Gå til innhold

Kona mi vil ta livet av seg!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest spinoff

fastlegen er nøkkelordet her, han kan tvangsinnlegge henne om nødvendig, noe det høres ut som må til..

Forferdelig situasjon du er i. Føler med deg, og håper inderlig din kone får den hjelp hun trenger.

Evt kan du ringe psyk.akutt-avd, og spør om de kan ta inn din kone til observasjon. Forhåpentlig blir hun med på det...

Nå vet ikke jeg hvilken sykehistorie kona di har, men slikt må bli tatt på alvor. Desverre er det nok de pårørende som må ta affære, ettersom mange psykiske syke ikke tror de kan få hjelp. Ofte er slike "trusler" et rop om hjelp, og ikke noe de faktisk har tenkt å gjennomføre. Uansett skal det tas alvorlig. Vil hun ikke til fastlege må hun tvinges. Har nylig mistet moren min i selvmord. Hun ville heller ikke ha hjelp, derimot sa han aldri at hun ville ta livet sitt.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, men fastlegen er jo ikke tilstede nå etter klokka 16..

Skal jeg fortsat ringe dit? Til legevakta der hun har fastlege? Det er et stykke unna, og jeg tviler sterkt på at jeg får henne med meg dit frivillig.

All øyeblikkelig hjelp etter vanlig arbeidstid skal gå til legevakten.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...