Gå til innhold

Bipolar 2 Lamictal og Cipralex

Anbefalte innlegg

Gjest Mvh 031273

Hei:) Jeg er ei dame på 34 år som har diagnosen bipolar2, fikk den diagnosen stilt av deg faktisk..... for ca 3 til 4 år siden. Jeg bruker nå Lamictal 600 mg pr døgn, Har vært igjennom behandling, og ting så ut til å bli bedre. Det snudde i oktober 07, og det går heller dårlig nå. Kan selvfølgelig gå i terapi igjen, men ikke alltid lett å prate. Det jeg lurer på om er; Kan jeg pruke Cipralex sammen med lamictal? Vet at antidepressiva er farlig når man er bipolar, gikk tidligere på Fontex, det førte til "lykkerus" og endte med innleggelse på sykehus grunnet overdose. Jeg vil ikke komme så galt ut igjen..... men kan ikke fortsette som nå heller. Nå står tida stille mens verden rundt meg raser forbi.....med meg som tilskuer. Blir redd når hodet nesten "detter av". Kan antidepressiva hjelpe? Håper på svar! Trenger hjelp!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297660-bipolar-2-lamictal-og-cipralex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Først svar på ditt spørsmål:

Ja, en kan bruk AD som feks Cipralex. Den nyeste forskningen viser at BP2, dersom de slår om, kun blir hypomane, ikke maniske. Derfor har en blitt litt mindre redd for AD ved BP2.

Så et tillegg fra meg:

Det finnes gode alternativ til å sette inn et AD. Litium er en mulighet. Seroquel en annen.

Først svar på ditt spørsmål:

Ja, en kan bruk AD som feks Cipralex. Den nyeste forskningen viser at BP2, dersom de slår om, kun blir hypomane, ikke maniske. Derfor har en blitt litt mindre redd for AD ved BP2.

Så et tillegg fra meg:

Det finnes gode alternativ til å sette inn et AD. Litium er en mulighet. Seroquel en annen.

Takk for rask tilbakemelding.

Seroquel har jeg prøvd.....sovnet av den. Gjorde gjentatte forsøk over lengre perioder. Nå bruker jeg den som beroligende/sovemedisin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...