Gjest prust Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 I morgen skal jeg i begravelse. Skal ha på meg en lilla bluse med svart jakke til, men er litt usikker på om jeg skal ha skjørt eller bukser til... begge deler er svarte. Skjørtet går til knærne, og hvis jeg skal ha det, må jeg ha lange støveletter til. Er det OK, eller er det enten bukser eller langt skjørt? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Det er nok helt OK, ja. Ta gjerne skjørtet, om du foretrekker det. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg ville valgt bukse, iallefall hvis dere skal til gravstedet. Tror egentlig jeg ville valgt bukse i begravelse uansett, syns det passer bedre enn kort skjørt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Bukser. Men det er godt mulig jeg er veldig gammeldags når det gjelder påkledning i begravelse. Synes ikke knekort skjørt og høye støvletter passer nei. 0 Siter
adelie Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Hvis srøvlettene ikke er altfor høyhæla eller fancy, og du tar heldekkende svart strømpebukse, kan du gå i skjørt. Men den 'selskapelige faktoren' til antrekket bør være lav. Du skal ha nøytrale klær, hvis du skjønner. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg synes begge deler passer like godt. Miniskjørt ville jeg vel ikke valgt, men kan ikke forstå at knelangt skjørt og støvler ikke skulle passe. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Såfremt det knelange skjørtet og støvlettene er rimelig nøytrale (altså ikke full julebordspynting), kan du fint ha det. Men bukse går også bra. Så ta det du føler deg mest vel i selv, du. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Se an været du. Begge deler passer i begravelse. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg synes begge deler høres ok ut. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Begge deler er like greit tror jeg. 0 Siter
Helmi Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Det spiller jo i bunn og grunn ingen rolle hva du har på deg - så lenge det ikke er støtende på noen måte. For å si det slik: de begravelser jeg har vært i som en av etterlatte, har jeg ikke hatt energii til å vurdere gjestenes påkledning. 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Du kan bruke alle mulighetene du har nevnt. Jeg selv ville tatt bukser med dette været. Jeg var i begravelse forrige uke. Det var veldig kaldt og surt og regnet, og veldig vått (pga snøsmeltingen). 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Du kan bruke alle mulighetene du har nevnt. Jeg selv ville tatt bukser med dette været. Jeg var i begravelse forrige uke. Det var veldig kaldt og surt og regnet, og veldig vått (pga snøsmeltingen). Ja, det frister kanskje ikke med skjørt i dette sure været. Sikkert best med bukser da. Får klump i magen når jeg tenker på begravelsen - heldigvis lenge siden sist jeg var med på det. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg ville valgt bukse, iallefall hvis dere skal til gravstedet. Tror egentlig jeg ville valgt bukse i begravelse uansett, syns det passer bedre enn kort skjørt. Vi skal til gravstedet, og det er surt og vått i dag - så jeg tror det blir buksene. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Knebukser tror jeg vil se litt rart ut. Tar poenget ;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg synes begge deler høres ok ut. Skjørtet er litt penere enn buksa, men støvelettene er brune, og og høye og passer kanksje ikke helt... Tror det blir buksa. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Det spiller jo i bunn og grunn ingen rolle hva du har på deg - så lenge det ikke er støtende på noen måte. For å si det slik: de begravelser jeg har vært i som en av etterlatte, har jeg ikke hatt energii til å vurdere gjestenes påkledning. ''For å si det slik: de begravelser jeg har vært i som en av etterlatte, har jeg ikke hatt energii til å vurdere gjestenes påkledning.'' Det er sant. Du har nok rett i det. 0 Siter
fresja Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg hadde svart skjørt i begravelsene til besteforeldrene og faren min, men er det til en nabo eller fjern slektning/kollega/venn bruker jeg som regel bukse. 0 Siter
Helmi Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg hadde svart skjørt i begravelsene til besteforeldrene og faren min, men er det til en nabo eller fjern slektning/kollega/venn bruker jeg som regel bukse. Jeg hadde på meg bukse i begravelsen til min mann. Spiller vel ingen rolle om det er skjørt eller bukse en har på seg... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.