villbringebær Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 ''Jeg trodde det het ordDeling jeg!...?'' ikke med stor D inni der, vel? Holder på orddelingsquiz He,he, nei, ikke stor D da... Men orddeling med to d'er! Jeg forstod det som du retta hovedinnlegget til ordeling med én d!... ;-) 0 Siter
KaVa Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 He,he, nei, ikke stor D da... Men orddeling med to d'er! Jeg forstod det som du retta hovedinnlegget til ordeling med én d!... ;-) he he he - da blingsa du nok - retta det til ett ord - men har hele tida beholdt dobbel d, ja. Fastholder fremdeles på "Orddelingsquiz" 0 Siter
villbringebær Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 he he he - da blingsa du nok - retta det til ett ord - men har hele tida beholdt dobbel d, ja. Fastholder fremdeles på "Orddelingsquiz" ''Men så er "ordelingsfeil" noe av det som irriterer meg mest, også da....'' Det var dette jeg hengte meg opp i ;-) Men så ser jeg at du forandra hele tittelen på tråden! Men jeg har vel likevel rett i at du skrev feil i det sitatet over her? Ikke at jeg bryr meg om det altså, men når vi når først er inne på det ;-) 0 Siter
KaVa Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 ''Men så er "ordelingsfeil" noe av det som irriterer meg mest, også da....'' Det var dette jeg hengte meg opp i ;-) Men så ser jeg at du forandra hele tittelen på tråden! Men jeg har vel likevel rett i at du skrev feil i det sitatet over her? Ikke at jeg bryr meg om det altså, men når vi når først er inne på det ;-) thihihi - ikke helt våken, jeg ;-) 0 Siter
villbringebær Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 thihihi - ikke helt våken, jeg ;-) Morsomt med litt kommunikasjonsutfordringer da! Særlig i en tråd som handler om rettskriving ;-) 0 Siter
KaVa Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Morsomt med litt kommunikasjonsutfordringer da! Særlig i en tråd som handler om rettskriving ;-) :-) 0 Siter
adelie Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 ''Men så er "ordelingsfeil" noe av det som irriterer meg mest, også da....'' Det var dette jeg hengte meg opp i ;-) Men så ser jeg at du forandra hele tittelen på tråden! Men jeg har vel likevel rett i at du skrev feil i det sitatet over her? Ikke at jeg bryr meg om det altså, men når vi når først er inne på det ;-) "ordelingsfeil" må jo uttales "år-DEL-ingsfeil" (.. prøvde å vise at det er trykk på andre stavelse). Det høres ut som en interessant feil iallfall. Men ''kommunikasjonsutfordringer '' var jommen et langt ord. Du har kanskje laget det for anledningen.. 0 Siter
adelie Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 ''(merk rettelsen av tittel ;-)'' Jeg kopierte teksten fra overskriften på den siden for å være sikker på at de ble rett, men det ble det altså ikke..? *sukk* ''Jeg kopierte teksten fra overskriften '' Hmm! Så pussig. Jeg tror at når man setter sammen ord, slik at ordet fremtrer litt uvant i sammenhengen, setter man gjerne bindestrek, for å hjelpe folk til å oppfatte hva som står der. Mens når det er en selvfølge, slik som orddelingsquiz selvsagt er på dol, da skriver man det "korrekt". Tror det må være forklaringen. Andre innspill? 0 Siter
adelie Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Og så har vi jo klassikeren "Tunfisk biter .... i vann". ''"Tunfisk biter .... i vann". '' Eller lamme lår. Eller pult ost. 0 Siter
villbringebær Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 "ordelingsfeil" må jo uttales "år-DEL-ingsfeil" (.. prøvde å vise at det er trykk på andre stavelse). Det høres ut som en interessant feil iallfall. Men ''kommunikasjonsutfordringer '' var jommen et langt ord. Du har kanskje laget det for anledningen.. ''kommunikasjonsutfordringer'' var det lengste ordet jeg kunne komme på (som ikke skal deles opp ;-)) som kunne passe i denne sammenhengen 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Skrevet 18. januar 2008 ''Jeg kopierte teksten fra overskriften '' Hmm! Så pussig. Jeg tror at når man setter sammen ord, slik at ordet fremtrer litt uvant i sammenhengen, setter man gjerne bindestrek, for å hjelpe folk til å oppfatte hva som står der. Mens når det er en selvfølge, slik som orddelingsquiz selvsagt er på dol, da skriver man det "korrekt". Tror det må være forklaringen. Andre innspill? Jeg aner ikke For meg ser begge alternativene riktig ut, men jeg foretrekker den med bindestrek. 0 Siter
Enina Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 ''"Tunfisk biter .... i vann". '' Eller lamme lår. Eller pult ost. Eller denne som jeg så her en dag på bokhandelen: DYRE BØKER ;-) 0 Siter
adelie Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Jeg aner ikke For meg ser begge alternativene riktig ut, men jeg foretrekker den med bindestrek. Det er kanskje det beste, siden det er en sammensetning av et norsk og et engelsk ord. 0 Siter
adelie Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Eller denne som jeg så her en dag på bokhandelen: DYRE BØKER ;-) *LOL* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.