Gå til innhold

Vaskemaskin innkjoept!

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg trodde vi hadde 1400 omdreininger også, men har 1600, ja. Veldig bra maskin:)

Jeg er kjempefornøyd med vår. Så kan jeg stille på omdreiningene, det er veldig greitt, for ikke alle mine topper bør kjøres på 1600 ;o)

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

3

• Lotte :o)

3

• Mirabell

2

• KaVa

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror faktisk at det var kun Miele jeg saa som hadde mer enn 1000 omdreininger, men den var altfor dyr!!

Jeg kunne finne paa aa kjoept den, men jeg har en mann, en hissig spanjol, og det ville ikke falt i god jord om jeg hadde brukt 12000,- paa ei vaskemaskin!

Bare Miele som har mer enn 1000 omdreininger?! Hva slags maskiner er det de har nede hos deg da? Er det fordi det er såpass varmere i været enn her nord slik at dere har bedre klestørk kanskje?

Skrevet

Du får ta det veddemålet til søsteren min - som hadde en Miele hun skrøt av i fem år. Så tok det fyr i maskinen under vask (utrolig nok). Rett etter garantiens utløp, også, for sikkerhets skyld.

Hun har nå et langt billigere merke, og er minst like fornøyd.....

Min kjære har en Miele støvsuger og aldri om jeg skal ha det, den er helt elendig. Var visst ikke den billigste modellen heller. Min lille Siemens (?) til 1200,- er mye bedre.

Gjest Angela26
Skrevet

Bare Miele som har mer enn 1000 omdreininger?! Hva slags maskiner er det de har nede hos deg da? Er det fordi det er såpass varmere i været enn her nord slik at dere har bedre klestørk kanskje?

Jeg har ikke peiling altsaa, men det var daarlig utvalg ja.

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1201174139' post='3787329]

Jeg må si meg enig med de andre her, 1000 omdreininger er lite. Jeg har 1600 og er veldig fornøyd. Kjenner mange som har hatt 1000-1100 og byttet raskt.

Vi har også 1600 omdreininger. En electrolux, som vi er veldig fornøyd med :o)

Skrevet

Jeg opplever at klaerne toerker realativt raskt her.

Paa de kaldeste dagene, setter jeg klesstativet inne, eller jeg setter den foran " Air condition- boksen"(????) ute paa balkongen. Elendig til aa forklare meg....:-/

Men klaerne toerker raskt da ;-)

Jeg pleier også å sette dem på airconditionboksen på den innebygde verandaen vi har når vi er i Spania, men synes det tørker ganske seint... Mulig fordi vi alltid er der midt på sommeren? Aner ikke om det blir dårligere tørk da? *dum*

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg pleier også å sette dem på airconditionboksen på den innebygde verandaen vi har når vi er i Spania, men synes det tørker ganske seint... Mulig fordi vi alltid er der midt på sommeren? Aner ikke om det blir dårligere tørk da? *dum*

Det blaaser jo ganske kraftig (kaldluft om du bruker den til oppvarming i huset, og varmluft naar den staar som AC), og klaerne blir fort toerket her i allefall.

Men vi bruker den som "toerketrommel" kun om vinteren. Om sommeren steiker sola saann, saa klaerne toerker bare paa noen timer!

Skrevet

Det blaaser jo ganske kraftig (kaldluft om du bruker den til oppvarming i huset, og varmluft naar den staar som AC), og klaerne blir fort toerket her i allefall.

Men vi bruker den som "toerketrommel" kun om vinteren. Om sommeren steiker sola saann, saa klaerne toerker bare paa noen timer!

Det har sikkert noe med at vi er fem stykker og har endel klær til tørk på den lille terrassen også ;) Klær som henger delvis oppå hverandre blir jo ikke like kjapt tørre ;)

Gjest Angela26
Skrevet

Det har sikkert noe med at vi er fem stykker og har endel klær til tørk på den lille terrassen også ;) Klær som henger delvis oppå hverandre blir jo ikke like kjapt tørre ;)

Det er jo sant! Jeg bruker ofte aa henge gensere og skjorter paa hengere,da toerker de raskere!

Gjest Angela26
Skrevet

!!

Ja, jeg misforsto hun paa butikken, saa maskina har 1300 omdreininger!! Jippi!!! Og, den rommer 6kg, og har oerten programmer som er digitale!! Saa goey!

*Storfornoeyd*

Skrevet

Jeg fant ikke saa mange andre merker aa velge mellom, og hadde jeg kjoept denne Miele, saa hadde mannen halshugd meg og dratt inn alle visakort.

Dama som solgte denne maskina til meg sa at maskina var veldig bra! Den var jo ogsaa paa salg da, pga. noen riper i lakken.

''''Den var jo ogsaa paa salg da, pga. noen riper i lakken.''''

Åssen kan det være riper i lakken, når maskina er av børsta stål?

Nei, nå har du drukket for mye vin. :)

Skrevet

Maskinen er sikkert helt OK! 1400 omdreininger er ikke et absolut must, det gir ikke så mye lenger tørketid med 1000 eller 1200. Dessuten krever 1400 omdreininger mye strøm. Jeg har god erfaring med rimelige maskiner (selv om jeg ikke syns 6000 var så VELDIG billig...) Dyre maskiner går jo også i stykker av BH-spiler...

''Dessuten krever 1400 omdreininger mye strøm.''

Akkurat _det_ kommer jo an på hvor smart du var da du kjøpte vaskemaskina, imf energiklasse - for her er det store forskjeller.

Gjest Angela26
Skrevet

''''Den var jo ogsaa paa salg da, pga. noen riper i lakken.''''

Åssen kan det være riper i lakken, når maskina er av børsta stål?

Nei, nå har du drukket for mye vin. :)

Riper i lakken ja,oppaa!

For mye vin? Holder paa med det andre glasset naa...*Skjerpings*

Skrevet

Riper i lakken ja,oppaa!

For mye vin? Holder paa med det andre glasset naa...*Skjerpings*

Kos deg med vinen du, nå misunner eg deg (og søstra mi) som bor i Spania, her er det storm, pøsregn, lyn og torden, og verre skal det visst bli i morra.

Gjest Angela26
Skrevet

Kos deg med vinen du, nå misunner eg deg (og søstra mi) som bor i Spania, her er det storm, pøsregn, lyn og torden, og verre skal det visst bli i morra.

Skikkelig grisevaer altsaa! Hun frister deg ikke til aa komme hit da? Vi er i allefall heldigere med vaeret her :-)

Skrevet

Skikkelig grisevaer altsaa! Hun frister deg ikke til aa komme hit da? Vi er i allefall heldigere med vaeret her :-)

Vanskelig i forhold til jobb.

Men det blir nok en tur til sommeren, eller til jul, er litt i tvil om vi skal reise i sommer eller heller satse på ei "brun" jul i Spania. :)

Skrevet

Bor du på Nord-Vestlandet?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201204530' post='3787809]

Bor du på Nord-Vestlandet?

Det vet eg ikkje ! he.he..S&F.

Gjest Angela26
Skrevet

Vanskelig i forhold til jobb.

Men det blir nok en tur til sommeren, eller til jul, er litt i tvil om vi skal reise i sommer eller heller satse på ei "brun" jul i Spania. :)

Skjoenner! Du blir ikke noe saerlig brun i vinterhalvaaret her nei, men kan vare godt aa komme seg bort litt lell :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...