Gå til innhold

Strømpebukseproblem - hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg burde ha skjønt det i morres... Under mitt anstendige (;-), litt nedenfor kneet skjørt, skulle jeg ha en tykk grå strømpebukse. En helt ny sådan ble promte pakket ut, og påkledt.

- Hvor KORT denne er da? tenkte jeg, da jeg såvidt fikk trukket strømpebuksa over stumpen. Jeg kan ikke forveksles med å være langbeint, men denne buksas bein var akkurat fire cm for korte til å rekke helt opp, uansett hvor mye jeg trakk og tøyde.

Nuvel, det går seg vel til, tenkte jeg.

Men det gjorde det IKKE.

Her for litt siden skulle jeg gå et kort stykke over til en annen del av arbeidsplassen min. På veien kjenner jeg at strømpebuksa glir nedover... Og nedover... og nedover. Bak meg går det folk, foran meg går det folk. Jeg kan ikke stoppe og trekke opp strømpebuksa, bare øke tempoet og håpe den ikke vandrer helt ned til knærne før jeg er framme. (har høye støvletter, så den detter i det minste ikke ned til anklene...)

Vel innendørs, lokaliserer jeg nærmeste toalett og konstaterer at det heldigvis har gått bra, selv om stumpen er helt uten strømpebukse...

Trekker på meg utysket igjen, trekker den GODT opp (så godt som overhodet mulig) - og merker at det finnes ikke elastikk i øvre del av buksa. Den er så vid at jeg ikke kjenner at den er oppe i det hele tatt. Ikke rart den ikke satt på.

Så her har jeg da, en spiller ny strømpebuske som er for kort i beina og for vid i livet.... Og jeg skal samme vei tilbake om få minutter. Og ganske riktig: På vei tilbake skjer det samme. Strømpebuksehelvete kryper nedover og nedover, mens jeg småløper for å nå kontoret før dette blir pinlig. Kan jo ikke stoppe opp og trekke strømpebuksa på meg skikkelig heller, med folk på alle kanter!

Når jeg kommer hjem, hives den.

Og så: Hvor i alle dager finner jeg en god, tykk grå strømpebukse som holder seg oppe under skjørt?

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• KaVa

12

• Sofline

4

• hidi, the scorpion

4

• fru Burlefot

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har kjøpt flere på Rimi... Dvs. ikke grå, men offwhite og sorte. Finnes i to str. 36-42 og 42-46 elns.

Skrevet

He-he-he, dette var riktig fornøyelig lesing! Har prøvd varianten sjøl, så jeg veit akkurat hvordan det føles. Man får en slags panikkfølelse idet man forstår hva som skjer, og konsekvensanalysene raser gjennom topplokket.

Hvor du kan kjøpe strømpebukser? Vel, mine fra Lindex fungerer helt fint. :-)

Skrevet

Morsom lesning, men sikkert ikke så morsomt for deg? :-D

Skrevet

Godt å se at du ser humoren i dette du også. Fornøyelig innlegg :)

Jeg har kjøpt på kiwi og de fungerer fint. Jeg kjøper heller store strømpebukser enn å måtte gå å føle på at det blir mere og mere luftrom mellom trusa og strømpebuksa. Ja det er grusomt! hehe

Skrevet

Jeg har kjøpt Pierre Robert-strømpebukser som jeg er kjempefornøyd med. Vanligvis opplever jeg at strømpebukser blir for korte, men disse var bare deilige og passe høye.

Vet ikke om de har grå, jeg har kjøpt noen i offwhite ull i tillegg til vanlige tynne.

Skrevet

Huff :) kjenner følelsen ....

Jeg kjøpte min grå strømpebukse på Lindex, kjøpte en sort en på H&M sist uke, den har jeg ikke pakket opp og prøvd enda .... kanskje jeg skal gjøre det før jeg havner i samme situasjon som deg :)

Skrevet

:-) Morsomt for oss andre å høre historien, men jeg ville nok følt meg rimelig utilpass i den situasjonen ja

Som Jorunn har jeg oppdaget Pierre Robert tykke strømpebukser på min nærmeste Menybutikk (skulle det vært orddeling her tro?? ;-) De er skikkelig gode, men jeg har ikke lagt merke til om de finnes i grått.

Skrevet

:-) Morsomt for oss andre å høre historien, men jeg ville nok følt meg rimelig utilpass i den situasjonen ja

Som Jorunn har jeg oppdaget Pierre Robert tykke strømpebukser på min nærmeste Menybutikk (skulle det vært orddeling her tro?? ;-) De er skikkelig gode, men jeg har ikke lagt merke til om de finnes i grått.

Orddeling, nei? Niks. Ingen orddeling av sammensatte ord på norsk.

Eller som det sto på skiltet: Dame strømpe bukser selges billig.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg elsker å lese om slike episoder i hverdagen! Så takk, KaVa, det var skikkelig morsomt ;-O

Jeg har et "hold-in" underskjørt, kjøpt på H&M for mange år siden, der er egen "truse" i det, og da detter ingenting ned...... Et kjøp jeg aldri har angret! Og det "holder" inn også ;)

Skrevet

*LOL* Enkelte strømpebukser er ikke laget for å passe noen som helst.

Skrevet

Jeg har kjøpt flere på Rimi... Dvs. ikke grå, men offwhite og sorte. Finnes i to str. 36-42 og 42-46 elns.

Takker for tipset. Skal forsøke der :-)

Skrevet

Morsom lesning, men sikkert ikke så morsomt for deg? :-D

:-)

Skrevet

Godt å se at du ser humoren i dette du også. Fornøyelig innlegg :)

Jeg har kjøpt på kiwi og de fungerer fint. Jeg kjøper heller store strømpebukser enn å måtte gå å føle på at det blir mere og mere luftrom mellom trusa og strømpebuksa. Ja det er grusomt! hehe

Disse var en str størren enn dem jeg bruker til vanlig, nettopp for at de ikke skulle ha den hersens glippa. Men resultatet var altså: Likevel for korte bein, og i tillegg alt for vid i livet :-(

:-)

Skrevet

Jeg har kjøpt Pierre Robert-strømpebukser som jeg er kjempefornøyd med. Vanligvis opplever jeg at strømpebukser blir for korte, men disse var bare deilige og passe høye.

Vet ikke om de har grå, jeg har kjøpt noen i offwhite ull i tillegg til vanlige tynne.

Ja, der sier du noe. Har sett sånne Pierre Roberts strømpebukser på butikken jeg handler til daglig. Skal sjekke etter grå der. Takk for tips!

Skrevet

Jeg elsker å lese om slike episoder i hverdagen! Så takk, KaVa, det var skikkelig morsomt ;-O

Jeg har et "hold-in" underskjørt, kjøpt på H&M for mange år siden, der er egen "truse" i det, og da detter ingenting ned...... Et kjøp jeg aldri har angret! Og det "holder" inn også ;)

Et slikt underskjørt vil jeg og ha! :-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201268026' post='3788434]

*LOL* Enkelte strømpebukser er ikke laget for å passe noen som helst.

Nope :-)

Skrevet

Et lite tips for å redde resten av dagen: Klipp av føttene og lag en tights. Siden du har støvletter, er det vel ingen som ser at den slutter langt opp på leggen! Den sklir ikke like lett ned når den ikke blir dratt nedover.

Skrevet

Et lite tips for å redde resten av dagen: Klipp av føttene og lag en tights. Siden du har støvletter, er det vel ingen som ser at den slutter langt opp på leggen! Den sklir ikke like lett ned når den ikke blir dratt nedover.

Genial ide!!!! Henter fram saksa NÅ!

Skrevet

Hikster av latter her jeg sitter :-)

Sjelden man finner lange nok strømpebukser, ja. Må som regel kjøpe unevnelige størrelser...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...