Gjest bokstavkaos Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hei, Håper du kan hjelpe meg med en forklaring på noe jeg opplevde ei natt i forrige uke: Våkna opp etter ca en times søvn (skjønte ikke at jeg hadde sovet før etterpå) med en meget ubehagelig følelse av å ha mista hele intellektet. Ville lese, men oppdaga at jeg plutselig ikke klarte sette sammen bokstavene til ord. Etter flere mislykkede forsøk, ble jeg nervøs og stod opp. Prøvde å huske navn (for å teste meg selv), men mange var som blåst bort fra hukommelsen. Gikk inn på et annet rom, hvor jeg fant penn og papir og begynte å skrive. Også her hadde jeg fullstendig dysleksi (noe jeg ikke har til vanlig) Eksempelvis skrev jeg "OK" slik: "ok kå"!! Skjønte der og da at det var feil stavemåte, men visste ikke hva som var rett. Satte meg til å se film, og kunne til min lettelse lese teksten. La meg igjen etter en times tid, sovna momentant og har vært helt klar i toppen siden (såvidt jeg vet selv i hvertfall:)) Følte meg våken og husker alt veldig klart, så det virker ikke som et anfall av søvngjengeri? Men hva kan dette ha vært? Er redd for at dette kan komme også på dagtid, har jeg noen grunn til å frykte det? Eller er det stor sannsynlighet for at det kun var hjernen som våkna til liv litt etter kroppen? Er dette et kjent fenomen? Har ingen kjente psykiske sykdommer. Frisk og rask både fysisk og psykisk. Kvinne, 34 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296853-forvirrings%C3%B8vngjengeri/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.