Gå til innhold

Hvordan bli kvitt sinne?

Anbefalte innlegg

Gjest sint og lei

Psykologen min sier at jeg har mye sinne i meg og det stemmer nok det. Jeg er sint på alt og alle noen ganger, klarer ikke la være! I går ble jeg så sint og lei meg på grunn av lommemannen, Staff og alle overgripere at jeg vurderte og ta selvmord fordi jeg ikke orker og være så sint hele tiden!! Jeg er sint fordi jeg er deprimert også, sint på meg selv. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få ut dette sinnet?? Psykologen sier at jeg skal si fra når jeg blir sint og rette det mot rett person, men det er jo ikke mulig og rette det mot lommemannen for eks.... Og noen ganger kan jeg bli så sint inni meg men jeg kan ikke la det gå utover andre for det blir for mye sinne!! I går ble jeg kjempesint på kjæresten min for han spurte om vi kunne ha analsex og da jeg sa nei så sa han at han kom til å prøve å overtale meg. Jeg sa at jeg ikke likte det presset, men inni meg følte jeg et enormt sinne men jeg kunne ikke la alt komme ut for da hadde jeg slått han og kjefta på han mer enn han fortjente.

Jeg har prøvd å snakke om dette sinnet med psykologen min og jeg har skrevet ned mye av det og prøvd å skrike for full hals i bilen for å få det ut og jeg har slått på puter og sparka i trær, men jeg er fortsatt så sint at det ødelegger meg totalt. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297215-hvordan-bli-kvitt-sinne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest meridianen

Det er en mulighet for at terapi i form av fotsone eller akupunktur kan hjelpe deg med denne sinne-biten. En energiubalanse kan føre til så mye. Det er viktig å ikke stenge inne sinnet heller da det kan føre til gallestein problemer. Inntil du har fått slik behandling så vil jeg anbefale at du skriver sinnet i brev som du retter til vedkommende (uten etternavn). Brevet skal ikke sendes men kastes i en elv eller på havet. Se da for deg at du kvitter deg med akkurat det sinnet, for alltid.

Annonse

Gjest sint og lei

Det er en mulighet for at terapi i form av fotsone eller akupunktur kan hjelpe deg med denne sinne-biten. En energiubalanse kan føre til så mye. Det er viktig å ikke stenge inne sinnet heller da det kan føre til gallestein problemer. Inntil du har fått slik behandling så vil jeg anbefale at du skriver sinnet i brev som du retter til vedkommende (uten etternavn). Brevet skal ikke sendes men kastes i en elv eller på havet. Se da for deg at du kvitter deg med akkurat det sinnet, for alltid.

Takk for råd!

Jeg er ikke så aggressiv at jeg kommer til og gå løs på noen dersom jeg skulle begynt med kampsport altså!!

Mitt svar var bare på grunnlag av hva jeg har lest. Jeg vet jo ikke hvem du er og hvordan sint du er. Flere måter å være sint på, vettu.

Annonse

Gjest Madagaskar

Du skrev:

"I går ble jeg så sint og lei meg på grunn av lommemannen, Staff og alle overgripere at jeg vurderte og ta selvmord fordi jeg ikke orker og være så sint hele tiden!! Jeg er sint fordi jeg er deprimert også, sint på meg selv. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få ut dette sinnet?? Psykologen sier at jeg skal si fra når jeg blir sint og rette det mot rett person, men det er jo ikke mulig og rette det mot lommemannen for eks.... Og noen ganger kan jeg bli så sint inni meg men jeg kan ikke la det gå utover andre for det blir for mye sinne!!"

Et tips jeg har fått: Se for deg den personen du er sint på sitte på en tom stol foran deg. Til den personen kan du si hva du vil til, kjefte på, slå, osv. uten at det skader.

Sånn som i går f.eks. da du var så sint på Lommemannen, Staff, og alle overgripere at du fikk lyst til å begå selvmord. Ta dem da istedet for deg i den tomme stolen, og "gi dem inn!"

Når fattigmann er sint, får stuedøra smellen. Hva med å anskaffe en boksesekk?

Ligger det mye avmakt bak det sinnet? Er det avmakten som gjør deg sint? Er det sorg eller fortvilelse i sinnet? Ensomhet? Oppgitthet? Noen ganger kan sinne bli lettere å håndtere om man klarer å "spalte det opp" i følelsene det er satt sammen av og ta det ut i biter.

Vi det være en idé å skjerme seg selv mot ting som trigger sinnet?

''I går ble jeg kjempesint på kjæresten min for han spurte om vi kunne ha analsex og da jeg sa nei så sa han at han kom til å prøve å overtale meg. Jeg sa at jeg ikke likte det presset, men inni meg følte jeg et enormt sinne men jeg kunne ikke la alt komme ut for da hadde jeg slått han og kjefta på han mer enn han fortjente.''

Er det noe av problemet? At du ikke tillater deg selv å vise sinnet ditt selv når det er berettiget. (Jeg kan love at jeg hadde smelt av om noen hadde annonsert slik at han skulle presse meg.) Så bygger det seg opp i deg til noe stort, generelt og uhåndterlig.

Hva er din grunnholdning til sinne? Er sinne OK i passende posjoner og sammenhenger, eller er det noe mer ulovlig? Ser du sinne som noe grunnleggende konstruktivt eller destruktivt?

Noen ganger går det an å velge å ikke bli sint. På hvilke områder tror du en slik mulighet kan være mest nærliggende for deg?

mvh

Gjest sint og lei

Når fattigmann er sint, får stuedøra smellen. Hva med å anskaffe en boksesekk?

Ligger det mye avmakt bak det sinnet? Er det avmakten som gjør deg sint? Er det sorg eller fortvilelse i sinnet? Ensomhet? Oppgitthet? Noen ganger kan sinne bli lettere å håndtere om man klarer å "spalte det opp" i følelsene det er satt sammen av og ta det ut i biter.

Vi det være en idé å skjerme seg selv mot ting som trigger sinnet?

''I går ble jeg kjempesint på kjæresten min for han spurte om vi kunne ha analsex og da jeg sa nei så sa han at han kom til å prøve å overtale meg. Jeg sa at jeg ikke likte det presset, men inni meg følte jeg et enormt sinne men jeg kunne ikke la alt komme ut for da hadde jeg slått han og kjefta på han mer enn han fortjente.''

Er det noe av problemet? At du ikke tillater deg selv å vise sinnet ditt selv når det er berettiget. (Jeg kan love at jeg hadde smelt av om noen hadde annonsert slik at han skulle presse meg.) Så bygger det seg opp i deg til noe stort, generelt og uhåndterlig.

Hva er din grunnholdning til sinne? Er sinne OK i passende posjoner og sammenhenger, eller er det noe mer ulovlig? Ser du sinne som noe grunnleggende konstruktivt eller destruktivt?

Noen ganger går det an å velge å ikke bli sint. På hvilke områder tror du en slik mulighet kan være mest nærliggende for deg?

mvh

Det med en boksesekk er sikkert en god idé! Må tenke litt på den :)

Det er nok noe sorg og fortvilelse bak sinnet ja..... Oppgitthet også. Er så lei av å være deprimert!! mm, kan prøve å dele det opp i de ulike følelsene :)

Det er litt vanskelig og skjerme seg mot ting som gjør meg sint. Kan ikke skjerme meg mot kjæresten min og nyheter på tv osv.

Du har nok rett i at det er vanskelig for meg å tillate meg å bli sint. Bra det ikke er bare meg som hadde blitt sint!!! :o) Det bygger seg opp til noe stort tenker jeg meg ja.

Det vel konstruktivt å bli sint noen ganger, men er så redd for å bli for sint for vil ikke at andre skal bli sint på meg. Er redd for at kjæresten min skal bli så skremt over sinnet mitt at han dropper meg. Vet ikke om det er réellt, men det er en frykt.

Vet ikke helt om jeg kan velge noen områder jeg ikke skal bli sint. Vet ikke hvordan jeg skulle ha gjort det. Vanskelig alt dette her, alt blir så uoversiktlig.

Gjest sint og lei

Du skrev:

"I går ble jeg så sint og lei meg på grunn av lommemannen, Staff og alle overgripere at jeg vurderte og ta selvmord fordi jeg ikke orker og være så sint hele tiden!! Jeg er sint fordi jeg er deprimert også, sint på meg selv. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få ut dette sinnet?? Psykologen sier at jeg skal si fra når jeg blir sint og rette det mot rett person, men det er jo ikke mulig og rette det mot lommemannen for eks.... Og noen ganger kan jeg bli så sint inni meg men jeg kan ikke la det gå utover andre for det blir for mye sinne!!"

Et tips jeg har fått: Se for deg den personen du er sint på sitte på en tom stol foran deg. Til den personen kan du si hva du vil til, kjefte på, slå, osv. uten at det skader.

Sånn som i går f.eks. da du var så sint på Lommemannen, Staff, og alle overgripere at du fikk lyst til å begå selvmord. Ta dem da istedet for deg i den tomme stolen, og "gi dem inn!"

Takk for råd! Det skal jeg gjøre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...