Gå til innhold

Kan jeg slutte på Cipralex??

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

Jeg har tatt 10mg daglig i tolv dager - kan jeg slutte? Det var noen som sa jeg ikke kunne, men hvordan skal jeg i så fall trappe ned?

Har ikke tatt den i dag, og tenkte jeg ikke skulle gjøre det heller - men burde kanskje få svar på dette først.

Grunnen er at terapauten mener terapien vil virke bedre om jeg ikke går på medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296699-kan-jeg-slutte-p%C3%A5-cipralex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest irritert av slikt!!

Hvis du skal velge, kutter du heller psykologen. Psykologer som overprøver at pasienter trenger medisiner har jeg ytterst lite for. Det er bare tull at det stopper opp terapien. Ikke så lenge det er et AD som fungerer. Etter 12 dager er det for tidlig til å si noe om det. Ikke slutt med cipralex.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis du skal velge, kutter du heller psykologen. Psykologer som overprøver at pasienter trenger medisiner har jeg ytterst lite for. Det er bare tull at det stopper opp terapien. Ikke så lenge det er et AD som fungerer. Etter 12 dager er det for tidlig til å si noe om det. Ikke slutt med cipralex.

Helt enig!

Persille1365381127

Rent farmakologisk kan du slutte brått.

Jeg mener at din behandler ikke har noen faglig dekning for en slik påstand.

Nei, det har hun nok ikke. Hun driver med litt alternativ terapi i tillegg til kognitiv terapi - så hun har nok ikke noe medisinsk i bunnen.

Men, jeg ville i utgangspunktet ikke begynne på dem, fordi jeg selv mener de ikke løser noe - de bare bedøver problemene. Og iom at jeg nå har funnet et sted jeg kan få hjelp på en måte jeg tror vil fungere for meg, og jeg ikke har gått på dem lenger enn jeg har - så tenkte jeg at jeg skulle prøve det først.

Takk for at du svarte :)

Persille1365381127

Det er ingen psykolog :)

Og det må være opp til hver enkelt hva de har tro på at fungerer. Jeg tror ikke piller er svaret på mine problemer, jeg vet jo hva som er feil - og hva jeg må gjøre med det, jeg vet bare ikke hvordan.

Nå har jeg funnet noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg skal tenke annerledes - og da vil jeg gjerne prøve det før jeg prøver medikamenter.

Kanskje må jeg krype til korset om en tid og begynne igjen, men da har jeg dem jo - så det burde ikke være noe problem.

Annonse

Nei, det har hun nok ikke. Hun driver med litt alternativ terapi i tillegg til kognitiv terapi - så hun har nok ikke noe medisinsk i bunnen.

Men, jeg ville i utgangspunktet ikke begynne på dem, fordi jeg selv mener de ikke løser noe - de bare bedøver problemene. Og iom at jeg nå har funnet et sted jeg kan få hjelp på en måte jeg tror vil fungere for meg, og jeg ikke har gått på dem lenger enn jeg har - så tenkte jeg at jeg skulle prøve det først.

Takk for at du svarte :)

Cipralex bedøver ikke problemene i seg selv. Noen mennesker har så mange bivirkninger at de er totalt avstumpet. Da er de på feil medisin og burde prøve noe annet. Fungerer ike de heller, være uten. Ellers er som oftest cipralex og andre medisiner, når de fungerer, en døråpner til å få kontakt med de sidene i seg som kan hjelpe en fremover. Det er jeg temmelig sikker på.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...