Gå til innhold

til lege-perioral dermatitt


jen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en 20 år gammel jente som for 4 uker siden fikk diagnosen perioral dermatitt.Hos hudlegen fikk jeg utskrevet dalacin liniment som jeg skulle smøre på huden i 8 uker.Har lest på nettet at det brukes andre behandlingsmetoder ved perioral dermatitt enn dalacin,og at dalacin ikke engang er nevnt som behandling,og jeg lurte på hvorfor?Er det ikke en effektiv behandling?En annen ting jeg lurte på er om utslettet rundt munnen kommer tilbake etter jeg har sluttet med dalacin? Er det noe jeg må bruke forebyggende?Hva er egentlig årsaken til perioral dermatitt?

På forhånd takk for svar.

Rachel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, lege

Jeg er ikke kjent med at Dalacin liniment er effektivt ved perioral dermatitt. Selv er jeg mer fortrolig med Elyzol krem eller tetracyklin tabletter. Uansett behandlingsform virker de som regel ikke kurerende på perioral dermatitt. Sykdommen har imidlertid et svingende forløp og etter en kur kan plagene være borte i lang tid.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...