Gå til innhold

champix


slappo

Anbefalte innlegg

no er eg på ny pille kur,,det er det siste skritte eg ikke klare,,begynner med et par røyk for dagen,,så økte det til 8 og då fikk eg en ny kur,,men har lagt på meg 8 kilo så det er jo helller ikke bra for lungene ,,noe eg merker på pusten,,trener litt og svømmer litt,men vekta rikker seg ikke,,så no lurer eg hva i alle dager skjer,,eg var litt over vektig fra før så dette gjør det jo ikke bedre,,noen som har et råd eller 2 :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er viktig å ta en ting av gangen.

Konsentrer deg først med å slutte og røyke. Væ litt bevist hva du spiser uten at du slanker deg. Øk treningsmengden. Når du har vært røykfri noen måneder og føler at det går relativt greit så kan du starte slankingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Trening er sundt og godt

Har sluttet jeg også. Går på syvende måneden nå.

Har prøvd før men har gitt meg når vekta har rast opp i ni, ti kg.

Denne gangen har jeg gått opp "kun" en fire, fem kilo og ved hjelp av trening tre ganger i uka (og å kutte brus og godis mest mulig utenom helgene) så har jeg klart å stagnere vekta.

Nå de siste par dagene har jeg endelig begynt å gå ned. Har spist veldig forsiktig og endelig så har vekta begynt å lee på seg etter å være ganske så stabil på disse fire, fem kiloene.

Mitt beste råd er å trene hardt og så ofte du kan. Kutt brus og godis, når du skal skeie ut i helga så ikke kjøp det mest feitende godtet. (saltstenger er godt) Drikk vann, vann, vann.

Kaffe kan være mettende for noen. En del kaffe kan fjerne suget etter mat, godter.

Stå på og ikke gi opp, det heter seg at det tar to år før en stabiliserer seg etter røykeslutt. Har kjentfolk som har opplevd det slik også

Gratulere med røykekutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sluttet jeg også. Går på syvende måneden nå.

Har prøvd før men har gitt meg når vekta har rast opp i ni, ti kg.

Denne gangen har jeg gått opp "kun" en fire, fem kilo og ved hjelp av trening tre ganger i uka (og å kutte brus og godis mest mulig utenom helgene) så har jeg klart å stagnere vekta.

Nå de siste par dagene har jeg endelig begynt å gå ned. Har spist veldig forsiktig og endelig så har vekta begynt å lee på seg etter å være ganske så stabil på disse fire, fem kiloene.

Mitt beste råd er å trene hardt og så ofte du kan. Kutt brus og godis, når du skal skeie ut i helga så ikke kjøp det mest feitende godtet. (saltstenger er godt) Drikk vann, vann, vann.

Kaffe kan være mettende for noen. En del kaffe kan fjerne suget etter mat, godter.

Stå på og ikke gi opp, det heter seg at det tar to år før en stabiliserer seg etter røykeslutt. Har kjentfolk som har opplevd det slik også

Gratulere med røykekutt.

Hei !

Jeg holder på med 5 mnd. uten røyk. Vekten har jeg klart å hold nede. ca 3 kg. opp. men pytt.

Men jeg synes kroppen er så urolig. Går liksom å venter på at den skal roe seg. Har du noen slike erfaringer? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trening er sundt og godt

Hei !

Jeg holder på med 5 mnd. uten røyk. Vekten har jeg klart å hold nede. ca 3 kg. opp. men pytt.

Men jeg synes kroppen er så urolig. Går liksom å venter på at den skal roe seg. Har du noen slike erfaringer? På forhånd takk.

Hei du. Gratulere så så lang tid uten røyk. Og "bare" tre kg, det er jo virkelig ikke mye.

Jeg er nok mye mer urolig nå, men hva som er grunnen til det er jo vanskelig å si. Jeg la om livet en del når jeg sluttet å røyke inn og med at jeg også begynte å trene tre ganger i uka. De sier jo at trening gir overskudd, så det kan jo være litt der også.

Og så har jeg mye som skjer rundt meg om dagene, ting som krever litt energi og tankevirksomhet, blir nok litt urolig av det også.

Tror i allefall det er ganske vanlig å bli mer urolig og å "få mer tid".Du vet, før så brukte vi hver ledige stund med sigaretten. Det var i allefall sånn for meg, var jeg rastløs så satt jeg meg ned, var jeg sint så satt jeg meg ned, var jeg blid og skulle prate så satt jeg meg ned.

Og nå er det plutselig ikke nødvendig å sette seg ned lenger :) Har jo funnet ut at det går ann å være sint, sur og blid og stå på to ben også :)

Det å ikke ha en grunn til å sette seg ned gjør nok at vi ikke så lett setter oss ned og slapper av som før, og det gir nok uro.

Jeg føler alikavel at jeg egentlig klarer meg veldig bra, så jeg satser på at ting roer seg etterhvert som ting rundt roer seg.

Og de rastløse stundene får vi heller prøve å bruke til noe fornuftig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...