adelie Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Spiser du / har du smakt / liker du disse skalldyrene? Får du tak i dem der du bor? Kamskjell - hummer - krabbe - blåskjell - kreps - . Er det noen jeg har glemt? Er dette bare selskapsmat.. jeg har så lyst på kreps og hummer og kamskjell! 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Helt enig - sjømat er digg! Syns det går an å få til noe godt med frossen hummer, mens de andre må være ferske - og det får vi stort sett, litt sesongavhengig endog, her jeg bor! Grillede kamskjell er jo bare mmmm... (mens frosne er viskelær!), men det er rart plutselig man får nok! Prøvd lett-lett-lett stekt fersk tunfisk da? Med litt wasabi- og soyasaus? DET er nydelig det! Nå ble jeg sulten! 0 Siter
Gjest hos oss Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Kamskjell har vi ganske ofte, ikke til hverdagsmat men ikke nødvendigvis selskap heller. Blåskjell har vi veldig ofte om sommeren, men det er jo like godt hele året. Det er ganske rimelig i perioder. Kreps; vi kjøper ofte frosne kreps på IKEA av alle steder.. Bllige og gode. SAmmen med pasta med hjemmelaget pesto er det kjempegodt, men ikke hverdagsmat det heller, det er ikke noe vi kaster innpå før vi løper på fotballtrening en tirsdag.. Hummer: det har jeg aldri laget hjemme. Men er veldig godt på restaurant Krabbe: har hatt fylte krabbeskjell noen ganger, men det har vært kjøpt ferdig fylt. Har aldri tilberedt krabbe selv. 0 Siter
adelie Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Skrevet 25. januar 2008 Helt enig - sjømat er digg! Syns det går an å få til noe godt med frossen hummer, mens de andre må være ferske - og det får vi stort sett, litt sesongavhengig endog, her jeg bor! Grillede kamskjell er jo bare mmmm... (mens frosne er viskelær!), men det er rart plutselig man får nok! Prøvd lett-lett-lett stekt fersk tunfisk da? Med litt wasabi- og soyasaus? DET er nydelig det! Nå ble jeg sulten! ''Prøvd lett-lett-lett stekt fersk tunfisk da? '' Jaaa, sånn at det er nesten rått! *stønner* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg elsker alt det du nevnte nå. Sjømat er fantastisk. Kamskjell er tårer-i-øynene-mat for meg. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Av dem du nevner er det mest krabbe vi spiser. Jeg er av dem som liker det som er i skallet også,- og jo mer uappetittelig og "gørrete" det ser ut, jo bedre smaker det ;-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 ''Prøvd lett-lett-lett stekt fersk tunfisk da? '' Jaaa, sånn at det er nesten rått! *stønner* Ikke sant!!! Har tatt en avgjørelse på kveldens godis siden siste innlegg - håper bare de har tunfisk i dag!! Ah... 0 Siter
annegunn Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Ja, ja, ja, og ja, Kamskjell og ferske sjøkreps er favoritten. 0 Siter
annegunn Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg elsker alt det du nevnte nå. Sjømat er fantastisk. Kamskjell er tårer-i-øynene-mat for meg. Du - hva heter den take-away-sushi-saken igjen? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Du - hva heter den take-away-sushi-saken igjen? Nodee - rett ved Frognerbadet. Helt fantastisk. Cosmo i Munkedamsveien er også bra, men den første er i særklasse. Du prøve? Jah? 0 Siter
Gjest sola mi Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Hummer og kreps spiser vi sjelden. Krabbe og reker er vi storspisere av. Blåskjell liker jeg ikke og de er nesten alltid giftige om sommeren i tillegg. Kamskjell synes jeg ikke er godt. Jeg spiser aldri frosne varer. Bor langs kysten og har alltid tilgang til fersk sjømat. Dermed er alt som er frossent vassent så lenge man er vant til noen timer gammel sjømat. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Blåskjell fikser jeg ikke, men det andre er nam-nam! Har krabbeklær i kjøleskapet nå, jeg, det blir "kosemat" i kveld. Og kamskjell stekte jeg meg forrige lørdag, da var jeg hjemme alene - også det var den kveldens godis. Mmmmm! Sjømat er digg, og heldigvis har vi unger som liker fisk godt også, så her i huset sponser vi fiskerinæringa så det holder! :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Nodee - rett ved Frognerbadet. Helt fantastisk. Cosmo i Munkedamsveien er også bra, men den første er i særklasse. Du prøve? Jah? Nodee selger ikke take-away lenger, så vidt jeg vet :/ 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Blåskjell fikser jeg ikke, men det andre er nam-nam! Har krabbeklær i kjøleskapet nå, jeg, det blir "kosemat" i kveld. Og kamskjell stekte jeg meg forrige lørdag, da var jeg hjemme alene - også det var den kveldens godis. Mmmmm! Sjømat er digg, og heldigvis har vi unger som liker fisk godt også, så her i huset sponser vi fiskerinæringa så det holder! :-) 'krabbeklær' Eh, jeg mener jo krabbeklør... USJ, det går for fort innimellom! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Ja, jeg elsker skalldyr, og her i Oslo får man jo tak i alt. I tillegg til de du nevner finnes jo andre typer skjell og dessuten kongegrabbe. Vi har det ikke bare som selskapsmat, men også som "kosemat", f.eks. en lørdagskveld hjemme. Har hatt de fleste skalldyrene hjemme flere ganger, også levende hummer, krabbe og kreps (dvs. kokt hjemme). Blåskjell har vi rett som det er, særlig om sommeren. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Nam, nam sier jeg bare.... Fikk servert en himmelsk skalldyr/fiskesuppe en gang og glemmer den aldri. Jeg er også et matvrak, spesielt på middager. Kunne spist middag tre ganger daglig om det ikke hadde blitt sååå dyrt 0 Siter
annegunn Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Nodee - rett ved Frognerbadet. Helt fantastisk. Cosmo i Munkedamsveien er også bra, men den første er i særklasse. Du prøve? Jah? Stooore planer 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Nodee selger ikke take-away lenger, så vidt jeg vet :/ Hvaaa? Det er jo egentlig litt krise... 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Nydamepete blåskjell er godis! ) "blåskjell" er agn! End of discussion!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.