Gjest desperat jente Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 HJELP meg noen..!! Jeg er sååå sjalu. Hvor finnes det hjelp å få når det er krise? Jeg bor sammen med en herlig mann, som er noe spesiell og oversprudlende. Vi har bare vært et par i et halvt år. Iblandt føler jeg at jeg har grunn til å være mistenksom, men mange ganger er det bare tull av meg, men hvordan skal jeg klare å få hjernen min til å forstå? Jeg blir skikkelig dårlig av sjalusien min, stygge tanker om meg selv at jeg ikke er bra nok, og at han kanskje ikke vil ha meg her.. HVA SKAL jeg gjøre?? Hvor kan jeg få hjelp? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297322-hjelp-til-sjalusi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemegpåtur Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Får du bedre selvtillit så vil det hjelpe. Svært mange med sjalusi har dårlig selvtillit, "alle andre er jo så mye bedre så typen finner seg garantert en ny" og alle er potensielle "fiender". Du har sikkert mange flotte sider, fokuser på dem! ikke heng deg opp i alt som er negativt med deg selv, det er sikkert ikke folk legger merke til f eks en dag du føler deg stygg på håret. Og husk, typen din er sammen med deg for en grunn. Hadde han ville hatt alle "di pene jentene" du tror han vil ha, så ville han vel slått og gått til dem da? Men han er sammen med DEG, nettopp DEG, for en grunn. Du kan jo gjerne fortelle typen at du føler deg litt usikker på deg selv, og be ham prøve å si fine ting til deg oftere. Du trenger jo ikke å nevne sjalusien til ham. Men er han en som flørter med alle andre jenter, og oppfører seg på en måte som gjør at alle og en hver ville følt seg litt utrygg, og det ikke bare er "i hodet ditt", men at han kanskje gjør deg sjalu med vilje, så si det til ham! Be ham slutte å flørte med alt og konsentrere seg om DEG. Ikke nekt ham å snakke med jentevenner, men be ham roe på flørtingen (om det er det som er problemet). Kan han ikke godta det, finn deg en annen. Ingen grunn for å sitte i et dårlig forhold med en som ikke respekterer deg. I verstefall får du dårlig selvtillit av et slikt forhold og blir dermed enda lettere sjalu på neste kjæreste.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297322-hjelp-til-sjalusi/#findComment-2400567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.