Gå til innhold

tvangstanker?

Anbefalte innlegg

Gjest matstresset

Jeg har så lenge jeg kan huske hatt noe som plager meg, og som jeg lurer på kan være tvangstanker. Jeg takler ikke å høre at folk spiser! Det er verst med de som bråker mest når de spiser, eller med mat som gulerøtter o.l. Nå vet jeg at det finnes flere som irriterer seg over slikt, men jeg er på et nivå som nok ligger noe over de fleste. Når noen spiser i nærheten av meg blir jeg grusomt stresset og om noen (og spesielt den som spiser) prøver å snakke med meg må jeg ta meg sammen for ikke å svare noe fullstendig irrasjonelt og surt. Jeg har en samboer og det er slitsomt, siden det så klart ikke gir mening for han. Dersom han spiser noe når vi er i stua (om så bare en drops), pleier jeg å tulle et pledd rundt meg slik at jeg kan holde meg for ørene uten at han ser det. I lunsjen på jobb vet jeg akkurat hvem som lager mest lyd, og prøver å sette meg lengst mulig unna dem. Jeg vet dette høres sært ut og ikke som noen større sak, men det er virkelig et problem for meg. Kan det gå under kategorien tvangstanker ( i mild form), og vil det da være en idè å oppsøke fastlegen min for å bli henvist til noen innen psykisk helse? Eller er jeg bare sær og må leve med det? Jeg må vel presisere at jeg ikke ellers har (eller har hatt) noe unormalt forhold til mat. Jeg spiser noenlunde sundt og er verken spesielt overvektig eller tynn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296834-tvangstanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...