Gå til innhold

Bronkyl Hyperaktiv Reaktivitet og irritasjon


Gjest female1986

Anbefalte innlegg

Gjest female1986

heisann! for ca 2år siden fikk jeg diagnosen Bronkyl Hyperaktiv Reaktivitet (BHR) etter en luftveisinfeksjon. jeg tar daglig to innpust av Symbicort. og ellers ventoline ved behov. på disse to åra har jeg mistet stemmen min to ganger, nesten tre og føler dette pga BHR. jeg sliter også ellers med forkjølelser, mye tørrhosting og kløe (irritasjon) i perioder. jeg føler at dette står i sammenheng med BHR. men legen min mener ikke dette. er dette kun en innbildning? er det noe jeg kan gjøre eller ikke gjøre for å bli bedre? har jeg utviklet allergi? jeg var nesten aldri forkjøla før BHR diagnosen. på forhånd takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

BHR eller det vi kaller bronkial hyperreaktivitet kan komme etter infeksjoner i luftveiene slik du forteller. Dette er en overømfintlighet i luftveiene som kan føre til mye hoste og tildels astmatiske besvær. Når du tiltross for adekvat behandling, i ditt tilfelle Symbicort, likevel har endel plager, synes jeg klart at en spesialist i lungmedisin bør se på deg på nytt. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...