Gå til innhold

Kan en venninnne sende bekymringsmelding til DPS

Anbefalte innlegg

Gjest bare en venninne

Jeg har en venninne som har gått til behandling til DPS et års tid nå, primært pga angst. Men hun har også hatt en episode med mani pga medikamenter visstnok.

Jeg mener at hun har en del vrangforestillinger i tillegg til angsten. Dette kompliseres av at hun er veldig religiøs. Men jeg merker at jeg blir bekymret når hun prater. Jeg er redd hun kan komme til å miste bakkekontakten. Jeg føler at dette ikke er normalt.

Enten så er ikke behandlerne på DPS helt tilstede, eller så er ikke hun ærlig i behandlingen. De har erklært henne for frisk til å være der.

Har jeg lov til å sende en bekymringsmelding og fortelle hvordan jeg opplever henne,og be dem ta en ny vurdering? Og vil min venninne da få vite at jeg har sendt bekymringsmelding?

Fortsetter under...

Du står i teorien fritt til å fortelle hva som helst til hvem som helst om din venninne. Inkludert en eller flere av hennes behandlere. De kan motta informasjon, men ikke utlevere noen.

Om du velger å gå til hennes behandlere kan det godt være at hun får vite om det. Og det kan jo i sin tur bety absolutt slutten på vennskapet.

mvh

Gjest bare en venninne

Du står i teorien fritt til å fortelle hva som helst til hvem som helst om din venninne. Inkludert en eller flere av hennes behandlere. De kan motta informasjon, men ikke utlevere noen.

Om du velger å gå til hennes behandlere kan det godt være at hun får vite om det. Og det kan jo i sin tur bety absolutt slutten på vennskapet.

mvh

Det er akkurat det jeg frykter. Og det å gå til hennes behandler er jo det siste jeg vil gjøre. Problemet er at det er jeg som får "jobben" når hun blir dårlig igjen, og ikke tør å sove hjemme hos seg selv. Vi venner fungerer som pårørende siden foreldrene hennes bor på andre siden av landet.

Kan man ikke være garantert anonymitet når man vil videreformidle en bekymring? Ikke kan man være anonym når man ringer barnevernet om en bekymring heller. ja ja

Det er akkurat det jeg frykter. Og det å gå til hennes behandler er jo det siste jeg vil gjøre. Problemet er at det er jeg som får "jobben" når hun blir dårlig igjen, og ikke tør å sove hjemme hos seg selv. Vi venner fungerer som pårørende siden foreldrene hennes bor på andre siden av landet.

Kan man ikke være garantert anonymitet når man vil videreformidle en bekymring? Ikke kan man være anonym når man ringer barnevernet om en bekymring heller. ja ja

Tror det blir litt opp til behandleren hvordan det gjøres.

Så kan du jo spekulere på om hun ikke klarer å legge to og to sammen selv om behandleren ikke oppgir navnet ditt.

Om det blir du som får jobben med å plukke opp bitene når hun faller fra hverandre, er det ikke urimelig av deg å stille krav til henne. Enten forteller du dette til behandleren eller så klarer du deg selv. Alternativt kjører jeg deg bare rett på legevakta og drar igjen neste gang det tårner seg opp.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...