Gå til innhold

Messe for verdighet i Nidarosdomen


pingla

Anbefalte innlegg

- en gudstjeneste om seksuelle overgrep

I den praktfulle Nidarosdomen i Trondheim, 16. januar 2008 kl. 18.00, arrangeres en messe for verdighet - en gudstjeneste om seksuelle overgrep.

Nidarosdomen, som er selve symbolet på verdighet, er en naturlig ramme for en gudstjeneste om seksuelle overgrep. Gjennom en messe for verdighet i Nidarosdomen synliggjøres den verdighet som preger de uskyldige. Verdigheten bringes kanskje tilbake til den engelen som mistet litt på veien.

Hver dag beviser utsatte gjennom kamp, sorg og smerte at verdigheten aldri ble tatt helt i fra oss. Kanskje er den usynlig og vanskelig å gripe fatt i. Kanskje stråler den som et vakkert lys i tåken. Målet er å eie sitt eget liv og sin egen kropp; sin verdighet, sin egenrespekt, sin vilje og sitt håp.

Dette blir en gudstjeneste å minnes i hjertet.

Gå ikke glipp av den.

Arrangør:

Messen for verdighet arrangeres av

Betania Malvik og Biskop Finn Wagle

i samarbeid med

Blålys,

Faenheller og

Støttesenter mot Incest

Gudstjeneste i nasjonalhelligdommen.

For overgrepsutsatte.

Og for alle som bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så først nå hvilket forum jeg befant meg på, og beklager dersom jeg var småfrekk med den bemerkningen om faen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så først nå hvilket forum jeg befant meg på, og beklager dersom jeg var småfrekk med den bemerkningen om faen heller.

gå inn på faen heller.no du.. så får du se..

og.. tja.. kan legge ut en link som du kanskje kan høre på.. så får du høre en prest som snakker ganske så brutalt og direkte til gud...

bare ha i tankene.. at d er overgrepsutsatte d er snakk om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ChristInHeaven

Har det slått dere at det sannsynligvis er en og annen på dette forumet som har blitt seksuelt misbrukt av en prest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slått dere at det sannsynligvis er en og annen på dette forumet som har blitt seksuelt misbrukt av en prest?

trenger ikke ha noe me d å gjøre heller da..

men viser seg at veldigmange barn og unge som er utsatte..

har fått ødlagt barnetroa si...

hør på linken jeg la i innlegget over.. forklarer veldig bra..

ogja.. overgripere finnes i ALLE samfunnslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå inn på faen heller.no du.. så får du se..

og.. tja.. kan legge ut en link som du kanskje kan høre på.. så får du høre en prest som snakker ganske så brutalt og direkte til gud...

bare ha i tankene.. at d er overgrepsutsatte d er snakk om...

Som jeg sa, jeg beklager at jeg var flåsete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa, jeg beklager at jeg var flåsete.

helt i orden..

er ikke kristen selv..

men ja..

kan tenke deg reaksjonene i vatikanet når gudstenesten her i molde ble nominert i prix italia der vatikanet var en av dommerne...

ble oversett til engelsk ;) Fuck you Good!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...