Gå til innhold

Selge hunden min på 3 år

Anbefalte innlegg

Gjest kan ikke ha ham mer desverre
Skrevet

Har en hannhund på 3 år, som vi ikke kan ha lenger. Det er rasehund. Lurer på om det er vanlig å få noe for hunden eller om man må gi den bort?

For det første har vi hatt mye utlegg på den og kunne tenkt meg litt tilbake for det, men hovedgrunnen er at hvis vi setter en pris på ham vet vi at ikke folk bare tar ham fordi han er gratis! Tenkte jo også sende med ham alle tingene hans...

Hva er normalt å kunne få for en "brukt hund" :o)

Han er selvfølgelig renslig, ikke veldig dressert, men kan vanlige dagligdagse tine, han er utrolig morsom, med en kul personlighet, og er verdens snilleste og søteste:o)

Fortsetter under...

Gjest ikke vanlig
Skrevet

Det er ikke vanlig å få noe for en omplasseringshund. I strdet for å tenke på penger bør du legge sjela di i hvordan du på best mulig måte kan finne et godt og varig hjem til han.

Skrevet

Hør med rasehundklubben eller Norsk Kennel Klubb om de vet noen som kan være interessert i å overta akkurat den rasen for en rimelig penge?

Skrevet

Det er ikke vanlig å få noe for en omplasseringshund. I strdet for å tenke på penger bør du legge sjela di i hvordan du på best mulig måte kan finne et godt og varig hjem til han.

''I strdet for å tenke på penger bør du legge sjela di i hvordan du på best mulig måte kan finne et godt og varig hjem til han.

''

Helt enig! :)

Skrevet

''I strdet for å tenke på penger bør du legge sjela di i hvordan du på best mulig måte kan finne et godt og varig hjem til han.

''

Helt enig! :)

Det var jo ikke fordi hun/han ville ha penger, men at hun.han trodde at folk ikke tok ham fordi han var gratis. Vær litt mer positive, da, "ikke vanlig" og "marialfyfly"

Annonse

Skrevet

Det var jo ikke fordi hun/han ville ha penger, men at hun.han trodde at folk ikke tok ham fordi han var gratis. Vær litt mer positive, da, "ikke vanlig" og "marialfyfly"

Takk! Det var akkurat det jeg mente, jeg ønsker ikke å gi ham bort, det er så lett å tenke at "vi prøver med hund, den er jo gratis"... Jeg må være sikker på at det er noen som vil ha ham fordi de vil ha hund, kanskje akkurat en sånn hund og...

Mange som sikkert godt kunne tenke seg en hund som er renslig, ferdig dressert og ikke trenger å være hjemme i valpe-tiden tenkte jeg...

Jeg vil selvfølgelig legge sjela mi i og finne det BESTE hjemmet!!!!

Skrevet

Jeg ønsker ikke å gi ham bort, det er så lett å tenke at "vi prøver med hund, den er jo gratis"... Jeg må være sikker på at det er noen som vil ha ham fordi de vil ha hund, kanskje akkurat en sånn hund og...

Mange som sikkert godt kunne tenke seg en hund som er renslig, ferdig dressert og ikke trenger å være hjemme i valpe-tiden tenkte jeg...

Skrevet

hei, sprek avgjørelse du har tatt. mye tanker og "arbeid" med seg selv som ligger bak en slik avgjørelse. det viktigste i denne saken er at hunden får det bra. hvis du annonserer hunden gratis, tror jeg det er lett å treffe feile mennesker - men du kan og være heldig. det er helt vanlig å ta betalt for "brukte" hunder, men det er desverre mange hunder som trenger nytt hjem. vi har selv gode erfaringer med omplasserings pensjonat/byråer, litt etter hvor du bor. men der tror jeg ikke du får betalt for hunden.de som vi har vært i kontakt med som driver med omplassering, bruker virkelig tid med å finne "perfekt" hjem for hver enkelt hund. vi har selv mottatt omplasserings hunder og vi har omplassert voksne hunder, med kjempe bra resultat. det er bare å finne rett eier til rett hund :)

Skrevet

Jeg ønsker ikke å gi ham bort, det er så lett å tenke at "vi prøver med hund, den er jo gratis"... Jeg må være sikker på at det er noen som vil ha ham fordi de vil ha hund, kanskje akkurat en sånn hund og...

Enig med deg her!

Skrevet

Du kan jo kontakte oppdretter å høre med de,mulig de vet om noen som er inntresert.

Ellers har de fleste raser en klubb eller hjemme side,ta en titt der,mulig du kan legge inn annonse.

En voksen hund selges rimelige enn en valp.

Men så kan du jo tilby de å kjøpe med alt ekstra utstyret.

Ting som hunden er knyttet til,feks kurven,teppe,leke og matskåler,det skal følge med gratis.

Lykke til med å finne et godt hjem! :0)

candyqueen_83
Skrevet

Det er mange som selger hunder på 3 år. Gjerne opp til 10000 har jeg sett for enkelte raser :o) Det er sykt.

Men jeg syns det er bra å sette en symbolsk sum på hunden, slik at ingen bare tar han fordi det er gratis. Koster faktisk ganske mye å ha en hund. Mer enn hundens pris.

Skrevet

Er enig i at et du burde da en symbolsk sum for ham. Da jeg jobbet med omplassering av hunder så gjorde vi det for å luke ut de useriøse henvendelsene.

Er det en avtale i kjøpeavtalen din fra oppdretteren du kjøpte den fra om at de skal ha førsterett på å "kjøpe" den tilbake dersom du ikke kan ha den lenger? Det er det på min hund. Mulig de vil ha den tilbake kanskje?

Hvilken rase er det?

Annonse

Skrevet

Du kan jo kontakte foreningen for omplassering av dyr - de gjør en god jobb i å finne gode hjem.

Skrevet

Takk! Det var akkurat det jeg mente, jeg ønsker ikke å gi ham bort, det er så lett å tenke at "vi prøver med hund, den er jo gratis"... Jeg må være sikker på at det er noen som vil ha ham fordi de vil ha hund, kanskje akkurat en sånn hund og...

Jeg forstår deg veldig godt. Du ønsker at folk skal betale, for at det ikke skal være for enkelt bare å få seg en hund på rappen fordi den var gratis. Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg. Jeg får ikke inntrykk av at du prøver å tjene noe som helst på dette, bare at du prøver å gjøre ditt beste for at hunden skal få et godt liv.

Lykke til, og hils vovvovven!

Gjest kanskje interessert...
Skrevet

Hvilken rase er det?

Tispe eller hanne?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...