freakshow Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg har en del diagnoser, er innlagt på en sikkerhets avdeling, og har vært under tvang i over 3 år nå. Jeg er ganske ung, og er redd for å ende opp, eller bli for vant til å bo på instutisjon, at jeg ikke fungerer i det "hverdagslige liv". Jeg bodde alene på hybel før, men det endte opp dop og anoreksi. Så psykiaterene sier at jeg har det bedre ved å bo i et "kollektiv" med personalet. men jeg ser det som å være innlagt. Jeg har nedturer ofte, og det er vanskelig å se når jeg er på vei ned. Jeg ser syner, vann er noe som går igjen. De som jobber her sier jeg dissosierer, at jeg er flere. Jeg er meg, men jeg flere sider jeg ikke lar komme ut, men når jeg er overmedisinert og i min egen trygge verden, da kommer de andre ut. Psykologen fikk snakke med hun ene. Det endte opp i belteseng og skjerming. Jeg holder det for meg selv. Men som de sier til meg er at jeg dissositav ofte, og faller lett i psykoser. Og mest sannsynlig må jeg trenge psykiatrisk hjelp hele livet. Dette er en tanke som skremmer meg, men når jeg tenker på all selvskading som har vært, er og mest sannsynlig blir, føler jeg meg trygg. Men jeg vet ikke. Vet ikke hvorfor jeg skrev dette engang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297221-dissosiativ-og-psykotisk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mohikaneren Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hei. Vil bare si at det er fint du skriver dette, og forteller om deg selv, hvis du hadde behov for det. Tror grunnen til at du ikke har fått så mange svar, er at innlegget ditt ikke spør om noe spesiellt. Jeg reagerte på at andre sier at du er "en annen", mener du det selv også? Følelser som er svært ulike kan gjøre at man ikke husker så mye etterpå, uten at man er "en annen". Jeg har også vært svært dissosiativ, og psykotisk. Nå dissosierer jeg ikke så mye lenger, etter en skikkelig real psykose gikk det over. Jeg trenger det ikke lenger, fordi jeg har tiltro til verden rundt meg. Men jeg har aldri vært ulike personer, jeg er meg, selv om jeg er "ulik" i ulikt humør og hadde vansker for å huske mellom, før jeg ble skikkelig psykotisk. Ønsker deg en fin dag. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297221-dissosiativ-og-psykotisk/#findComment-2400379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hei. Vil bare si at det er fint du skriver dette, og forteller om deg selv, hvis du hadde behov for det. Tror grunnen til at du ikke har fått så mange svar, er at innlegget ditt ikke spør om noe spesiellt. Jeg reagerte på at andre sier at du er "en annen", mener du det selv også? Følelser som er svært ulike kan gjøre at man ikke husker så mye etterpå, uten at man er "en annen". Jeg har også vært svært dissosiativ, og psykotisk. Nå dissosierer jeg ikke så mye lenger, etter en skikkelig real psykose gikk det over. Jeg trenger det ikke lenger, fordi jeg har tiltro til verden rundt meg. Men jeg har aldri vært ulike personer, jeg er meg, selv om jeg er "ulik" i ulikt humør og hadde vansker for å huske mellom, før jeg ble skikkelig psykotisk. Ønsker deg en fin dag. mvh Fikk lyst til å si til deg, Mohikaner, at jeg synes du ofte svarer godt på spørsmål, og at du viser evne til å ivareta andre :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297221-dissosiativ-og-psykotisk/#findComment-2400686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mohikaneren Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Fikk lyst til å si til deg, Mohikaner, at jeg synes du ofte svarer godt på spørsmål, og at du viser evne til å ivareta andre :-) Takk :-) Det var snillt sagt. Du er jo god å få svar fra du, svarer ofte godt og slik at jeg drar nytte av svarene dine :-) Ha en fin kveld. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297221-dissosiativ-og-psykotisk/#findComment-2400895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.