Gjest Angela26 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Hva er egentlig forskjellen? Er det en skille? Hvordan opplever dere intuisjonen deres? Og evt. klarsyn? Er litt nysgjerrig paa dette her. (Fikk hoere av ei at jeg er "synsk", og sa: Nei, det er jeg ikke. I foelge bibelen er det galt aa praktisere klarsyn...Jeg er kristen..."Jeg har bare en sterk intuisjon"...) Greit aa hoere deres synspunkter om dette! 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Oj, gikk litt fort her... Det jeg mener er at: Jeg er ikke synsk, ikke fordi jeg er en kristen, men fordi jeg tror bare jeg har en intuisjon...Saann! 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Magefølelsen eller "intuisjonen" sitter i solar plexus og er et instrument alle har i større eller mindre grad! Med en sunn porsjon skepsis er man normalt utsrustet! Jeg har selv en stor intuisjon og har flere "klarsyn" dvs flash som jeg ikke kan registrere som annet enn tanker men litt senere kan jeg få følelsen av å huske at jeg gjentar en hendelse eller står oppe i noe jeg har inne i hukommelsen min! Det snodige er at disse er mer fremtredende når jeg er i "krise" eller emosjonellt høyt oppe eller nede! 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Magefølelsen eller "intuisjonen" sitter i solar plexus og er et instrument alle har i større eller mindre grad! Med en sunn porsjon skepsis er man normalt utsrustet! Jeg har selv en stor intuisjon og har flere "klarsyn" dvs flash som jeg ikke kan registrere som annet enn tanker men litt senere kan jeg få følelsen av å huske at jeg gjentar en hendelse eller står oppe i noe jeg har inne i hukommelsen min! Det snodige er at disse er mer fremtredende når jeg er i "krise" eller emosjonellt høyt oppe eller nede! Interessant dette her! Men har du opplevd aa "se" et annet menneske, eller "kjenne" hvordan et menneske er? 0 Siter
Sør Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Intuisjon er ikke "overnaturlig"; det er bare å bruke IQ og det man vet (bevisst eller ubevisst), for å regne ut hva man mener kan skje. "Klarsynthet" er når man påberoper seg å kunne "se" inn i fremtiden, eller et annet sted enn der man er. Altså, de påberoper seg "overnaturlige" evner. Hadde det eksistert, ville de ha funnet Madeleine for lengst. Dessverre har de ikke det. Selvsagt. Med vennlig hilsen 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Interessant dette her! Men har du opplevd aa "se" et annet menneske, eller "kjenne" hvordan et menneske er? Jeg er blitt flink til å "lese" et annet menneske! men jeg må ha øyekontakt og se mimikk og kroppsspråk! Det er det ene! Har opplevd mange emosjonelle kriser i mitt liv og av den grunn blitt "var" andre mennesker! Disse flash som jeg snakker om er blitt for mange til at jeg lar dem ligge og gjør dem ubetydelige og jeg "sanser" mye i min nærhet! På jobb,fritid,min datter,stebarn,familie osv osv! Jeg synes det er interessant og jeg har veldig sans for temaet! Og jeg er sikker på at man kan utvikle evnene man har fått utdelt! men man må gå inn for det! Jeg er fristet til å la meg hypnotisere men har foreløpig ikke turd det ennå! 0 Siter
Sør Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg er blitt flink til å "lese" et annet menneske! men jeg må ha øyekontakt og se mimikk og kroppsspråk! Det er det ene! Har opplevd mange emosjonelle kriser i mitt liv og av den grunn blitt "var" andre mennesker! Disse flash som jeg snakker om er blitt for mange til at jeg lar dem ligge og gjør dem ubetydelige og jeg "sanser" mye i min nærhet! På jobb,fritid,min datter,stebarn,familie osv osv! Jeg synes det er interessant og jeg har veldig sans for temaet! Og jeg er sikker på at man kan utvikle evnene man har fått utdelt! men man må gå inn for det! Jeg er fristet til å la meg hypnotisere men har foreløpig ikke turd det ennå! Jeg kan også "lese mennesker", men det er da ikke noe "overnaturlig" ved det. Med vennlig hilsen 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg kan også "lese mennesker", men det er da ikke noe "overnaturlig" ved det. Med vennlig hilsen Nei du har helt rett!! "smiler" 0 Siter
Gjest Sonjetska Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Oj, gikk litt fort her... Det jeg mener er at: Jeg er ikke synsk, ikke fordi jeg er en kristen, men fordi jeg tror bare jeg har en intuisjon...Saann! Jeg tror på intuisjon! Synske eller klarsynte, har vel bevisbyrden på sin side, så jeg tror ikke på dem. En privatperson i USA har utlovet en belønning på 100.000 dollar, til den som først kan bevise sine evner. Ingen har søkt! Hadde jeg vært synsk, så ville jeg ønsket å oppklare hver eneste forbrytelse på denne jord, men ville startet med forbrytelser mot barn! 0 Siter
Gjest Sonjetska Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Magefølelsen eller "intuisjonen" sitter i solar plexus og er et instrument alle har i større eller mindre grad! Med en sunn porsjon skepsis er man normalt utsrustet! Jeg har selv en stor intuisjon og har flere "klarsyn" dvs flash som jeg ikke kan registrere som annet enn tanker men litt senere kan jeg få følelsen av å huske at jeg gjentar en hendelse eller står oppe i noe jeg har inne i hukommelsen min! Det snodige er at disse er mer fremtredende når jeg er i "krise" eller emosjonellt høyt oppe eller nede! Det kalles deja vu. Noe alle har opplevd! Noen tar det som bevis for tidligere liv, jeg tar det som bevis for noe jeg gjenkjenner fra da jeg var yngre. Tror ikke på reinkarnasjon. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har en ganske god intuisjon når det gjelder enkelte personer.Spesielt et par stykker. Jeg har følt at det vil gå slik og sånn og det har slått til ganske bra. Og det er fordi jeg lettere enn dem selv har sett hva deres handlinger vil kunne føre til. Det har selvfølgelig ingenting med å være synsk å gjøre. 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Jeg tror på intuisjon! Synske eller klarsynte, har vel bevisbyrden på sin side, så jeg tror ikke på dem. En privatperson i USA har utlovet en belønning på 100.000 dollar, til den som først kan bevise sine evner. Ingen har søkt! Hadde jeg vært synsk, så ville jeg ønsket å oppklare hver eneste forbrytelse på denne jord, men ville startet med forbrytelser mot barn! Ja jeg skjønner deg og du har helt sikkert rett! men det jeg vil frem til er at inuisjonen kan utvikles! mennesker er forskjellig skrudd sammen og jeg kan ikke bevise mine "sanser" Jeg påberoper meg ikke å kunne "se" men allikevel har jeg mange ganger hatt slike "flash" og det gir meg en god følelse! Sanselighet er en fin ting å ta med seg i livet! Det gir en indre ro og trygghet! 0 Siter
Gjest Sonjetska Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Ja jeg skjønner deg og du har helt sikkert rett! men det jeg vil frem til er at inuisjonen kan utvikles! mennesker er forskjellig skrudd sammen og jeg kan ikke bevise mine "sanser" Jeg påberoper meg ikke å kunne "se" men allikevel har jeg mange ganger hatt slike "flash" og det gir meg en god følelse! Sanselighet er en fin ting å ta med seg i livet! Det gir en indre ro og trygghet! Jeg kan velge å være stygg mot deg eller ikke. velger ikke, hvem er du da til å spørre om mine valg er riktige eller ikke? Hvem velger? Du eller jeg? 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Jeg kan velge å være stygg mot deg eller ikke. velger ikke, hvem er du da til å spørre om mine valg er riktige eller ikke? Hvem velger? Du eller jeg? Jeg sa at du har helt sikkert rett! Hverken mer eller mindre! Og hvis du velger å være stygg så er det ditt valg! Du velger ikke og det er fint! 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Jeg er blitt flink til å "lese" et annet menneske! men jeg må ha øyekontakt og se mimikk og kroppsspråk! Det er det ene! Har opplevd mange emosjonelle kriser i mitt liv og av den grunn blitt "var" andre mennesker! Disse flash som jeg snakker om er blitt for mange til at jeg lar dem ligge og gjør dem ubetydelige og jeg "sanser" mye i min nærhet! På jobb,fritid,min datter,stebarn,familie osv osv! Jeg synes det er interessant og jeg har veldig sans for temaet! Og jeg er sikker på at man kan utvikle evnene man har fått utdelt! men man må gå inn for det! Jeg er fristet til å la meg hypnotisere men har foreløpig ikke turd det ennå! Jeg var ogsaa inne paa tanken om hypnotisering èn gang, da sto jeg i en emosjonell krise. Men jeg kom meg ut av denne krisen uten da :-) Jeg har ogsaa veldig sans for dette temaet, og kunne gjerne tenkt meg aa vite litt mer om intuisjon. Personlig har jeg opplved intuisjonen min annerledes enn det du har kanskje. Feks. Naar venner av meg blir gravide, vet jeg kjoennet, eller om ei venninne nettopp har faatt seg kjaereste (Bare som et eks) saa kan jeg faa en feeling paa om han er god eller ikke... Det er ikke alltid intuisjonen slaar ut, men de gangene den har det, har det hjulpet meg veldig, og jeg har ogsaa hjulpet venner med dette. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Jeg har en ganske god intuisjon når det gjelder enkelte personer.Spesielt et par stykker. Jeg har følt at det vil gå slik og sånn og det har slått til ganske bra. Og det er fordi jeg lettere enn dem selv har sett hva deres handlinger vil kunne føre til. Det har selvfølgelig ingenting med å være synsk å gjøre. Men har du foelt intuisjonen har hjulpet deg med feks. valg i livet? Intuisjon kan jo kjennes som en magefoelelse, eller at du bare "vet" noe. 0 Siter
Sør Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Men har du foelt intuisjonen har hjulpet deg med feks. valg i livet? Intuisjon kan jo kjennes som en magefoelelse, eller at du bare "vet" noe. Intuisjon sitter i hjernen, selv om man språkmessig sier noe annet. Det er når man bruker informasjon som man ikke nødvendigvis er bevisst, Det er selvsagt mye vi ikke forstår, men intet som tyder på at noe av dette er "overnaturlig". Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Intuisjon er ikke "overnaturlig"; det er bare å bruke IQ og det man vet (bevisst eller ubevisst), for å regne ut hva man mener kan skje. "Klarsynthet" er når man påberoper seg å kunne "se" inn i fremtiden, eller et annet sted enn der man er. Altså, de påberoper seg "overnaturlige" evner. Hadde det eksistert, ville de ha funnet Madeleine for lengst. Dessverre har de ikke det. Selvsagt. Med vennlig hilsen Intuisjon har ingenting med IQ aa gjoere, den er en magefoelelse du kan kjenne, hvis du staar overfor valg i livet,feks. Intuisjon kan ogsaa komme deg til hjelp paa andre maater, som aa bli paamint om en bestemt person. Du vet ikke hvorfor du _maa_ ringe vedkommende, men naar du gjoer det, viser det seg kanskje at h*n trengte noen aa snakke med akkurat da. Dette er noe alle kan ha, og alle vil oppleve foer eller senere i livet. Hos folk som er obs paa sin egen intuisjon, vil den kanskje vokse, og vaere til god hjelp i livet. 0 Siter
Sør Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Intuisjon har ingenting med IQ aa gjoere, den er en magefoelelse du kan kjenne, hvis du staar overfor valg i livet,feks. Intuisjon kan ogsaa komme deg til hjelp paa andre maater, som aa bli paamint om en bestemt person. Du vet ikke hvorfor du _maa_ ringe vedkommende, men naar du gjoer det, viser det seg kanskje at h*n trengte noen aa snakke med akkurat da. Dette er noe alle kan ha, og alle vil oppleve foer eller senere i livet. Hos folk som er obs paa sin egen intuisjon, vil den kanskje vokse, og vaere til god hjelp i livet. Jeg mener ikke at man må ha spesielt høy IQ for å ha intuisjon, men selvsagt vil personer med høy intelligens naturligvis ha bedre intuisjon enn en som er "dum"! ;-) (I gjennomsnitt.) Det du nevner handler om å være menneskekjenner. Å tenke seg hvordan de andre har det, og ringe når du vet at det er sannsynlig at de ønsker noen å snakke med. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Jeg mener ikke at man må ha spesielt høy IQ for å ha intuisjon, men selvsagt vil personer med høy intelligens naturligvis ha bedre intuisjon enn en som er "dum"! ;-) (I gjennomsnitt.) Det du nevner handler om å være menneskekjenner. Å tenke seg hvordan de andre har det, og ringe når du vet at det er sannsynlig at de ønsker noen å snakke med. Med vennlig hilsen Menneskekjenner blir du paa bakrunn av livserfaring som du tilegner deg. Intellignes har ingenting med livserfaring aa gjoere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.