Gå til innhold

Kvitt lag + røde irriterte flekker under forhuden


eilang

Anbefalte innlegg

Jeg har over noen måneder nå, av og til hatt mørke røde områder på penishode, og under forhuden. Disse klør, og er irriterende. Jeg har også hatt en matt farge på penishode og under forhuden til tider. Dette er ett kvitt belegg, som lett kan vaskes av. Samboeren min, klager også over at hun er sår til tider ved inngangen til vagina. Kan det være infeksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Jeg er sekvfølgelig ikke mulig for meg å stille noen sikker diagnose uten klinisk undersøkelse og eventuelle prøver. Men din beskrivelse passer egentlig ganske godt med soppinfeksjon. Candida soppen er en meget vanlig infeksjon i underlivet, både for kvinner og menn. De vanligste symptomer er kløe og betennelsessymptomer. Du ser ofte røde flekker. Det du kan prøve er å bruke en antisopp salve, f. eks. Canesten, som du kan kjøpe reseptfritt. Hvis du smører på et par ganger daglig i en uke og får effekt er det greit. Hvis ikke bør du gå til en lege for å få en skikkelig diagnose. Husk at dere bør behandles begge to samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...