Gå til innhold

Behandling av klamydia.

Anbefalte innlegg

Gjest Daffy 79.

Hei, jeg har fått behandling for klamydia (2 tabeletter), og etter 2 dager kjentes det bra ut, utfloden var nesten borte, det samme var ubehaget. Men nå 5 dager etter behandling så er det kommet litt utflod og ubehaget (lett svie) kjennes ut som om det kommer tilbake. Er dette normalt, eller bør jeg oppsøke lege på nytt ? Jeg har heller ikke hatt sex siden jeg tok medesinen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297478-behandling-av-klamydia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det er ikke uvanlig at symptomene kan vare en ukes til etter avsluttet kur, selvom klamydia-bakteriene er drept. Regner med at det er Azitromax du har fått, og det skal kurere klamydia. Dersom plagene nå ikke har roet seg, bør du få gjort en ny sjekk. Selvom klamydia er den absolutt vanligste seksuelt overførbare sykdommen, bør legen vurdere om du samtidig kan ha blitt smittet med gonore, eller om du kan ha fått sekundær sopp-infeksjon. Sistnevnte gir oftere rød og kløende hud med hvitlig belegg; utflod er ikke vanlig. Husk at behandling for seksuelt overførbare sykdommer er gratis, men at du dermed også har en plikt til å informere smittekilde og eventuelt andre du kan ha rukket å smitte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...