser ikke ut som dem.

Skrevet

Tror det er ganske vanlig å ha "veiviser". Du får gjøre som oss andre, fjerne det enten ved barbering, napping eller voksing.

Skrevet

Om du er mann er det helt vanlig!Og ganske så sexy!! :0)

Om du er kvinne,burde du ta det opp med legen.Kanskje det er noe med hormonene?(bare en tanke..)

Finnes flere tilbud til hårfjerning,bla laser,så dette trenger ikke vare livet ut.

Og modeller,de er flotte de,men ikke alltid som folk flest.. ;0)

Gjest flautflaut
Skrevet

Om du er mann er det helt vanlig!Og ganske så sexy!! :0)

Om du er kvinne,burde du ta det opp med legen.Kanskje det er noe med hormonene?(bare en tanke..)

Finnes flere tilbud til hårfjerning,bla laser,så dette trenger ikke vare livet ut.

Og modeller,de er flotte de,men ikke alltid som folk flest.. ;0)

Tror ikke det er hormonelt, har tatt hormonprøver før i annen forbindelse som var helt normale, og jeg gikk på diane p-piller en stund pga kviser, men de hjalp verken mot kvisene eller hårveksten. Arv kanskje? Tror søsteren min også er plaget med hår på magen.

Skrevet

Tror ikke det er hormonelt, har tatt hormonprøver før i annen forbindelse som var helt normale, og jeg gikk på diane p-piller en stund pga kviser, men de hjalp verken mot kvisene eller hårveksten. Arv kanskje? Tror søsteren min også er plaget med hår på magen.

Det er jo mulig!

Hadde uansett tatt meg en tur til legen,eller en salong som driver med hårfjerning.de kan sikkert hjelpe deg! :0)

Lykke til!!

Gjest Litt feminist kanskje...
Skrevet

Synes du har fått mange tullete svar her. Tror neppe det er snakk om verken hormonforstyrrelser eller Psoc. Alle er forskjellige. Noen har mye hår andre har lite. Noen har mørke hår andre har lyse. Faktisk tror jeg de fleste kvinner har litt ekstra hår en eller annen plass på kroppen. Problemet er at vi er i en "anti-hår" tid, hvor nesten all normal behåring hos kvinner er "forbudt". I dag blir jo folk omtrent kvalme bare de ser en ubarbert armhule hos en kvinne, selv om dette er hår alle kvinner egentlig har...

Når det gjelder ditt eget "hårproblem", tror jeg nok dette først og fremst kommer av at du sammenligner deg med dagens hårfrie idealer. Men det er også godt mulig du sammenligner deg med "den vanlige damen i gaten" som OGSÅ har sammenlignet seg disse idealene og fjernet sine uønskede hår. Sånn sett er både du og meg med på å skape et bilde av hva som virker normalt i virkeligheten. Kanskje noen tom tar en blikk på den nylig hårfjernede magen DIN i sommer og tenker at DU er en av disse perfekte og hårløse?

Du kan velge å fortsette å følge idealene og fjerne hårene dine på den måten du vil, men du kan ikke regne med å få noen økonomisk støtte dersom du velger laser/elektrolyse.

Vi må bare akseptere at vi er forskjellige og det er ikke alt vi er skapt med som passer overens med motebildet.

Gjest ikkeværflau
Skrevet

Synes du har fått mange tullete svar her. Tror neppe det er snakk om verken hormonforstyrrelser eller Psoc. Alle er forskjellige. Noen har mye hår andre har lite. Noen har mørke hår andre har lyse. Faktisk tror jeg de fleste kvinner har litt ekstra hår en eller annen plass på kroppen. Problemet er at vi er i en "anti-hår" tid, hvor nesten all normal behåring hos kvinner er "forbudt". I dag blir jo folk omtrent kvalme bare de ser en ubarbert armhule hos en kvinne, selv om dette er hår alle kvinner egentlig har...

Når det gjelder ditt eget "hårproblem", tror jeg nok dette først og fremst kommer av at du sammenligner deg med dagens hårfrie idealer. Men det er også godt mulig du sammenligner deg med "den vanlige damen i gaten" som OGSÅ har sammenlignet seg disse idealene og fjernet sine uønskede hår. Sånn sett er både du og meg med på å skape et bilde av hva som virker normalt i virkeligheten. Kanskje noen tom tar en blikk på den nylig hårfjernede magen DIN i sommer og tenker at DU er en av disse perfekte og hårløse?

Du kan velge å fortsette å følge idealene og fjerne hårene dine på den måten du vil, men du kan ikke regne med å få noen økonomisk støtte dersom du velger laser/elektrolyse.

Vi må bare akseptere at vi er forskjellige og det er ikke alt vi er skapt med som passer overens med motebildet.

Helt enig med deg, i disse tider er det liksom en standard, du skal se sånn og sånn ut, være hårfri, brun og myk hud, passe store pupper og passe stram rumpe, og så og så mange kilo.... er du ikke sånn- ja da er du STYGG!

Det er jo det media formidler, og ubevisst tar vi til oss disse idealene....

Hva som er naturlig dog, det teller ikke lenger. Det er faktisk slik at vi alle er skapt forskjellig. Kjønnshår har en grunn til at det er der, og dette er mer genetisk betinget enn hormonelt. Det er kanskje ikke så lekkert med masse hår på magen når du sitter der på stranden i en liten bikini - men heldigvis finnes det mulighet til å fjerne håret da.

Det viktigste er å være fornøyd med deg selv for den du er, og ikke den du syns du burde være. Du er deg selv best!

Annonse

Gjest louisssssssssss
Skrevet

Hårveksten kommer an på person til person, og har ikke bare med hormoner å gjøre. Jeg kjenner menn som er flau fordi de knapt har kjønnshår, kanskje de har 2 stk hår på brystet! Så har vi menn som har så mye hårvekst, at det vokser over hele ryggen, magen og brystet! Like forskjellig er det hos kvinner, noen har lite og noen har mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...