Gå til innhold

Vrangforestillinger etter fylla

Anbefalte innlegg

Gjest Her Fyllenerve
Skrevet

Flere ganger har jeg etter å ha tatt meg en solid fest på byen våknet opp uten å huske hva som har skjedd. Deretter begynner jeg å føle "skyld" og jeg tenker: Har jeg voldtatt noen? Kan jeg ha drept noen? En gang for mange år siden var det en som hadde tatt sitt eget liv natt til søndag i en by i Norge, han hadde hoppet ned fra en høyde og sått seg i asfalten og dødd. Jeg hørte om dette og begynte med mine tanker om at: "Det var jeg som hadde tvunget vedkommende opp på denne høyden og dyttet han ned eller tvunget ham til å hoppe. Det faktum at jeg tidligere er straffedømt og bøtelagt for vold i forbindlese med fyll letter ikke på disse tankene men gjør at jeg beskylder meg selv enda mer. Denne episoden har jeg faktisk snakket med psykolog om tidligere. Så noen år frem i tid. Denne gang til Bergen. Det jeg husker var at jeg voknet opp på vegen inne i en mørk gate på Laksevåg, ved siden av en kontainer. Jeg hadde en synnsyk skallebank og det føltes som om noen hadde sugd ut halvparten av blodet mitt, eller halvparten av energien min. Hadde jeg slått hodet i denne kontaineren? Hadde jeg blitt med en dame hjem og fått bank av faren hennes? Har jeg drept eller voldtatt noen og sprunget med hodet først inn i denne kontaineren for å glemme hendelsen og for å slippe skyldfølelsen av frykt for å leve med den resten av livet? Tankene begynte å rase! Jeg pakket meg inn i jakken min og ruslet over puddefjordsbroen og kom til sentrum i 03.30 tiden eller i 04.00 tiden. Derfra tok jeg drosje hjem. Dette hendte sannsynligvis i mars måned i 07. Jeg begynte i dagene etterpå å fantasere om alt fra at jeg hadde hatt utuktig omgang med en mindreårig jente til drap. Jeg begynte faktisk å fantasere om at jeg hadde blitt med Dong Truan Larsen hjem og at jeg hadde kvelt henne. Og kanskje også dumpet henne et sted og gravlagt henne. Og stukket derfra ved å gå alle andre steder enn langs vegen hvor folk kunne se meg. Men dette er jo umulig for hun ble jo drept etter juni måned! Og dette VAR i mars. Noen måneder senere oberverte jeg en svært ung jente som var gravid på bystasjonen i Bergen. Jenten så ikke ut som hun var mer en 13- 14 år, men hun var gravid. At hun på det tidspunktet var noen måneder på veg passet inn i mine forestillinger om at jeg hadde hatt sex med en mindreårig jente, kanskje henne. Men tankene er der fremdeles: "har jeg drept noen"? Jeg synes disse forestillingene er helt grusomme å holde på for meg selv. Og jeg vet at det hjelper å snakke om dem. Derfor velger jeg å gjøre det her nå. Jeg har ikke noe ønske om å begynne på noen form for medisin hverken anipsykotika eller antidepperssiva, fordi jeg VET at dette ødeleggger mennesker! Både hva angår naturlig temperament, sinnelag og ikke minst seksualliv! Et sunt menneske skal "tenne" seksuelt på kvinner og også bli illsint når det er på sin plass! Dette er umulig med SSRI. Alle vrangforestillingene jeg har hatt i løpet av mitt liv har vært i forbindelse med alkohol og fordi jeg har glemt hva som har skjedd. Derfor ser jeg ikke meg selv som psykotisk eller scizofren i ordets vanlige forstand. Jeg har tidliger tatt SSRI medikamenter, dette gjorde at jeg kunne ha slike forestillinger i etterkant av stort alkoholkonsum, men virkiningen av SSRI gjorde at jeg ga blaffen i dem og var likeglad. Og jeg kunne faktisk vært en morder uten samvittighet den gang!

Skrevet

Mulig jeg er litt frekk nå,men herregud,hva er problemet ditt??

Slutt å drikk for f.......

Gjest fnugget
Skrevet

Tror faktisk det er farligere å misbruke alkohol som du gjør enn å gå på SSRI eller AP.

Gjest deternåminmening
Skrevet

Hva med og begrense de solide festene da? Jeg antar at dette skjer etter et stort alkoholkonsum, det må du vel kunne klare og styre kanskje?

Hvis ikke får du jo bare slite videre med dette - siden medisiner ikke er aktuelt for deg.

Gjest herr fyllenerve
Skrevet

Tillot meg å lage avsnitt. Litt lettere å lese...

Vrangforestillinger etter fylla

Flere ganger har jeg etter å ha tatt meg en solid fest på byen våknet opp uten å huske hva som har skjedd. Deretter begynner jeg å føle "skyld" og jeg tenker: Har jeg voldtatt noen? Kan jeg ha drept noen?

En gang for mange år siden var det en som hadde tatt sitt eget liv natt til søndag i en by i Norge, han hadde hoppet ned fra en høyde og sått seg i asfalten og dødd. Jeg hørte om dette og begynte med mine tanker om at: "Det var jeg som hadde tvunget vedkommende opp på denne høyden og dyttet han ned eller tvunget ham til å hoppe.

Det faktum at jeg tidligere er straffedømt og bøtelagt for vold i forbindlese med fyll letter ikke på disse tankene men gjør at jeg beskylder meg selv enda mer. Denne episoden har jeg faktisk snakket med psykolog om tidligere.

Så noen år frem i tid. Denne gang til Bergen. Det jeg husker var at jeg voknet opp på vegen inne i en mørk gate på Laksevåg, ved siden av en kontainer. Jeg hadde en synnsyk skallebank og det føltes som om noen hadde sugd ut halvparten av blodet mitt, eller halvparten av energien min. Hadde jeg slått hodet i denne kontaineren? Hadde jeg blitt med en dame hjem og fått bank av faren hennes? Har jeg drept eller voldtatt noen og sprunget med hodet først inn i denne kontaineren for å glemme hendelsen og for å slippe skyldfølelsen av frykt for å leve med den resten av livet? Tankene begynte å rase!

Jeg pakket meg inn i jakken min og ruslet over puddefjordsbroen og kom til sentrum i 03.30 tiden eller i 04.00 tiden. Derfra tok jeg drosje hjem. Dette hendte sannsynligvis i mars måned i 07. Jeg begynte i dagene etterpå å fantasere om alt fra at jeg hadde hatt utuktig omgang med en mindreårig jente til drap. Jeg begynte faktisk å fantasere om at jeg hadde blitt med Dong Truan Larsen hjem og at jeg hadde kvelt henne. Og kanskje også dumpet henne et sted og gravlagt henne. Og stukket derfra ved å gå alle andre steder enn langs vegen hvor folk kunne se meg.

Men dette er jo umulig for hun ble jo drept etter juni måned! Og dette VAR i mars. Noen måneder senere oberverte jeg en svært ung jente som var gravid på bystasjonen i Bergen. Jenten så ikke ut som hun var mer en 13- 14 år, men hun var gravid. At hun på det tidspunktet var noen måneder på veg passet inn i mine forestillinger om at jeg hadde hatt sex med en mindreårig jente, kanskje henne. Men tankene er der fremdeles: "har jeg drept noen"? Jeg synes disse forestillingene er helt grusomme å holde på for meg selv. Og jeg vet at det hjelper å snakke om dem. Derfor velger jeg å gjøre det her nå.

Jeg har ikke noe ønske om å begynne på noen form for medisin hverken anipsykotika eller antidepperssiva, fordi jeg VET at dette ødeleggger mennesker! Både hva angår naturlig temperament, sinnelag og ikke minst seksualliv! Et sunt menneske skal "tenne" seksuelt på kvinner og også bli illsint når det er på sin plass! Dette er umulig med SSRI.

Alle vrangforestillingene jeg har hatt i løpet av mitt liv har vært i forbindelse med alkohol og fordi jeg har glemt hva som har skjedd. Derfor ser jeg ikke meg selv som psykotisk eller scizofren i ordets vanlige forstand. Jeg har tidliger tatt SSRI medikamenter, dette gjorde at jeg kunne ha slike forestillinger i etterkant av stort alkoholkonsum, men virkiningen av SSRI gjorde at jeg ga blaffen i dem og var likeglad. Og jeg kunne faktisk vært en morder uten samvittighet den gang!

Her Fyllenerve

Svar på innlegg Nytt innlegg

Skrevet

Tror faktisk det er farligere å misbruke alkohol som du gjør enn å gå på SSRI eller AP.

Regner ikke med den var til meg?

lillemegpåtur
Skrevet

Istedet for å kritisere slik som er standard her så prøver jeg å forstå litt: Hva er årsaken til at du har vært voldelig før? Har dette noe med en vanskelig oppvekst å gjøre? Ikke misforstå meg noen, jeg unnskylder ikke vold, det er forskjell på å forklare og godta.

For har du mye angst/dårlig selvtillitt fra før pga gamle problemer, og da drikker, så kan det rett og slett være en ekstrem for form angst. Siden du HAR gjort slike ting før, "ånei nå har jeg gjort det igjen, jeg er et dårlig menneske" osv.

Tror du skal ta det opp med psykolog om du ennå går der, eller prøve på ny. Forklar ham om oppveksten, om jeg har rett i at det kanskje er "gammel rusk" som forårsaker problemer nå.

Hva skjer om du ikke drikker på ei stund? Klarer du ikke å la være å drikke? Isåfall hvorfor?? Har du mye slike tanker ellers også, uten å ha vært full, så er det helt klart et problem du bør og sikkert klarer å ordne opp i, med god hjelp fra en psykolog.

Er det kun alkoholen som gjør dette og ikke gamle minner, sikker på at du ikke blander alkohol og piller og dermed får så solid blackout at du ikke aner hva du har gjort, og tankene går til ting du HAR gjort før?

Prøv å heller drikk mindre, anbefaler deg ikke å heller drikke sjeldnere, drikker man sjeldent så trenger man ikke mye alkohol for å bli full. Så tar du deg et par øl/par drinker etter f eks et halvt år avholds, så kan bli ganske så full og miste helt kontrollen. Da er det bedre å heller drikke "en gang i blant" og LITT hver gang. Slik at du ikke blir stupfull av små mengder, og så er vi tilbake til start igjen.

Gjest Herr Fyllenerve
Skrevet

Hva med og begrense de solide festene da? Jeg antar at dette skjer etter et stort alkoholkonsum, det må du vel kunne klare og styre kanskje?

Hvis ikke får du jo bare slite videre med dette - siden medisiner ikke er aktuelt for deg.

Du har selvsagt helt rett i at det å begrense festene er en god ide, og det har jeg også gjort i stor grad etter denne episoden.

Likevel lar ikke vrangforestillinger knyttet til de bestemte kveldene fra tidligere i livet seg stoppe fordi jeg bare slutter å drikke eller begynner å drikke mindre. Vrangforestillingene er knyttet til fyll tidligere i livet som det er for sent å spole tilbake nå.

Til opplysning. Jeg tar ingen medisiner og jeg bruker heller ikke narkotika.

Dersom jeg har fått i meg tabletter denne kvelden så var det en jente jeg vet jeg snakket med på et utested i Bergen, og som jeg vet jeg forlot utestedet sammen med. men som jeg ikke husker hvor vegen gikk videre sammen med. Det kan også være hun forlot meg fordi jeg var for full? Eller hun kan ligge bak det at jeg ble plassert ved denne kontaineren? Jeg ANER IKKE.

For å gi litt perspektiv på hvor alvorlig dette har utviklet seg til å bli for meg: Jeg sover mye, har ofte problemer med å kommunisere med medmennseker. også medmennesker på jobben fordi jeg har gått med denne klumpen i halsen. Jeg har "hardnet" til som menneske og fått problemer med å le en uskyldig later samen med bekjente.

Venner tar ikke kontakt med meg lenger!

I store deler av tiden etter denne kvelden har jeg også hatt angina, eller hjertesmerter, sammen med denne vonde klumpem i halsen. Og ja selvmordstanker har det også vært.

Gjest fnugget
Skrevet

Regner ikke med den var til meg?

Nei, beklager. Skulle til trådstarter :)

Gjest Herr fyllenerve
Skrevet

Jeg er ganske forsiktig med alkohol per i dag. Disse forestillingene/vrangforestillingene er i knyttet opp til tidligere år med fest og fyll.

Jeg er ikke alkoholiker jeg går som regel ut bare i helgene eller 1 eller maks 2 ganger i uken/i løpet av 7 dager. Dersom jeg tar et par øl i løpet av arbeidsuken så er det fordi jeg klarer å få med en av mine kamerate som i i stor grad egentlig har kuttet kontakten med meg, ut på kino. Og hverken disse eller jeg overdriver når vi tar en kinopils etter filmen.

Disse Sosialiseringspilsene har heller aldri forårsaket noen problemer for meg.

Det er kvelder der jeg har vært overstadig beruset som har forårsaket mine problemer og gitt meg blackout og vrangforestillinger i etterkant, som i sin tur har utviklet seg til store problemer.

Jeg bruker disse sidene for å tømme min samvittighet og dele mine problemer, siden jeg ikke har turt å kontakte psykolog, bla av frykt for tvangsinnleggelse, man vet aldri hva som skjer i dagens psykiatri. Jeg har heler ikke turt å snake om det til noen andre, verken venner eller familie.

Men selvsagt hadde det beste vært å snakke med noen under 4 øyne, og kanskje gråte skikkelig ut.....

Skrevet

Nei, beklager. Skulle til trådstarter :)

He,he,begynte å lure nå..

Skrev nemlig svaret til tråd starter i natt,og da hadde jeg vært på fest! ;0)

Skrevet

Jeg er ganske forsiktig med alkohol per i dag. Disse forestillingene/vrangforestillingene er i knyttet opp til tidligere år med fest og fyll.

Jeg er ikke alkoholiker jeg går som regel ut bare i helgene eller 1 eller maks 2 ganger i uken/i løpet av 7 dager. Dersom jeg tar et par øl i løpet av arbeidsuken så er det fordi jeg klarer å få med en av mine kamerate som i i stor grad egentlig har kuttet kontakten med meg, ut på kino. Og hverken disse eller jeg overdriver når vi tar en kinopils etter filmen.

Det er kvelder der jeg har vært overstadig beruset som har forårsaket mine problemer og gitt meg blackout og vrangforestillinger i etterkant, som i sin tur har utviklet seg til store problemer.

Jeg bruker disse sidene for å tømme min samvittighet og dele mine problemer, siden jeg ikke har turt å kontakte psykolog, bla av frykt for tvangsinnleggelse, man vet aldri hva som skjer i dagens psykiatri. Jeg har heler ikke turt å snake om det til noen andre, verken venner eller familie.

Men selvsagt hadde det beste vært å snakke med noen under 4 øyne, og kanskje gråte skikkelig ut.....

Når jeg leser ditt svar,synes jeg det høres ut som du har et alkohol problem..

Men de flesta alkoholikere har jo vanskelig for å innrømme det.

De liker bare alkohol,alkohol likere...

Syns du burde prøve å holde deg helt edru i et par mnd,klarer du ikke det har du et problem.

Ta en prat med legen din,så kanskje psykolog ikke blir så skummelt likevel.Det virker som om du hadde hatt veldig godt av å snakke med noen...

:0) Mvh

Gjest fnugget
Skrevet

He,he,begynte å lure nå..

Skrev nemlig svaret til tråd starter i natt,og da hadde jeg vært på fest! ;0)

Hehe, så du trodde jeg anklaget deg for å være fyllefant? ;o)

Gjest Søk hjelp
Skrevet

Du skrev:

"Jeg er ikke alkoholiker jeg går som regel ut bare i helgene eller 1 eller maks 2 ganger i uken/i løpet av 7 dager. Dersom jeg tar et par øl i løpet av arbeidsuken..."

Jeg synes jo DET høres ut som et alkoholproblem, da... Du er nok alkoholiker, ja...

Skrevet

Hehe, så du trodde jeg anklaget deg for å være fyllefant? ;o)

He,he,ja...

Lurte påom du kanskje kjente meg,siden det virket som du visste at jeg hadde drukket i går! :0)

Skrevet

He,he,ja...

Lurte påom du kanskje kjente meg,siden det virket som du visste at jeg hadde drukket i går! :0)

Virker som det er mange her som mener at jeg er alkoholiker ettersom jeg innrømmer at jeg konsumerer alkohol 1 til 2 ganger i uken i kontrollerte mengder. Jeg vil nok en gang presisere at jeg fester kun i helger og da som reghel 1 gang per helg. Likevel hender det at jeg tar 2-3 øl sammen med en bekjent på ukedager. Dette hender kanskje en gang i måneden.

La meg så spørre hvor ofte drikker du mora2 eller du fnugget? Hvor skal grensen gå for når man skal definere enkeltindivid som "alkoholikere" .

I andre land er det til en opplysning greit å drikke hver dag i kontrolleret mengder!

Og det er litt besynderlig at mora2 kommer rett hjem fra fest, setter seg ned og kommenterer mine inlegg og sier at jeg er alkoholiker.

Skrevet

Virker som det er mange her som mener at jeg er alkoholiker ettersom jeg innrømmer at jeg konsumerer alkohol 1 til 2 ganger i uken i kontrollerte mengder. Jeg vil nok en gang presisere at jeg fester kun i helger og da som reghel 1 gang per helg. Likevel hender det at jeg tar 2-3 øl sammen med en bekjent på ukedager. Dette hender kanskje en gang i måneden.

La meg så spørre hvor ofte drikker du mora2 eller du fnugget? Hvor skal grensen gå for når man skal definere enkeltindivid som "alkoholikere" .

I andre land er det til en opplysning greit å drikke hver dag i kontrolleret mengder!

Og det er litt besynderlig at mora2 kommer rett hjem fra fest, setter seg ned og kommenterer mine inlegg og sier at jeg er alkoholiker.

Hvor ofte jeg drikker er ikke vesentlig her.Det er ikke meg som har et problem.Verken med vonde tanker,angst eller alkohol.

Du har jo selv skrevet hvor mye du drikker i løpet av en uke,og det syns jeg var mye.

Men jeg har ikke ment å støte deg på noen måte!

Mener bare at ut av det du skrev,kunne det virke som du har et problem du trenger hjelp til.

Hold deg edru i et par mnd,og bevis for deg selv at du ikke har noe problem.

Jeg mener ikke dømme deg.

Jeg har selv flere alkholikere i min famile,og jobbet med rusmisbrukere,så vet hvor vannskelig det kan være å innse dette selv.

Det at du forsvarer alkohol forbruket ditt burde være en tankevekker....

Skrevet

Hvor ofte jeg drikker er ikke vesentlig her.Det er ikke meg som har et problem.Verken med vonde tanker,angst eller alkohol.

Du har jo selv skrevet hvor mye du drikker i løpet av en uke,og det syns jeg var mye.

Mener bare at ut av det du skrev,kunne det virke som du har et problem du trenger hjelp til.

Jeg har selv flere alkholikere i min famile,og jobbet med rusmisbrukere,så vet hvor vannskelig det kan være å innse dette selv.

Ja det er merkelig at du som ikke kjenner meg skal kunne fortelle meg at jeg har et alkoholproblem. Når ingen av de som kjenner meg gjør det....

Jeg har holdt meg 2 måneder uten å drikke mange ganger... faktisk har jeg holdt meg over et halvår også.

Med hvilken styrke kan du si at å drikke 1 gang per helg pluss 1 ukedag i måneden er å være alkoholiker? Kan du påstå at det er alkoholisme, uten å definere de fleste ander menn mellom 20 og 35 år i dette landet og i vesten forøvrig også som alkoholikere?

Uansett har jeg ingen problemer knyttet til selve alkohokonsumet....men som sagt er det tanker som har bygd seg opp etter et par tidliger black outs....

Hadde jeg vært deg ville jeg vært ydderst forsiktig med hva jeg uttalte her inne!!! Overlat til de som vet det eller til psykiateren å besvare ting du ikke vet!

Ellers vil jeg takke alle som respekterer meg for den jeg er og mitt problem og som ønsker å dele mine tanker og problem her inne...det er til god hjelp

Skrevet

Les svarene mine til deg en gang til.

Du er i et voldsomt forsvar nå,og det er greit.

Jeg har bare sagt at utifra det jeg har lest,kunne det virke som du hadde et problem.Og om så syns jeg du burde få hjelp.

Ikke bare med evt alkohol problemer,men med de psykiske også.

Beklager om jeg har støtet deg,eller formulert meg feil,sa bare hva jeg tenkte da jeg leste ditt innlegg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...