Gå til innhold

Orddelings-quiz

Anbefalte innlegg

villbringebær
Skrevet

''Jeg trodde det het ordDeling jeg!...?''

ikke med stor D inni der, vel?

Holder på

orddelingsquiz

:) He,he, nei, ikke stor D da... Men orddeling med to d'er! Jeg forstod det som du retta hovedinnlegget til ordeling med én d!... ;-)

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• adelie

7

• morsan

6

• AneM1365380603

6

• KaVa

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

:) He,he, nei, ikke stor D da... Men orddeling med to d'er! Jeg forstod det som du retta hovedinnlegget til ordeling med én d!... ;-)

he he he - da blingsa du nok - retta det til ett ord - men har hele tida beholdt dobbel d, ja. Fastholder fremdeles på "Orddelingsquiz"

villbringebær
Skrevet

he he he - da blingsa du nok - retta det til ett ord - men har hele tida beholdt dobbel d, ja. Fastholder fremdeles på "Orddelingsquiz"

''Men så er "ordelingsfeil" noe av det som irriterer meg mest, også da....''

Det var dette jeg hengte meg opp i ;-)

Men så ser jeg at du forandra hele tittelen på tråden!

Men jeg har vel likevel rett i at du skrev feil i det sitatet over her? :)

Ikke at jeg bryr meg om det altså, men når vi når først er inne på det ;-)

Skrevet

thihihi - ikke helt våken, jeg ;-)

villbringebær
Skrevet

thihihi - ikke helt våken, jeg ;-)

:) Morsomt med litt kommunikasjonsutfordringer da! Særlig i en tråd som handler om rettskriving ;-)

Skrevet

:) Morsomt med litt kommunikasjonsutfordringer da! Særlig i en tråd som handler om rettskriving ;-)

:-)

Annonse

Skrevet

"ordelingsfeil" må jo uttales "år-DEL-ingsfeil" (.. prøvde å vise at det er trykk på andre stavelse). Det høres ut som en interessant feil iallfall.

Men

''kommunikasjonsutfordringer '' var jommen et langt ord. Du har kanskje laget det for anledningen..

Skrevet

''(merk rettelsen av tittel ;-)''

Jeg kopierte teksten fra overskriften på den siden for å være sikker på at de ble rett, men det ble det altså ikke..? *sukk*

;)

''Jeg kopierte teksten fra overskriften '' Hmm! Så pussig. Jeg tror at når man setter sammen ord, slik at ordet fremtrer litt uvant i sammenhengen, setter man gjerne bindestrek, for å hjelpe folk til å oppfatte hva som står der.

Mens når det er en selvfølge, slik som orddelingsquiz selvsagt er på dol, da skriver man det "korrekt".

Tror det må være forklaringen. Andre innspill?

Skrevet

Og så har vi jo klassikeren "Tunfisk biter .... i vann".

''"Tunfisk biter .... i vann".

'' Eller lamme lår. Eller pult ost.

villbringebær
Skrevet

"ordelingsfeil" må jo uttales "år-DEL-ingsfeil" (.. prøvde å vise at det er trykk på andre stavelse). Det høres ut som en interessant feil iallfall.

Men

''kommunikasjonsutfordringer '' var jommen et langt ord. Du har kanskje laget det for anledningen..

''kommunikasjonsutfordringer'' var det lengste ordet jeg kunne komme på (som ikke skal deles opp ;-)) som kunne passe i denne sammenhengen :)

AneM1365380603
Skrevet

''Jeg kopierte teksten fra overskriften '' Hmm! Så pussig. Jeg tror at når man setter sammen ord, slik at ordet fremtrer litt uvant i sammenhengen, setter man gjerne bindestrek, for å hjelpe folk til å oppfatte hva som står der.

Mens når det er en selvfølge, slik som orddelingsquiz selvsagt er på dol, da skriver man det "korrekt".

Tror det må være forklaringen. Andre innspill?

Jeg aner ikke :) For meg ser begge alternativene riktig ut, men jeg foretrekker den med bindestrek.

Skrevet

''"Tunfisk biter .... i vann".

'' Eller lamme lår. Eller pult ost.

Eller denne som jeg så her en dag på bokhandelen:

DYRE BØKER

;-)

Skrevet

Jeg aner ikke :) For meg ser begge alternativene riktig ut, men jeg foretrekker den med bindestrek.

Det er kanskje det beste, siden det er en sammensetning av et norsk og et engelsk ord.

Annonse

Skrevet

Eller denne som jeg så her en dag på bokhandelen:

DYRE BØKER

;-)

*LOL*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...