Gå til innhold

Angst og medisiner

Anbefalte innlegg

Jeg går på zyprexa 2, 5 mg og 75mg zoloft daglig. Det var fastlegen som skrev ut dette. Den zyprexaen gav hun fordi at den skulle roe meg ned og at jeg ikke skulle ha ett tankeskjør..

Under ett opptreningssenter i sommer, fikk jeg retraumatisering(tror jeg, iallefall i følge min psykolog). Dette fordi psykologen på det stedet gikk ALT for fort frem. Jeg var på det stedet i fem uker.. mot den siste uken gikk alt galt. Skulle reise hjem og måtte gå av toget i ski. Vandra rundt der i halvannen time i ett sterkt angstanfall, før jeg ble hentet av en som står meg nær. Det var helt grusomt.

Etter det har jeg slitt med uro og vært redd/nervøs hele tiden. Helt til jeg begynte på Zyprexa. Det hjelper. Men selv med den lille dosen jeg tar, så får jeg en voldsom hunger. Skulle tro jeg var gravid, sånn som jeg spiser..

Det hører med til historien at jeg er slankeoperert og har gått ned 50 kg. Derfor er denne medisinen lite gunstig for meg. Allerede 5 mnd etter jeg har begynt med den så har jeg gått opp 6 kg. Jeg er helt sikker på at den medisinen har noe med det å gjøre.

Psykologen min sier at det er medisiner som er mye bedre mot angst enn denne medisinen. Jeg har jo ikke psykoser heller..

Jeg sliter med:

panikkangst

sosialangst

generalisert angst

Enkelte dager holder jeg nesten ikke ut i mitt eget skinn. Da har jeg lyst til å dø. Fordi jeg er så handicapet psykisk. Er redd for å gå ut. for da vil jeg bare hjem...

Psykriateren har tenkt å skrive ut noen andre medisiner som kan hjelpe meg bedre enn zyprexa. Det tar bare så utrolig lang tid før jeg kommer inn til han...

Vet du hva slags medisiner som gir god effekt mot angsten?

Jeg er svært skeptisk til nye medisiner.. blir redd av det.. men det er mitt siste håp...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297471-angst-og-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

"Jeg sliter med: panikkangst sosialangst generalisert angst"

S: Alt dette skal behandles med SSRI. For deg må det bety at du øker dosen av Zoloft. I første omgang til 100 mg. Etterhvert må du kanskje opp i 150-200 mg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297471-angst-og-medisiner/#findComment-2402291
Del på andre sider

Kanskje du kunne fått noe beroligende å ta ved behov når angsten er som værst. Som f.eks Stesolid eller Sobril eller noe lignende.

Jeg har allerede økt zoloften.. prøvde å øke til to tabl hver dag, men da blir jeg så likegyldig..

Tror jeg skal ¨få noe som beroliger meg og demper angsten..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297471-angst-og-medisiner/#findComment-2402450
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...