Gå til innhold

Når et barn har angst

Anbefalte innlegg

Gjest desperat mor
Skrevet

Hva gjör jeg når barnet har sövnproblemer,kommer stadig med unnskyldninger for at hun ikke får sove,vil ikke si hva det er, har og ganske skiftende humör,fra snill og plutseleg gråter hun om hun får kjeft for noe hun ikke har lov til,sier at ingen liker henne,legger skylden på alle andre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville prøvd å nå inn til henne først av alt. Min erfaring er at det hjelper å være til stede med sitt blotte nærvær over flere timer, alene med barnet. Da kommer det ofte etterhvert ut et eller annet på kvelden. Hvis hun ikke vil snakke med deg, sier du at du må bestille time hos legen, for du vil ikke se på at hun har det vondt. Da trenger en hjelp. Kanskje åpner hun seg opp til deg da om ikke annet.

Hvis du ikke kan nå inn til henne, ville jeg selv bestilt time med legen, og fortalt henne at du gjør det. I hvertfall hvis dette har vart en stund.

Mvh

Gjest mamma til 3 små
Skrevet

Min datter som nå er 10 år. Hadde store søvnproblemer for ett år siden. Hun ville ikke legge seg, jeg kunne se forandringer på henne når det nærmet seg leggetid. Jenta la seg ikke, nyttet ingen ting om jeg satt ved senga hennes eller holdt meg ved rommet på siden av. Det endte med att hun ikke sovnet i senga med meg og faren, Hun var helt utavseg. Tok kontakt med legen som gav oss Valergan innsovingstab. Allerede første kvelden sovnet hun. Vi var der for henne som en trygghet. Etter ca 14 dager sluttet vi med tab. Da begynte igjen problemene. Vi tok en ny kur med Tabelettene. Gjikk på disse en ukes tid til. Dette er nå 1 år siden og jenta vår legger seg og sover slik som hun skal. Hun vet att viss hun ikke får sove kan hun komme inn til oss. Og skulle hun vokne på natten kan hun også krype opp i senga vår. Det har aldri ennå skjedd. Har hun voknet så legger hun seg fint i sin egen seng, men hun har trygghet om att skulle det være noe kan hun komme inn til oss.

Jeg hadde tatt kontakt med legen å fått prøvd en kur med Valergan innsovingstab. Det er vært å prøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...