Gå til innhold

Orddelings-quiz

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

Jeg hører også til den klubben - 16 rette og kun forakt til overs for tanken på å skrive noe sånt som tann krem tube.

Datteren min har kjøpt seg en T-trøye som er dekorert med noe sånt som "ananas ringer: hallo, det er litt trangt her inne i boksen", så noe riktig har jeg gjort i oppdragelsen. Hun har ekstrajobb i matbutikk og ser mange merkelige plakater.

På bakeriet her sto det nylig "Kransekake stenger". Merkelig informasjon ;)

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• adelie

7

• morsan

6

• AneM1365380603

6

• KaVa

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kanskje det er boks som åpner dagen etter - eller flaske eller vin...

Skrevet

Full kontroll.

De fleste alternativene var jo totalt på viddene.

Gjest arghhhh
Skrevet

"Du fikk 16 rette av 16 mulige, Full kontroll, rock'n'roll! Norsklæreren din har grunn til å være stolt"

Ble litt overrasket faktisk, men på den annen side bør jeg ha full kontroll, siden jeg omtrent friker ut når jeg ser feildelte ord ;-)

Full utfriking her også. I tillegg har du de som konsekvent skriver "et"med to t'er - uansett om det er artikel eller tallord.

Skrevet

Jeg røyk på i stedet for, blander det alltid sammen :o)

Ja, det var den eneste jeg ikke hadde full kontroll på..

Skrevet

Du fikk 16 rette av 16 mulige, Full kontroll, rock'n'roll! Norsklæreren din har grunn til å være stolt

:)

Annonse

Skrevet

Jeg røyk på i stedet for, blander det alltid sammen :o)

Det var min eneste feil også

Skrevet

Feilfritt!

Jeg tok den for et par dager siden, og lurte på om jeg skulle legge en link her.

Men jeg synes dolere er veldig flinke til å ikke dele ord, så jeg tenkte at det var unødvendig.

Men gøy å se at det stemte da, at dolere skårer så høyt! :)

Skrevet

16 av 16 her og.

Men jeg vet at jeg skriver istedet for feil, stort sett hver gang. Sånn som nå. ;)

Skrevet

Du fikk 16 rette av 16 mulige, Full kontroll, rock'n'roll! Norsklæreren din har grunn til å være stolt

Var nok forholdsvis lett da! Men jeg er av dem som alltid reagerer på de mange dolere som stadig vekk deler opp ordene.

Skrevet

Og så har vi jo klassikeren "Tunfisk biter .... i vann".

Skrevet

''siden jeg omtrent friker ut når jeg ser feildelte ord ''

Samma her!

Denne linken har vært lagt ut her før, men en gjentagelse skader ikke for her er det mye å le av (eller irritere seg over ;-)

http://folk.uio.no/tfredvik/amo/

Skrevet

15 av 16. Bomma på i stedet for, typisk. :o)

Annonse

Skrevet

Denne linken har vært lagt ut her før, men en gjentagelse skader ikke for her er det mye å le av (eller irritere seg over ;-)

http://folk.uio.no/tfredvik/amo/

Fra astronomenes vedtekter:

"Dessuten er det dårlig gjort å dele et ord bare fordi det tilfeldigvis er litt langt."

:-)

Skrevet

16 av 16 her og.

Men jeg vet at jeg skriver istedet for feil, stort sett hver gang. Sånn som nå. ;)

Du kan slå sammen hele greia til 'istedenfor', vet du. Eller som i testen, i stedet for.

Skrevet

Jeg hører også til den klubben - 16 rette og kun forakt til overs for tanken på å skrive noe sånt som tann krem tube.

Datteren min har kjøpt seg en T-trøye som er dekorert med noe sånt som "ananas ringer: hallo, det er litt trangt her inne i boksen", så noe riktig har jeg gjort i oppdragelsen. Hun har ekstrajobb i matbutikk og ser mange merkelige plakater.

Bra:-)

Skrevet

Men så er ordelingsfeil noe av det som irriterer meg mest, også da....

(merk rettelsen av tittel ;-)

AneM1365380603
Skrevet

''(merk rettelsen av tittel ;-)''

Jeg kopierte teksten fra overskriften på den siden for å være sikker på at de ble rett, men det ble det altså ikke..? *sukk*

;)

villbringebær
Skrevet

Jeg trodde det het ordDeling jeg!...?

Skrevet

Jeg trodde det het ordDeling jeg!...?

''Jeg trodde det het ordDeling jeg!...?''

ikke med stor D inni der, vel?

Holder på

orddelingsquiz

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...