Gå til innhold

NHD - Hvordan komme videre i prosessen?

Gjest Endelig klar for å gå videre....

Anbefalte innlegg

Gjest Endelig klar for å gå videre....

Jeg har vært utsatt for seksuell overgrep som barn. Jeg har bare et bilde fra det, men føler at det er mere der som jeg ikke klarer å "se". Har angst og depresjon. Jeg venter på samtale med psykolog, men vil jo så gjerne komme igang med bearbeidingen av overgrepet/-ene umiddelbart. Hva kan jeg selv gjøre for å komme meg noe videre frem til psykologitimen (som kan la vente på seg i uker og mnd fikk jeg høre). Snakker jo med fastlegen og nærmeste familie, men føler det ikke er nok.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297448-nhd-hvordan-komme-videre-i-prosessen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Som alle andre som er i samme stadium som deg, vil du raskest mulig videre.

Jeg anbefaler deg dog å vente til du kommer til psykolog. Mye kan gå galt i denne fasen om en ikke gjør det riktig.

Ikke søk hjelp hos amatører som tilbyr/anbefaler deg all slags behandling samtidig.

Beklager.

Gjest Endelig klar for å gå videre

Som alle andre som er i samme stadium som deg, vil du raskest mulig videre.

Jeg anbefaler deg dog å vente til du kommer til psykolog. Mye kan gå galt i denne fasen om en ikke gjør det riktig.

Ikke søk hjelp hos amatører som tilbyr/anbefaler deg all slags behandling samtidig.

Beklager.

Ok, skal smøre meg med tålmodighet da. Takk for svar.

Men, bør jeg på en måte prøve å skyve dette til sides (så godt det lar seg gjøre da), til jeg får profesjonell hjelp? Eller er det bare positivt å lese, undre og snakke om det i tiden fremover? Jeg leser og tenker så mye om alt som plager meg, og vet egentlig ikke hvor godt det gjør meg. Hva tror du?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ok, skal smøre meg med tålmodighet da. Takk for svar.

Men, bør jeg på en måte prøve å skyve dette til sides (så godt det lar seg gjøre da), til jeg får profesjonell hjelp? Eller er det bare positivt å lese, undre og snakke om det i tiden fremover? Jeg leser og tenker så mye om alt som plager meg, og vet egentlig ikke hvor godt det gjør meg. Hva tror du?

Om jeg forsto det riktig, har du gått med dette i mange år. Da kan du vente et par måneder til?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...